Welke monitors kunnen electrostaten evenaren?

Started by hifiman, March 28, 2007, 09:41:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: Rock Solid on April 24, 2007, 20:25:53
Ik wil je en wederhelft heel erg bedanken voor de gastvrijheid gisteravond.

Heb je meegegeten? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Rock Solid

Jazeker, van die stoplichtgekleurde onderzetters   ??? heerlijk ... en onder het genot van uitstekend geluid  ;D

hifiman

#252
Quote from: Rock Solid on April 24, 2007, 21:22:52
Jazeker, van die stoplichtgekleurde onderzetters   ??? heerlijk ... en onder het genot van uitstekend geluid  ;D
Dat zijn een soort cakejes met een soort jam erop (ik leg het maar even uit want anders snapt waarschijnlijk niemand waar je het over hebt :P ).


hifiman

Ondertussen staan de Avalons netjes op spike-schoteltjes en heb ik netjes vorkjes aan de draden gesoldeerd (bi-wired aangesloten) en ook de draden netjes weggewerkt (tie-wrapped aan de achterkant van de stands).  :)


hifiman

#254
Nu nog de sub (middels een meting) goed inregelen. Maar aangezien dat op het gehoor al voor 90% goed gelukt is twijfel ik er niet aan dat dat een succes gaat worden  :) Staat gepland voor ergens in het weekend :P Overigens klinkt het zonder sub ook niet rot  ;D

hifiman

Toen Rudolf hier was hebben we geluisterd naar de analoge uitgang van de CEC aangesloten met een LAT IC-300.
Ook heb ik toen even geswitched naar de Monica NOS dac, maar dan met een goedkope interlink, dat leek op dat moment minder te klinken.

Gisteren heb ik wederom de Monica dac (digitale uitgang CEC) gebruikt maar ditmaal netjes aangesloten met de LAT IC-300 (ik heb er maar eentje helaas). En jawel net als bij Jasper afgelopen zondag bleek dit de mooiste en vooral meest muzikale combinatie  :)

Betekent alleen dat ik een DAC te weinig heb (voor de squeezebox), en dat gaat dus gelijk de volgende stap worden, de DAC uitbreiden naar een "dubbele" DAC.  :P

eric_audio

Quote from: Audioloog on April 25, 2007, 10:42:24
Ondertussen staan de Avalons netjes op spike-schoteltjes en heb ik netjes vorkjes aan de draden gesoldeerd (bi-wired aangesloten) en ook de draden netjes weggewerkt (tie-wrapped aan de achterkant van de stands).  :)



Staat netjes zo. Gefeliciteerd met de aanschaf!!
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

yorkie13

net weer terug uit Frankrijk, leuk om te lezen dat het toch gelukt is met de avalons
zien er strak uit, heb je de sub wel nodig ? bij deze monitors of ben je aan de sub gewend geraakt

jochem23

Gefeliciteerd met de aankoop. Moge jij en je vrouwtje er nog maar veel van genieten!

searcher

Mooi ,,,

Ik ben benieuwd naar het resultaat  8)

                                                              Gr Searcher



kippekop

Nette speakers... niet helemaal weg van de stands (persoonlijk), ik denk dat deze je zo te horen wel eens voor heel lang kunnen gaan plezieren!!

Waar heb je trouwens de spike schoteltjes gekocht??
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

hifiman

Bedankt allemaal  :D

De spike schoteltjes komen van Audiohuis Delft en kosten 2 euro per stuk.

hifiman

Het Avalon verhaal wordt in dit topic vervolgd:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=23357.625

Dan doen we hier maar eens een slotje op want de zoektocht is voltooid :P

hifiman

Een kleine 2 jaar later is er wederom een zoektocht naar een andere monitor.  ;)

Ditmaal is het doel overigens niet meer om een elektrostaat te evenaren, maar omdat de MBL 311E in dit topic een aantal maal voorbij is gekomen, ben ik ze vandaag voor het eerst eens gaan beluisteren. Om dubbele posts te voorkomen, even een linkje: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=23357.msg1407059#msg1407059

frank2

Ik krijg het idee dat je atijd naar laidback speakers hebt geluisterd. Je zou eens een keer het tegenovergestelde kunnen doen. Luister dan eens naar de 718 BE (monitor, uit de dancer serie) of de mini dancer2 uit de dancerserie. Het zou kunnen zijn dat je dit erg mooi vind klinken. (prijs 2400 en 4000 euro ongeveer) (Usher speakers)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

garmtz

Usher heeft toch vrij veel laag? Lijkt me niet verstandig in het geval van Audioloog?

solitaire

Lipinski L-707

weergave lijkt wel wat op de Avalons (vindt ik ook erg mooi), maar dynamischer, vrijer, schoner en opener vnl., maar gaan minder laag (maar ook geen bas-mid bumb ...)

heb er jarenlang naar geluisterd, en daarvoor heb ik jaaaaren met magnetostaten / electrostaten gedraaid

de 707's zijn rond de €4750 /pr.



Wolf

Hinterm Horizont geht's weiter.

frank2

Quote from: garmtz on March 29, 2009, 19:01:58
Usher heeft toch vrij veel laag? Lijkt me niet verstandig in het geval van Audioloog?

usher monitors geven laag maar natuurlijk niet zo diep als bij een grote dancer, en het laag is bij een grote vloerstaander diep maar niet veel, daar zit een groot verschil in. Bovendien ga je eerst luisteren thuis. Zodat je dat zelf kunt beoordelen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Ralph71

Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

hifiman

Sorry jongens, ik ben wat onduidelijk geweest. Ik bedoelde eigenlijk dat ik de MBL 311E als mogelijke opvolger van mijn huidige speakers aan het bekijken was. Het feit dat ik ze voor de halve prijs kon kopen maakte het extra interessant, immers ik heb eigenlijk momenteel helemaal geen budget voor andere speakers  ;D

Om die laatste reden ben ik vooralsnog dus ook niet op zoek naar andere (lees: duurdere) alternatieven.

Desalniettemin, hartelijk dank voor alle suggesties!  :)

Groetjes,

Ronald

searcher

Quote from: Audioloog on March 30, 2009, 15:50:53
Sorry jongens, ik ben wat onduidelijk geweest. Ik bedoelde eigenlijk dat ik de MBL 311E als mogelijke opvolger van mijn huidige speakers aan het bekijken was. Het feit dat ik ze voor de halve prijs kon kopen maakte het extra interessant, immers ik heb eigenlijk momenteel helemaal geen budget voor andere speakers  ;D

Om die laatste reden ben ik vooralsnog dus ook niet op zoek naar andere (lees: duurdere) alternatieven.

Desalniettemin, hartelijk dank voor alle suggesties!  :)

Groetjes,

Ronald

;D



tiptop

Ik zie dat Usher al aangeboden is ;D

Maar serieus. de minidancer 1 of 2 zou ik echt gaan beluisteren als ik jou was. Heel erg goed. ;)

Mischien heeft sense of music die wel. Zit in Delft en heet ook Ronald. Vrij betrouwbaar dus ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.