Muziekdvd met DTS omzetten naar DTS audio CD?

Started by vortex, February 5, 2003, 20:22:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vortex

Hallo iedereen,

Heb dus wat leuke muziekdvds met een prachtige dts track, en ik zou graag de dts track willen rippen en als pcm op cd branden. Die muziekcd kan ik dan mooi in m'n dvdspeler afspelen en van de dts track genieten.

Het rippen is geen probleem, dit doe ik met VOBrator of VOBedit. Ik krijg dan als resultaat een .dts file, die ik niet zo kan branden met nero als audiocd.
Ik heb al op internet gezocht en ik vind veel tutorials voor het converten van een ac3 file naar PCM WAVE, maar niet van dts.
Kan iemand me helpen met dit probleem? Ik wil dus niet de .dts file uit mekaar trekken in 6 mono wave files en dan opnieuw encoden naar dts (2x compressie).

Ik hoop dat dit in het goede forum staat :)

HJ

niemand?lijkt mij ook leuk want zo kun je dan een live dvd concert in bv je auto luisternen.

vortex

Hehheeh cool, heb je een dts decoder in je auto hangen? :)

Nee, mijn bedoeling is gewoon om de dts track van de muziekdvd te rippen en die weg te schrijven op een normale cd (NIKS VERANDEREN AAN DE DTS TRACK DUS, gewoon 1:1 copy maken, niet converten naar stereo). Ik heb een proggie wat dat kan, hij ript de dts track en schrijft hem weg als PCM DTS. Die pcm file (wave) kun je wegbranden met nero.
Dat branden lukt ook, alleen flipt m'n dvdspeler dan helemaal.

Ik heb met emule een paar leuke dtscds gedownload, en klinkt lekker! Zoek maar eens met emule naar dts, dan kom je vanzelf grote files tegen, downloaden, fikken en luisteren maar!

HJ

daar heb je helemaal gelijk in!niet aan gedacht :-[
welk rip proggie gebruik je er nu voor?