ipod beter dan cd

Started by Joris1971, March 16, 2007, 21:07:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Hier moest ik wel om lachen als je onderaan de BELACHELIJK HOGE prijzen ziet:

Ja!...Hansted Audio/NMC, importeur van onder andere Jadis, Amazon, Mobile Fidelity heeft de exclusieve rechten gekregen om uw iPod te upgraden tot een waar high end product. Voorwaarde is wel dat u de beschikking heeft over een speler van minimaal 30 GB.

Met een modificatie van 199 euro waardeert u uw iPod op naar ware high end mogelijkheden, waarop bij de 30 GB 90 uur muziek gaat en bij de 80 GB maar liefst 240 uur!



Hansted Audio/NMC is de enige die deze revaluatie, die op microscopisch niveau moet worden uitgevoerd, in de Benelux kan en mag uitvoeren.

Ten einde volledig 'high end' profijt van deze opwaardering te hebben, behoor je de MSB iLink aan te schaffen. Dit is 's werelds enige iPod docking station dat echte digitale audio output biedt. Nadat de iPod is gemodificeerd wordt het digitale signaal naar de iLink gezonden. De output verloopt door middel van een optische, coaxiale of gebalanceerde AES/EBU kabel. Deze output maakt het voor audiofielen mogelijk hun iPod tot een dusdanige high end bron te transformeren, dat hij qua sound reproductie kan wedijveren met een heel goed CD transport.
De iLink heeft tevens een RF zender waardoor het mogelijk is je met de iPod vrij door de luisterruimte te bewegen zonder dat daarbij de geluidskwaliteit wordt aangetast. Uiteraard laadt de iLink de iPod ook op.

Hansted Audio/NMC levert ook reeds kant en klaar gemodificeerde iPods.

Prijzen:
iLink met RF link plus iPod upgrade: 1995 euro
iLink met RF link plus een 80MB ge-upgrade iPod Video: 2349 euro

ajbeefde

Quote from: Joris1971 on March 16, 2007, 21:07:46
Hier moest ik wel om lachen als je onderaan de BELACHELIJK HOGE prijzen ziet:

Ja!...Hansted Audio/NMC, importeur van onder andere Jadis, Amazon, Mobile Fidelity heeft de exclusieve rechten gekregen om uw iPod te upgraden tot een waar high end product. Voorwaarde is wel dat u de beschikking heeft over een speler van minimaal 30 GB.

Met een modificatie van 199 euro waardeert u uw iPod op naar ware high end mogelijkheden, waarop bij de 30 GB 90 uur muziek gaat en bij de 80 GB maar liefst 240 uur!



Hansted Audio/NMC is de enige die deze revaluatie, die op microscopisch niveau moet worden uitgevoerd, in de Benelux kan en mag uitvoeren.

Ten einde volledig 'high end' profijt van deze opwaardering te hebben, behoor je de MSB iLink aan te schaffen. Dit is 's werelds enige iPod docking station dat echte digitale audio output biedt. Nadat de iPod is gemodificeerd wordt het digitale signaal naar de iLink gezonden. De output verloopt door middel van een optische, coaxiale of gebalanceerde AES/EBU kabel. Deze output maakt het voor audiofielen mogelijk hun iPod tot een dusdanige high end bron te transformeren, dat hij qua sound reproductie kan wedijveren met een heel goed CD transport.
De iLink heeft tevens een RF zender waardoor het mogelijk is je met de iPod vrij door de luisterruimte te bewegen zonder dat daarbij de geluidskwaliteit wordt aangetast. Uiteraard laadt de iLink de iPod ook op.

Hansted Audio/NMC levert ook reeds kant en klaar gemodificeerde iPods.

Prijzen:
iLink met RF link plus iPod upgrade: 1995 euro
iLink met RF link plus een 80MB ge-upgrade iPod Video: 2349 euro


Je moet wel echt gek zijn, of geld teveel hebben, om dit aan te schaffen....  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

SpeedyAndré

#2
Jaja, mp3's of erger aac klinkt beter dan cd als je maar genoeg betaalt :)
Je kan ook .wav en Apple lossless gebruiken maar dan is de lol van de grote capaciteit er niet meer.
Ik denk niet dat dit hoge ogen gaat gooien bij audiofielen  :P

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

bmateijsen

Het ding schijnt echt enorm goed te zijn.... hoe goed zal deels liggen aan de wijze waarop je bestanden op de Ipod staan.
Ik vind echter de statement beter dan een CD wel erg algemeen ;).

oud_account_1

Mjah, dit zal zo rond 1 april uitgeleverd gaan worden schat ik... 8)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Audiofiel

Quote from: squadra on March 17, 2007, 00:21:22
Mjah, dit zal zo rond 1 april uitgeleverd gaan worden schat ik... 8)

Ook mijn eerste gedachte. ;D We zijn er weer vroeg bij dit jaar. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

danielo

Hai,

Er is geen reden waarom het geen goeie transport kan zijn. De bestanden kunnen gewoon als wav files geplaatst worden en de uitgang is optisch. Jitter zou wel eens lager kunnen zijn dan de meeste cd spelers omdat er dacht 32MB geheugen inzit waarvan 'gestreamed' wordt en niet direct van de hd. Wat wel goedkoper is is een appletv kopen als 'dockting' station die synced ook met je itunes/files en heeft ook een digitale uitgang en kost 299 en kan dan nog meer ook (games, video 720p, photo's).

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Audiofiel

Quote from: danielo on March 17, 2007, 07:59:55
Er is geen reden waarom het geen goeie transport kan zijn. De bestanden kunnen gewoon als wav files geplaatst worden en de uitgang is optisch. Jitter zou wel eens lager kunnen zijn dan de meeste cd spelers omdat er dacht 32MB geheugen inzit waarvan 'gestreamed' wordt en niet direct van de hd. Wat wel goedkoper is is een appletv kopen als 'dockting' station die synced ook met je itunes/files en heeft ook een digitale uitgang en kost 299 en kan dan nog meer ook (games, video 720p, photo's).

De optische uitgang is natuurlijk juist de minst fraaie van de digitale uitgangen. ::)


Tsja, wie echt goedkoper wil, kan beter een Airport Express kopen voor 100 euro. Die sluit je optisch digitaal aan op je DAC of receiver en de muziek stream je dan draadloos (en zonder verlies) vanaf je Mac (of PC). ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

GPO

Quote from: bmateijsen on March 16, 2007, 22:23:01
...
Ik vind echter de statement beter dan een CD wel erg algemeen ;).
...

Maar dat staat er toch niet?

Er staat:

Quote from: Joris1971 on March 16, 2007, 21:07:46
...
Deze output maakt het voor audiofielen mogelijk hun iPod tot een dusdanige high end bron te transformeren, dat hij qua sound reproductie kan wedijveren met een heel goed CD transport.
...

Dus het is hoogstens net zo goed, maar niet beter...

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Audiofiel

Quote from: GPO on March 18, 2007, 21:22:38
Maar dat staat er toch niet?

Kijk eens naar de topictitel... (zie je ook terug boven iedere reactie)... ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

danielo

Hai,

Ik kan me voorstellen dat door het geheugen buffer in de ipod het _zou_ kunnen dat hij minder jitter geeft dan een cd transport. Immers 'leest' een ipod enkele minuten vooruit (zodat de harddisk niet aan hoeft te staan) en wordt de output van de samples dus heel strak vanuit dit geheugen gedaan. Dat was de gedachte in de stelling dat het _zou_ kunnen zonder te beweren dat het ook zo is.

Gegroet,

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Matthijs Jager

Als ze nu de output van een Ipod ook eens op orde krijgen, die krengen leveren amper sublaag.
Ik heb zelf een 3g 20gig in de kast liggen (jaartje of 2 al), gebruik hem amper omdat het echt nergens naar klinkt naar mijn idee.
Ik gebruik nu maar een 10 jaar oude sony discman, dat klinkt echt stukken beter.

Audiofiel

Dan luister je via de standaard oortjes en moet je er eens goede oortelefoons op gebruiken. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Matthijs Jager

Ik luister via Sony EX-71's, bij de standaard is het echt om te huilen inderdaad.
De sony's staan er nu niet echt bekend om om "bass shy" te zijn, maar sublaag komt er niet uit via mijn Ipod. Natuurlijk klinkt het best goed, maar ik mis toch echt punch en druk in het laag om het echt af te maken. Bij acoustische muziek mis je dit niet, maar bijvoorbeeld Massive Attack of Rammstein klinkt mij te mager.

Maar, om ontopic te blijven, je mag hopen dat er voor €1995 ook iets aan de opamps en dac's gebeurd is. Dus het "probleem" zal wel opgelost zijn mag je verwachten ;)

Audiofiel

Quote from: Matthijs Jager on April  2, 2007, 21:25:51
Natuurlijk klinkt het best goed, maar ik mis toch echt punch en druk in het laag om het echt af te maken. Bij acoustische muziek mis je dit niet, maar bijvoorbeeld Massive Attack of Rammstein klinkt mij te mager.

Ik snap het probleem ook wel, het is niet alleen de DAC aan boord die daarvoor verantwoordelijk is. Als je via de koptelefoon-uitgang een iPod op een versterker aansluit (line in) of video de analoge uitgang op de dock-connector, dan hoor je een fors verschil in het voordeel van die laatste. De koptelefoonuitgang klinkt echt stukken minder goed! ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.