Klipsch Synergy F3 modificeren

Started by yorkie13, March 24, 2007, 08:59:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

ik ga mijn klipsch fronts die ik voor HT gebruik modificeren
ik wil het filter, internne bekabeling en de kast aanpakken
filter van nieuwe en betere spoelen en condensators voorzien, interne bekabeling naar de woofers vervangen en loodbitumen intern aanbrengen om kast zwaarder en meer dood te maken
http://www.klipsch.com/products/details/f-3.aspx

jeroenkv

Quote from: yorkie13 on March 24, 2007, 08:59:04
ik ga mijn klipsch fronts die ik voor HT gebruik modificeren
ik wil het filter, internne bekabeling en de kast aanpakken
filter van nieuwe en betere spoelen en condensators voorzien, interne bekabeling naar de woofers vervangen en loodbitumen intern aanbrengen om kast zwaarder en meer dood te maken

De kastversterken en betere condensatoren gaat prima. De spoelen zou ik even mee uitkijken, deze hebben een interne weerstand die de filterhelling beinvloedt. Andere spoelen met dezelfde waarde, maar een hogere / lagere interne weerstand kunnen de hellingshoel (fase) daardoor veranderen. Dit kan leiden tot dippen / pieken in de freq curve.

Ejorne

Hey Yorkie,

Ik zag je berichtje in het andere topic, dat je een topic hebt geopend in zelfbouw.

Ik ben natuurlijk zeer benieuwd en ga dit dan ook zeker volgen...
(figuurlijk, maar waarschijnlijk ook letterlijk...  O0 )


yorkie13

morgen ga ik de filters eens nader bekijken en zal er een foto van plaatsen

yorkie13

hier de woofer met dubbele maganeet, 20 cm


yorkie13

#5
en het filter, redelijk simpel opgebouwd
2 spoelen, 3 x condensator en 2 weerstanden
de c linksboven en de c (zwart) rechtsboven hebben een waarde van 15 uF en zijn dus eenvoudig te vevangen


Ejorne

Zo hee, best wel een grote magneet voor zo een klein woofertje...
Zou die ene voor afscherming zijn, met een tegengesteld veld dat ze elkaar een beetje opheffen?

Het filter ziet er inderdaad eenvoudig uit. Maar weinig plaats om andere componenten te plaatsen, lijkt me...
Het geheel anders op een nieuwe plaat zetten?

En de interne bekabeling, is die een beetje netjes? Kan het niet heel goed zien op de foto, maar het lijkt me voor vervanging in aanmerking te komen...

Ik ben benieuwd naar je vervolg stappen...

mvg
Jeroen

yorkie13

ik ga de interne bekabling voor de woofers vervangen voor 2,5 mm 2 OFC koperkabel
en denk inderdaad een nieuw filter te moeten bouwen, geheel hardwired, dus zonder printplaat

dre73

ik gebruik voor het hoog altijd zilverdraad,aanzienlijk beter gedetaileerd als koper,wel vrij prijzig(0,5mm2 3,5 euro/m)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Ejorne

Ik ben benieuwd hoe het je verder is verlopen met het upgraden van de Klipsch...

Ik ben zelf nog in het bezit van de klipsch f3 en vraag me af of ik ook maar eens aan een dergelijke klus ga beginnen.

-madison-

Volgens mij heeft ie er niets meer aan gedaan.. voordat ie ze verkocht.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

[email protected]

klopt, daarna is hij iets met subs gaan doen ;D

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

remsie

#13
Quote from: dre73 on March 25, 2007, 22:29:03
ik gebruik voor het hoog altijd zilverdraad,aanzienlijk beter gedetaileerd als koper,wel vrij prijzig(0,5mm2 3,5 euro/m)


mjah als je dat al gaat horen, zal je toch ook meteen in het hele systeem zilveren kabels moeten gebruiken, aangezien je anders dat detail al kwijt raakt in de koper kabels naar de speaker toe ;)

dre73

Quotemjah als je dat al gaat horen, zal je toch ook meteen in het hele systeem zilveren kabels moeten gebruiken, aangezien je anders dat detail al kwijt raakt in de koper kabels naar de speaker toe

je moet `t meer zien als het fine-tunen,hetzelfde als andere weerstanden in je filter.
kleine veranderingen die door mij als verbetering worden gezien(en andere hebben het ook gehoord)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.