pirates OTC: At worlds end

Started by blackball147, March 24, 2007, 19:45:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blackball147

Quote from: hometheatrerulezz on May 25, 2007, 17:53:57
nee volgensmij is dit wel t einde.....

in een review in de krant en interview met johnny depp heb ik nochtans kunnen opmaken dat het einde weer zo zou zijn dat er een mogelijkheid is om nog delen te maken. J. depp had ook duidelijk laten blijken hiervoor geinteresseerd te zijn mits een goed scenario.

VlisChris

Het einde is ABSOLUUT een prachttige introductie om nog genoeg delen voor deel 4 tot en met 39.304 rustig te kunnen schrijven. Zo open met zoveel mogelijkheden kom je hem niet vaak tegen ;D En het grappige is: de film kan het gewoon hebben 8)
Jammer dat er geen spoilertags op dit forum zitten, anders had ik wat kunnen vertellen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

wh-vanderpost

Gisteren deze film in Antwerpen gekeken (zaal 5), de film zelf was goed. Ik was wat verbaasd over de hoeveelheid en mate van geweld wat getoond werd aangezien het toch een Disney is... dat was ik even niet gewend ;D

Verder, Antwerpen.. tsja.. kapòt zitten ergeren tijdens de dialogen aan de enorme echo in die zaal >:(. Ik snap werkelijk waar niet waarom ze er niet eens iets aan doen, de muren bekleden met tapijt zal volgens mij al een hele hoop schelen!
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

HTR

Quote from: Christiaan Sauer on May 26, 2007, 12:04:02
Het einde is ABSOLUUT een prachttige introductie om nog genoeg delen voor deel 4 tot en met 39.304 rustig te kunnen schrijven. Zo open met zoveel mogelijkheden kom je hem niet vaak tegen ;D En het grappige is: de film kan het gewoon hebben 8)
Jammer dat er geen spoilertags op dit forum zitten, anders had ik wat kunnen vertellen.

okee pmme maar dan wat je bedoeld;)

LittleNinja

#29
Quote from: wh-vanderpost on May 26, 2007, 13:32:31
Gisteren deze film in Antwerpen gekeken (zaal 5), de film zelf was goed. Ik was wat verbaasd over de hoeveelheid en mate van geweld wat getoond werd aangezien het toch een Disney is... dat was ik even niet gewend ;D


Bah.... Ik hou niet van geweld... Was het wel zinvol geweld? Zinloos geweld word ik altijd zo geweldadig van....  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Zinvol geweld? Mwaah. Ja en nee.
De openingsscene is (zeker voor een Disney) vrij hard. Maar dat wordt gebruikt om de toon van de film te zetten.
Rest van het geweld is zowel als ondersteuning van het verhaal als qua vermaak als op sommige momenten om de toon van de film wat extra aan te zetten.
Er komt van de drie delen wel ronduit het meeste geweld in voor.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blackball147

heb hem uiteindelijk een week geleden gezien en moet eerlijk zeggen dat hij me tegenviel.

effecten ed waren mooi, maar het zat allemaal wel heel druk in elkaar. het was wat overdonderend.

ook naar verhaal toe mistte ik toch wel enige diepgang, naar mijn gevoel hadden ze de film makkelijk een half uur korter kunnen maken.

naar het einde toe werd het terug wat beter, maar niet voldoende om heel de film te redden mi.

waar ik me vooral aan ergerde was het 'geval calypso'. ik ga niet te veel vertellen om geen spoilers weg te geven, maar als je spreekt over iets wat totaal niks met het verhaal te maken heeft, is dat het wel.

denada

redelijk dun verhaal, heel mooi beeld en geluid, echt een standaard hollywood zomerfilm.

Als ze Johnny Depp weglaten uit deze film blijft er niet al te veel meer over ben ik bang..

LittleNinja

Quote from: denada on June 17, 2007, 11:26:17
redelijk dun verhaal, heel mooi beeld en geluid, echt een standaard hollywood zomerfilm.

Als ze Johnny Depp weglaten uit deze film blijft er niet al te veel meer over ben ik bang..

Ben het wel met je eens.. Het is overduidelijk Disney, waar alle cliches voorbij moesten komen.. goodguy, badguy, romance en trouwen... en vreselijk veel special effects (SE)..

Elke nieuwe POTC lijkt erop gemaakt om de andere te overtreffen in SE.... waardoor de verhaallijn steeds moeilijker te volgen wordt..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

BigNinja

POTC is gewoon een vette film, zonder twijfel, maar om de één of andere
reden vond ik um toch een klein beetje tegenvallen.
Misschien had de PR een beetje te goed zijn best gedaan.
Mijn verwachtingen waren waarschijnlijk NOG veel hoger of te hoog.
Maar desalniettemin een geweldige film.
Samsung LE32R72B, König.

Xstream

#35
Ik heb hem ook gisteren bekeken en ben ook niet helemaal tevreden.

Het sfeertje en de SFX zijn weer geweldig, geen twijfel over. Zeker de eerste 10 min. met het liedje Ha Ho kreeg ik wel wat kippevel. Zeker vanwege de mooie bassen die heel subtiel de melodie aangeven,
Alleen het verhaal. Tja, op zich in grote lijn wel ok, maar ze gaan we heel veel van het toeval en aannemelijke uit. Ik wil niet rond gaan strooien met spoilers, maar er zitten heel veel zaken bij waar ik echt wat ??? bij heb. Het is allemaal wat abstract en omdat er nooit een punt van kant en klare uitleg komt en je half in het duister laat wordt de chaos alleen maar groter omdat je niet helemaal psies weet hoe het zit. En dat doet afbreuk als je vervolgens de geweldige actie scenes zit te kijken, maar je niet helemaal lekker kan volgen hoe het verhaal nu "echt" in elkaar steekt. Het meeste vul je zelf wel in, maar toch, dat is voor mij niet genoeg. En ik hou best van weirde en abstracte verhalen, ik heb een rijke fantasie, maar bij een film als deze klopt het gewoon niet. Het is geen Donny Darko. Het is notabene een Disney film en ik denk dat Walt zich omdraaid in z'n graf als hij ziet waar die nu mee bezig zijn. Wat dat aangaat is Disney zeker niet meer zo verrijkend en origineel als de dagen van Walt. Ze varen niet meer hun eigen stroom, maar gaan mee met de rest in het gros van SFX en actie films.

Wel leuk dat het wat duisterder en weirder was als de vorige delen. Wat dat aangaat lijkt deel 3 al weinig meer op 1 waarbij het verhaal nog erg duidelijk was en de sfeer een stuk vrolijker en grappiger. 2 zit er dan een beetje tussenin. Het blijven heerlijke films, maar toch is het wel zonde dat ze net niet die laatste stap kunnen maken om het een tijdloze topper te maken zoals bijvoorbeeld een avonturen film als Indiana Jones.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub