lange toslink kabel , hoelang en waar te koop ?

Started by Krafty, February 3, 2003, 23:11:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Krafty

overal waar ik kijk zie ik toslinks van een meter max. nu heb ik een keer iemand gesproken die ze ergens had besteld van een paar meter weet iemand waar ik die kan vinden , het liefst online te bestellen als het kan .

ik ben ook op zoek naar component kabels maar vind ze best lastig te vinden hier in nederland.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Component kan ik je wel aan helpen, we maken die zelf met Bullets en RG-59, dat geeft een zeer goede kwaliteit ook op langere lengtes.

Voor optical zou ik niet langer nemen dan 1-2 mtr.
Als je langer wilt zou ik ook daar voor coax gaan.

Voor prijzen moet je me even mailen op info@hometheater.nl.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Krafty


Krafty

als die toslink niet langer dan 2m mag zijn dan heb ik zo'n convertor nodig van toslink naar s/pdif , hebben die nog nadelen ?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Krafty

#5
dat is goed nieuws , blij het te horen want meestal kleven er nog alleens wat nadelen aan dat soort dingen .


P.S is mn mailtje nog aangekomen ?

J.A.F._Doorhof

Dacht het wel, ze zijn er denk ik mee bezig.
Dat duurt vaak even, reken op morgen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

djappie

Heb zelf een optische kabel van 10 meter lang. gekocht bij Stassen in Venlo.
Die zeggen dat als je langere lengtes digitaal wil overbruggen alleen optische glasvezel in aanmerking komt.
Dus geen kunststof toslinkkabel. Glasvezel is wel duurder, heb €125,- betaald, en werkt vanaf de PC perfect. Alle formaten die ik kan afspelen zelfs 96khz  en DTS komt perfect over. veel beter dan analoge kabels, die stoorden enigszins bij mij.
Heb zelf een EWX24/96 van Terratec in de PC en als AVR een Onkyo NR900E. Geluid is in één woord verdonderend geweldig.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Het grootste probleem is dat de led die gebruikt wordt voor de overdracht nogal zwak is.
10mtr zal met glas wel lukken, maar optimaal is anders.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Krafty

hmm mischien dan toch maar een toslink/spdif convertor ga .

J.A.F ik heb de prijslijt ontvangen maar de attachment kon ik om de 1 of andere reden niet openen . het is een word bestand zag en ik heb word , zou dus moeten werken .

n e way kan je me vertellen wat die convertor gaat kosten ?

Krafty

WHOOPS sorry ik mail wel even over die prijs :D