Omzetting van divx3 movies naar divx5 (voor de revoy 3200DX)

Started by Len, February 5, 2003, 22:15:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Len

Ik heb een "guide" gemaakt voor het omzetten van oude divx3 movies.

Je kan het vinden op:

DIVX3 naar DIVX5 guide

:-*

BartNL

ik heb je guide bekeken en er wel ruimte voor verbetering. Met name in stap drie doe je de kwaliteit niet goed met je voorbeeld instellingen in Virtualdub.

I.p.v. van 'Full processing mode' moet je voor deze bewerking altijd 'Fast recompress' selecteren. Het resultaat is dan beter en compressie gaat sneller. Dit is m.i. iets wat je zeker moet veranderen in je 'guide'.

Daarnaast is het advies voor een '1-pass' maar beperkt zinvol. Het is wel snel maar met '2-pass' of tegenwoordig 'multipass' wordt het resultaat beter.

Tot slot zou je aan moeten geven dat er gebruik moet worden gemaakt van een profile of in ieder geval niet voor GMC en Q-pel opties uit het 'profiles' tabblad.


Len

Met die fart repack ben ik het zeker niet een eens.

Er zitten teveel nadelen aan (uit de help file van virtualdub):

2.   Fast repack

Fast repack mode allows a video stream to be recompressed. In this mode, VirtualDub hooks decompressor directly to compressor and tries to find the fastest way from one video format to another.

Advantages:

·   Depending on the video codecs involved, recompression might take place in a faster format, such as YUV. This can significantly speed recompression.

Disadvantages:

·   May not work if the codecs cannot agree on a common image format.

·   Video cannot be viewed during process.

·   No image processing possible.

·   Some video codecs handle YUV data incorrectly, which can result in upside-down video in this mode.

En je 2e punt:
Deze guide is in eerste instantie geschreven voor mensen die hun DIVX op de kiss/revoy willen bekijken. En dan vooral op een TV. Ik zie geen kwaliteits verlies met de opties die in mijn guide staan op een normale TV..