B&W DM 601 S2 + denon 3801

Started by blackball147, February 4, 2003, 18:28:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blackball147

ik heb de kans om zo'n paar aan te schaffen voor 240 euro, om eventueel te gebruiken als surrounds, tweedehands wel te verstaan.

de S 3 kan ik aanschaffen nieuw voor 339.

wat denken jullie? is het de moeite, of beter even doorsparen naar bv 601 nieuw, of zelfs 602?

rekening houden dat ook nog 2 uur enkel moet rijden om ze te kunnen krijgen ( regio amsterdam)

zie link
http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=audio&u=luidspeakers&ID=30230

jullie mening???


Erik

Afhankelijk van hoeveel geld je natuurlijk hebt. De s3 klinkt weer een stukje beter. I would take no less then S3 8)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Scarp

De 602 is wel wat voller qua klank. Klinkt best goed en persoonlijk vind ik het beter klinken dan de 601.

Ik heb zelf 601's als rears en 602.5 als side surrounds (en 604 als fronts), allemaal s3. Samen klinkt het erg goed, maar het zijn dan ook allemaal speakers uit dezelfde serie speakers met soortgelijke materialen en klanken.

Vincent

ik zou de S3 nemen die klinken toch een stuk beter vind ik!

Greetz

Vincent

blackball147

ik heb ook nog een denon 3801 op het oog voor 575 euro ( als er niet verder wordt geboden).

is dit de moeite?

de B&Ws heb ik afgeketst, ik ga toch voor minimum S3.

versterker: http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=audio&u=receivers&ID=9282

blackball147

 ik heb net het aanbod gehad om de denon 3801 aan te schaffen (champagne) voor 500 euro.

ik denk wel tot aanschaf over te gaan, ik heb verschillende reviews gelezen die allemaal heel lovend zijn over  de mogelijkheden en de stabiliteit van dit apparaat.

toch had ik nog graag de mening gehad van mogelijke gebruikers hier op het forum, of mannen die er meer over kunnen vertellen.

ik denk dat dit wel een ouder modelletje is, maar om te beginnen toch niet slecht is.

heel graag jullie mening!!!

bryan vd B

Om mee te beginnen is dit zeker geen slechte versterker maar het is zowiezo geen slechte versterker hoor want hij is zelfs redelijk goed.
qua klank met de B&W weet ik niet of dit wel de juiste versterker is omdat beide componenten nogal rustig zijn voor het gehoor maar dat is puur persoonlijk en zal je zelf moeten gaan luisteren.

Vriendelijke groeten,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

blackball147

de combinatie met B&W weet ik nog niet.
kan zijn dat ik aanvankelijk ga combineren met KEF 2005, omwille van plaats en uiterlijk ( vooral voor moeder de vrouw...), tenzij hier iemand me direct kan zeggen dat deze combinatie zeker niet te doen is.

Erik

luister wel eerst even naar die Kef eitjes voor je ze koopt. Ik vond ze persoonlijk wat metallig klinken, dus ik heb ze maar weer snel laten schieten. Wel een erg hoge WAF!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill


bmateijsen


blackball147

 ;D ;D ;D

ROFL

dat klopt wel inderdaad, hoewel ze ook de 603 S3 reeks te pruimen vindt.

bryan vd B

ik zou  floorstanding speakers boven deze eitjes verkiezen als deze mogelijkheid zich voordoet.
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

blackball147

alles is afgeblazen  >:(  >:(  >:(  >:(

blijkbaar is het bij bepaalde mensen de gewoonte om doodleuk te vertellen ' oh, maar ik heb het al verkocht', terwijl je bijna practisch in je wagen zit om er om te gaan.
het mooiste van al is dat deze kerel zichzelf aanbiedt, om het dan uiteindelijk zo af te handelen......

grrrrrrrrrrrrrrr

balen, gewoon.

nu ja, zal ik toch maar moeten overgaan op Parasound of Rotel of Lexicon

;D ;D