satelliet bij huur-appartemenet

Started by ACQUA, March 25, 2007, 12:50:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ACQUA

Vanaf 1 mei hebben we dus ons appartmenetje en we zijn druk bezig met de nodige aankopen. Maar ook digitale TV komt voorbij.
Situatie:
Het appartemenet ligt op de bovenste verdieping en heeft een plat dak.
In onze woonkamer hebben we een open haard die niet wordt gebruikt.

Nu dacht ik, aangezien het een huur-appartement is en niet teveel gaten mogen geboord worden en zeker niet in de buitenmuren, de schotel door middel van klemmen te bevestigen op de schouw. En dan de coax via de schouw naar de woonkamer te sturen.

Zijn er zo'n soort klem-systemen op de markt? Zou dit een goede oplossing zijn aangezien de andere providers toch geen digitaal beeld aanbieden (scart?)

Wat raden jullie aan van schotels en ontvanger? Liefst een goede prijs-kwaliteitsverhouding.

DA BoSS

als andere mensen hun openhaard wel gebruiken ben je goed de pineut lijkt me ::)

ps al overlegd met de verhuurder?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

ACQUA

Er zijn 3 appartementen en hebben alle 3 een apparte schouw dus dat is geen probleem, de huurder wou er niet van weten aangezien er normaal enkele gaten in de buitenmuur dienden geboord te worden. Maar op deze manier dus niet.

Del member

Als het een plat dat is dan koop je toch gewoon een sokkel die je met vier tuintegels verzwaart.

Je laat dan geen sporen na op de schouw, het staat veel stabieler en het is opbouw en geen vaste constructie wat kwa wetgeving kan verschillen (in België moet je belasting betalen op een vaste schotelconstructie).

ACQUA

Staat die dan stevig genoeg? Ik ga nog eens proberen contact op te nemen met de huisbaas,zien dat er iets te regelen valt.

Del member

Quote from: ACQUA on March 25, 2007, 13:32:39
Staat die dan stevig genoeg? Ik ga nog eens proberen contact op te nemen met de huisbaas,zien dat er iets te regelen valt.

Yep zelfs met stormweer staat dat stevig genoeg. Desnoods leg je er extra tegels of bakstenen op :)

ACQUA

En klopt het dat je best een groter formaat van schotel neemt dan het starterspakket? Het starterspakket heeft een schotel van 58cm.

Del member

Quote from: ACQUA on March 25, 2007, 13:40:55
En klopt het dat je best een groter formaat van schotel neemt dan het starterspakket? Het starterspakket heeft een schotel van 58cm.

Een grotere schotel heeft betere ontvangst en dus een lagere bit-error-rate. Bij normaal weer maakt dat geen bal uit tov de standaard schoteltjes, bij sneeuw, zware regen, hagel wellicht wel. Je ziet dan de SNR gigantisch droppen als je dan een kleine schotel hebt waarbij het kantje boordje is met normaal weer moet ik er geen plaatje bij maken.

ACQUA

OK bedankt voor de tips, ik ga eens rondneuzen voor de componenten

ACQUA

Heb je bij sateliet ook te maken met ruis in het beeld door compressie? of geeft dit altijd een beter plaatje dan mijn telenet digibox?

Zijn er eventueel belgen waar ik eens een kijkje mag komen nemen?  Ben benieuwd hoe het sateliet beeld eruit ziet op een plasma

DVDGuy

Quote from: ACQUA on December 26, 2007, 12:10:23
Heb je bij sateliet ook te maken met ruis in het beeld door compressie? of geeft dit altijd een beter plaatje dan mijn telenet digibox?

Zijn er eventueel belgen waar ik eens een kijkje mag komen nemen?  Ben benieuwd hoe het sateliet beeld eruit ziet op een plasma

Hoi Koen,

hoe het in België gesteld is, kan ik je niet vertellen  ;) maar ik maak in Nederland gebruik van zowel digitaal via de kabel, als via sateliet en heb een haarscherp beeld op de plasma.

Is telenet de Belgische tegenhanger van "onze" digitenne?

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

ACQUA

nou tegenhanger tja, ze leveren de kabel hier. alle kanalen zijn zeer hard gecomprimeerd denk ik.  Soms heb ik beter beeld met gewone kabel dan via de "digitale".  Alle kabels zijn vervangen door een Monster variant dusja

ACQUA

We zijn nu enige tijd verder en heb ondertussen al enkele dingen gevraagt aan de huisbaas. Hij wil geen sat. op het dak, balkon mag. Nu:
het balkon is volledig regenvrij en is gunstig gelegen naar de ASTRA's en hotbird alleen staat er zo'n 6a7 meter verderop een gebouw evenhoog als het onze. Ik woon op de bovenste verdieping dus het andere is idem.

Zou die afstand voldoende zijn op vrije doorgang te verlenen voor de sat signalen?

Is er een manier om te weten hoeveel ° de sat omhoog moet gericht worden?

Dennis N

Die afstand is meer dan genoeg als je op dezelfde hoogte zit
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

Hanky Panky

Quote from: ACQUA on December 26, 2007, 18:37:49
We zijn nu enige tijd verder en heb ondertussen al enkele dingen gevraagt aan de huisbaas. Hij wil geen sat. op het dak, balkon mag. Nu:
het balkon is volledig regenvrij en is gunstig gelegen naar de ASTRA's en hotbird alleen staat er zo'n 6a7 meter verderop een gebouw evenhoog als het onze. Ik woon op de bovenste verdieping dus het andere is idem.

Zou die afstand voldoende zijn op vrije doorgang te verlenen voor de sat signalen?

Is er een manier om te weten hoeveel ° de sat omhoog moet gericht worden?

In België zal de hoek ca. 30 á 31 graden zijn (90 graden is loodrecht omhoog). Dat bekent dat je een zichthoek (op de satelliet) moet hebben van 3 meter vooruit en 1 meter omhoog of een helling van ca. 33% zoals het bij wegen wordt aangegeven. Dus een gebouw dat 10 meter hoger is dan je schotelpositie dan moet dat gebouw ca. 30 meter van je verwijderd zijn om vrij zicht te hebben.

Wat een nog meer een onderbuikmethode is om te kijken of je om 1 uur 's middags vanaf je balkon de zon kunt zien. Dan heb je zeker zicht op de satelliet (even uitgaande dat je de Asta 1 zoekt).
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

ACQUA

QuoteWat een nog meer een onderbuikmethode is om te kijken of je om 1 uur 's middags vanaf je balkon de zon kunt zien. Dan heb je zeker zicht op de satelliet (even uitgaande dat je de Asta 1 zoekt).

Dit moet ik maar eens testen in het weekend

koffieleut

Ik heb tien jaar ook in een appartement op de bovenste verdieping gewoond met een plat dak.

Heb daar ook tien jaar lang probleemloos een schotel op het dak gehad met een tegelvoet. Ging prima.

Wil je overigens een schotel naast de kabel of in plaats van?
In het laatste geval adviseer ik je een multifeed schotel, (Wavefrontier of Visioat B-sat)  en minstens twin-lnb's gebruiken zodat je een twintuner- PVR kan aansluiten en dus naar het ene kanal kan kijken en een ander kanaal op een andere transponder kan opnemen op de harde schijf.

De Multifeed schotel is ideaal als je dus alle BBC kanalen op de Astra 2 wilt ontvangen en alle Nederlandse kanalen op de Astra 1 en 3.