Joep's Home Theater Project!!

Started by kleeven, March 19, 2007, 09:54:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kleeven

Hallo Mensen,

Ik heb samen met mijn  vriendin een nieuw huis gekocht en nu hebben de vorige bewoners een geweldige kamer gemaakt boven de garage. Daar hadden zij de slaapkamer maar daar ga ik nu mijn bioscoop / gameroom van maken. Ps klein detail de vriendin vond het direct ook een goed idee en we zijn nu samen er iets moois van aan maken.

Facts:

De kamer is 6 bij 3, er zit 1 raam in maar daar zit een rolluik voor die de kamer geheel verduisterd.
Er komt een oprolbaar doek te hangen (hangt er ondertussen al) van ongeveer 1.98 bij 1.60. Achter het doek zitten kasten die ik nog moet kunnen gebruiken. De beamer komt in het midden van de kamer aan het plafond te hangen op ongeveer 3 meter.

De muren moeten nog geschilderd worden en buiten de spotjes die ik al heb opgehangen moet ik nog meer sfeerverlichting maken.

Ook zal ik nog een kastje moeten maken voor mijn geluidsinstallatie, een sony homecinemaset met dvd-recorder en tuner 5.1.
en mijn gameconsole de Xbox 1, eventuele verbindingen met mijn pc komen ook nog wel.

Op de foto's is te zien waar het scherm komt te hangen. Ik heb een koof gemaakt waar het scherm in komt te hangen zodat het niet meer zichtbaar is als het opgerold is.

sj0er-D

klinkt als een goede ruimte:) weet je al wat voor kleurstijlen je gaat gebruiken? of ga je verder niks met kleuren doen. het word al heel vaak gezegd.. maar voor de zekerheid zeg ik het nog maar eens.. als het mogelijk is zou ik de deurdelen achter het scherm zwart doen. dat geeft wat meer contrast.
mooi hoe je je scherm hebt weggewerkt trouwens! :)

SpeedyAndré

Nu je toch een koof hebt gemaakt kan je misschien een donker gordijn ophangen, dan hoef je de kast niet te verven :)
Van deze kamer moet wel iets moois te maken zijn ;)
Suc6

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

kleeven

Thanks,
Ik denk dat ik een soort behang/foto-pooster of zo over de kast ga doen. dan is het ook mooi als ik geen dvd's aan het kijken ben.
De kamer zal waarschijnlijk donker grijs/zwart worden met een rode rand er in en sfeer verlichting aan de muren met grote filmpoosters.

Ik zal nog eens fotos maken van de andere kant van de kamer waar ik nu tijdelijk mijn home-cinema set heb opgehangen, daar kan ik nog wel wat tips over gebruiken.