Goede manier van licht dimmen ?

Started by guest, March 22, 2002, 13:01:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

guest

Hi,

Ik zoek naar een goede en goedkope (liefst) manier om mijn licht te dimmen met een universele afstandsbediening (zit te denken aan de Pronto).

Ik heb al wat dingen van de Gamma geprobeerd maar dat gaat of kapot, of mijn receiver gaat ineens harder.

Tips zijn welkom.

groet
wim

J.A.F._Doorhof

#1
Hi,

En welkom op ons/jullie forum.

Ik heb zelf ook wat dingen geprobeerd en alles liep op een fiasco uit (net als je al aangeeft), alleen ik heb ook wat voedingen opgeblazen met dimmers van de Praxis  >:(.

Uiteindelijk heb ik toch maar besloten om voor X-10 te gaan, in eerste aanschaf is het wel wat prijzig (reken op rond de € 120,00) maar je kunt dan wel erg veel.

Kijk op onze website voor X-10 mogelijkheden. http://www.itccomp.nl/htwebf/ITCHT/index.htm

Ik zou gewoon beginnen met een IR ontvanger IR7243 (€ 64,95) en een LM-12 (€ 49,95).

Je kunt dan met elke universele AB een groep lampen naar keuze dimmen. Je stopt de LM-12 in het stopcontact en sluit daar de lampen op aan. Ik gebruik bv een aparte verdeeldoos met de lampstekkers en deze verdeeldoos gaat in de LM-12.

Het leuke aan X-10 is dat je niet alleen die lampen kan dimmen, maar je kunt het systeem ook uitbreiden naar bv nog meer LM-12's (met andere codes, zodat je verschillende groepen kan dimmen), maar je kunt bv ook switches kopen om bv je hele set aan en uit te schakelen via remote. Of motoren voor het neerlaten op oprollen van je scherm/rolluiken.

X-10 kun je ook op je PC aansluiten etc. etc.

X-10 is echt zeer intressant, en het werkt praktisch altijd feilloos.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"