Nieuwe Philips ProntoNeo a.b.

Started by garmtz, March 13, 2002, 03:05:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz


cinepaulis

#1
Best een leuk apparaatje.
Advies prijs = 300 euro

En extreem goedkoper dan de ProntoPro met color LCD schermpje voor ca. 800 euro  :o

groeten,
Paul

CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

J.A.F._Doorhof

#2
Je moet hem natuurlijk wel vergelijken met de Pronto, en niet de Pro  ;)

Dan is het ongeveer € 180,00 goedkoper, dus inderdaad wel intressant, helemaal met die cursor.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

searcher

#3
Wat is nu het praktische verschil/toepasbaarheid tussen de door jullie genoemde afstandsbedieningen.
Ik heb nu een learnable? Pioneer afstandsbediening maar eens wil ik ook een ander.
Is dan deze prontoneo in principe hetzelfde als mijn Pioneer remote?
                                m.v.g Searcher



cinepaulis

#4
Voor alles over afstandbedieningen kun je terecht op ww.remotecentral.com

De Pronto heeft een touch-screen LCD scherm met programeerbare layout voor elk apparaat. Je kunt icoontjes op de schermen maken (bijv. DTS en Dolby logo's) etc. etc.

Een heel groot voordeel van de oorspronkelijke Pronto (en waarschijnlijk ook wel van zijn nieuwe broertjes) is dat het bereik enorm wijds is. Dus je kunt compleet de andere kant op richten en toch 'ziet' je apparaat het !

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

J.A.F._Doorhof

#5
Huh, Paul wijd ?

De Pronto moet je ook nog steeds richten op je apparatuur hoor, net als de andere AB's, hij heeft inderdaad een wat sterkere transmiter, maar dit scheelt niets met bv de AB's van mijn DVD speler en projector.

Het voornaamste voordeel van de Pronto en zijn genoten is dat je ALLES erin kan programmeren, en niet alleen maar een beperkt aantal AB's. Eerst had ik bv een universele AB en dan nog ongeveer 4 AB's die OF er niet in wilde, of die functies hadden die de universele AB niet had. Met de komst van de Pronto is dit totaal ongedaan gemaakt. En kun je nu dus perfect alle AB's opruimen en vervangen door één ALLES kunner.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cinepaulis

#6
Frank,
Bij Koos kun je zijn Pronto totaal de verkeerde kant op richten en dan nog 'ziet' de versterker het prima.  :o
Volgens mij hoeft Garmt ook totaal niet nauwkeurig te richten om zijn app. te bedienen (correct me if I'm wrong).

Maar misschien ligt het aan de lichtere kleur van de wanden die misschien veel licht (ook IR licht) weerkaatsen ten opzichte van jouw nogal donkerkleurige muren.  :-/ Ik weet het ook niet.

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

J.A.F._Doorhof

#7
Mijn scherm weerkaatst inderdaad ook de pronto signalen, en ook witte muren zullen dit doen, maar dat doen ze met alle AB's (op een enkeling na), waarom ik de opmerking gaf, is om geen misverstanden te krijgen over IR en Radiografische AB's, de Pronto is en blijft een IR AB, en geen radiografische.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cinepaulis

#8
OK, om geen misverstanden te voorkomen, hier een wat meer genuanceerde beschrijving:

De pronto is een infra-rood afstandbediening. Het licht wat hij uitstraalt is sterker dan de meeste gangbare remotes waardoor de remote minder richtingsgevoelig is dan andere remotes.
Uiteraard hangt het af van je interieur of deze IR signalen ook gereflecteerd kunnen worden. Het is geen remote die met radio signalen werkt, dus er mag niks 'optisch in de weg' staan, anders werkt het niet. En de pronto kan ook niet door muren/plafonds heen stralen.

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

Jiri

#9
Frank/Garmt,

Zoals je weet ben ik nog steeds opzoek naar een Pronto AB.
Stel dat geld geen bezwaar is, wat zou je me dan aanbevelen een Pronto Neo of een Pronto Pro?
Met andere woorden, zitten er op de Pro funkties, die ik eigenlijk wel nodig moet hebben, die niet op de Neo zitten?

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

J.A.F._Doorhof

#10
Pronto Pro.
Dat is gewoon een waanzinnige remote.

Heb een paar geprogrammeerd voor klanten, en het is echt een fantastisch product. Ik mis alleen een cursor set, maar ik zou daarvoor niet de Neo kiezen.

De kleuren zijn op de Pro gewoon echt een aanvulling.

Nu nog een Pro met een cursor (komen eraan) en dan zijn we echt klaar.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

#11
Marantz heeft toch een kleuren model met cursor ?

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Jiri

#12
Hmm okee,

Dus als ik je goed begrijp, wachten op de ProntoPro met cursor en dan die gewoon kopen? Daar heb ik uiteindelijk het meeste aan.
Zal die Nieuwe ProntoPro weer duurder worden dan €800,-?

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

moviemaus

#13
Dag allemaal,

Over het bereik van een ab kan ik nog even dit zeggen:
Ik heb een tijdje een yamaha ht-receiver gehad en de standaard ab is werkelijk super wat bereik betreft, elke richting in de kamer werkt gewoon en goed ook! ik heb geen hele lichte muren maar ook geen hele donkere wat bereik betreft vond ik deze gewoon super.

Ik heb nu een denon 3802 met de standaard ab en daar kan ik alles in programeren wat ik maar wil en alles wat ik kan bedienen met een ab werkt ook met de denon ab, oke niet zo mooi als een ab als de pronto en wellicht iets ingewikkelder maar ik werk met 1 ab en ben vooralsnog niet van plan om een hoop geld uit te geven aan een pronto ofzo zolang ik met de denon ab leuk kan werken, dat doe ik liever aan iets anders voor mn set (aan mn nieuwe speakers bv)

Groeten

Jiri

#14
Tuurlijk, helemaal gelijk heb je :)
Maar als je net als ik met 5 verschillende afstandbedieningen alles moet bedienen. Bovendien is van sommige AB's het bereik dramatisch slecht. Ik heb er een van Sony, die werkt eigenlijk alleen als je in een hoek van 30 graden voor het apparaat gaat staan :-[
Dus ik ga denk ik toch wel een Pronto kopen, ondanks dat ik ook nieuwe speakers wil hebben :) :)

Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

garmtz

#15
Ik vind persoonlijk de Pronto Pro "over the top". Het gaat er mij om al mijn apparaten te kunnen bedienen en ik hoef geen fancy kleurenscherm en nog meer geheugen. Kost me alleen maar weer tijd om te configureren en die tijd heb ik niet! :)

Dus mijn voorkeur zou naar de Neo uitgaan, zeker als je met je budget rekening moet houden. Ik vind  de Pro wel ERG duur.

PM

#16
QuoteDag allemaal,

Over het bereik van een ab kan ik nog even dit zeggen:
Ik heb een tijdje een yamaha ht-receiver gehad en de standaard ab is werkelijk super wat bereik betreft, elke richting in de kamer werkt gewoon en goed ook! ik heb geen hele lichte muren maar ook geen hele donkere wat bereik betreft vond ik deze gewoon super.....

Nou bij mijn rx-v800 is dat dus zeker niet het geval de originele afstandsbediening moet je heel goed richten!
Dus het is in ieder geval niet bij alle Yamaha's goed.. Maar heb een Pronto.. die kan ik alle kanten uit richten en werkt nog steeds ok..
Groeten, Peter

moviemaus

#17
PM,

De ab die ik bedoel zat bij een rx-v2031, is goed programeerbaar en heeft ook backlight.

gr,

Jiri

#18
He Garmt,

Bedankt voor je tip. Ik zal de Neo eens wat verder gaan bekijken en vergelijken met de Pro.

Thanx,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Stevie

#19
Jiri,

Ik zou hem vergelijken met de gewone pronto. De Pro is een heel apart beest. Kleuren en veel meer geheugen (voor de kleur ;-) ) en VEEL duurder.

Kijk eens op de pronto site:
http://www.pronto.philips.com/neo_vs.pronto.htm
en trek je conclusies...

Ik weet het wel ;-)

Nu nog ff sparen...
Groet,
Steef
.signature: file not found

Jiri

#20
Ok Steef,
ga ik doen thanx. :)

Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Vincent

#21
Ik heb zelf een Pronto Neo en ik moe tzeggen dat vooral de hard buttons hartstikke handig zijn (de cursor) En hij heeft ook een heel wijd bereik.

greetz

Vincent