ondertiteling

Started by MrG, March 22, 2007, 23:28:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MrG

Hallo jongens,

Ik zit met het volgende probleempje.
Via mijn MB200 speel ik veel HD materiaal af. Het merendeel zijn TS bestanden. Bij deze bestanden zijn nooit subs toegevoegd.

Voor veel van deze bestanden zijn geen kant en klare ondertitelingen te krijgen. De enige oplossing is om dan ondertitels te downloaden die bij andere andere extensies horen zoals divx of avi.

Meestal lopen deze niet meer synchroon met het TS bestand. Ik vroeg me af met welk progje ik dit voor elkaar kan krijgen.

Ik heb er al een paar geprobeerd zoals Subtitle workshop van Urusoft, maar geen van deze programma's herkennen TS bestanden.

Alvast bedankt
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

MrG

Heeft niemand met hetzelfde probleem gestoeit?
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

jaco

#2
Ik gebruikt geen subtiles, maar kijk eens op het PMS forum, met wat zoeken kom je tientallen topics tegen.

voorbeeld:
http://www.pixelmagicforum.com/forum/showpost.php?p=6973&postcount=4

Alleen lost het je probleem zo niet op dat je waarschijnlijk een subtitle track van een PAL DVD aan een USA TS file probeert te plakken. Die PAL subtitle track is getimed op 4% speedup vrees ik.

MrG

Het PMS forum heb ik van voor naar achter doorgespit, maar ik kom daar niets tegen waar ik iets mee kan. Ik vind het wel heel typisch dat niemand tegen hetzelfde probleem aan loopt. Bijna al de subs die je kunt vinden zijn voor x 264 en die lopen gewoon niet synchroon.

Alles zou heel makkelijk te herstellen zijn als bijvoorbeeld een programma als Syncsub overweg kon met TS files.

Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

jaco


MrG

#5
Quote from: jaco on March 25, 2007, 14:42:34
Ik kijk alles zonder subtitles..

Hmmm. Ik nu ook :P

Mijn japans is helaas niet zo goed. En zelfs met sommige engelse films zoals Snatch heb ik ook wel moeite. ;)
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

MrG

Wellicht een andere benadering dan.

weet iemand waar ik subs kan vinden voor .ts files?
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

Bant

Quote from: MrG on March 25, 2007, 20:18:09
Hmmm. Ik nu ook :P

Mijn japans is helaas niet zo goed. En zelfs met sommige engelse films zoals Snatch heb ik ook wel moeite. ;)

Die moet je idd wel 2 of 3 keer zien om alle grappjes en plot door te hebben zonder subs. Erg lastig te verstaan soms. Maar de films is dan weer zoo vet dat ik daar wel mee kan leven.

MrG

Quote from: bentsdl on March 26, 2007, 13:13:47
Erg lastig te verstaan soms.

Erg lastig is wel een understatement. Het "Pickey" gedeelte werd zelfs in engeland van ondertitels voorzien :o
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

Bant

Quote from: MrG on March 27, 2007, 00:24:47
Erg lastig is wel een understatement. Het "Pickey" gedeelte werd zelfs in engeland van ondertitels voorzien :o

Klopt, maar dat pickey gedeelte is ook bedoeld om niet te verstaan. Volgens mij zijn de engelse ondertitels bij mijn hd versie zelfs hard coded daar.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview