De bouw van 2 actieve Seas 2-weg speakers door JWO

Started by JWO, March 13, 2007, 20:51:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ruud2

ja hoor, ziet er netjes uit.
mocht je bij het opspannen en verlijmen van de plaatjes op de zijkanten met de klemmen in de problemen komen zijn er altijd nog spanbanden ;)

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

JWO

Zo de eerste kast zit nu officeel in elkaar  ;D
Vandaag ben ik ook even langs speaker en co geweest, even een paar luidsprekerkabel klemmen gehaald, en zwarte inbus boutjes.

Direct maar eens de drivers gemonteerd, over het resultaat ben ik al tevreden tot zover.
Denon - Vincent - Marantz - Klipsch - Barco data 500

JWO

1 Speaker is nu af (op de afwerking na) en speelt nu met een ZEER eenvoudig (passief) filter.
De BR poort is 4,4cm diameter geworden, dit voldoet wel qua luchtsnelheid.

Ik zal nu eerst eens op zoek waar ik panasonic electret microfoontjes kan vinden, om een meet microfoon te bouwen.
Denon - Vincent - Marantz - Klipsch - Barco data 500

JWO

Ondertussen ben ik stilzwijgend toch gevorderd, ook de 2 speaker is zo goed als klaar, alleen de demping moet er nog in.
Verder ben ik alvast wat gevorderd met het test filter. Ik ga hier even printjes voor etsen waar ik gemakkelijk mee kan testen.

Zie hier: een voedings printje 15V (symm) en het filter, met 3 dubbele opamps, 1 buffer, 4 voor het filter zelf en een gain correctie voor de woofer.

De voeding is simpel van opbouw, een trafo van 2x15V en de 7815 en 7915 die zorgen voor stabilisatie.

/edit ik zie dat ik in de voeding de copper area vergeten ben aan de ground te hangen :p nogal wat losse pinnetjes zo  ::)
Denon - Vincent - Marantz - Klipsch - Barco data 500

JWO

Vandaag even de 1e speaker in de grondverf gezet, om te zien waar nog veel plamuur werk zit  ;D

Er is nog genoeg te doen in ieder geval ;)
Denon - Vincent - Marantz - Klipsch - Barco data 500

royal d

Gaat de goede kant op toch??

Misschien is dat zelfbouw ook wel wat voor mij :)

JWO

Gaat zeker de goede kant op  :) langzaam maar zeker... ik heb het erg druk op het moment.
Vandaag voor het eerst eens verf gespoten met een compressor, moet toch zeggen dat dat een stuk fijner is dan van die losse spuitbusjes  O0
Denon - Vincent - Marantz - Klipsch - Barco data 500

JWO

Kleine update, de speakers staan nu in de 1e laag Flexa gelders blauw hoogglans. Ben er benieuwd of het een beetje toonbaar zal worden :P
Denon - Vincent - Marantz - Klipsch - Barco data 500

Merijn

Kijk en dit vind ik nu leuk: Beetje lef in de afwerking!  O0

(Ik heb een tijd lang mijn LS in Blauw Lavendel gehad)
I Prefer Coffee For Mental Stability...

willemuitmegen

Hallo JWO,

Project ziet er mooi uit.

Toevallig ben ik ook in het bezit van een  en Seas W171EX-XP woofer en heb daarnaast een Seas KT28F tweeter en een kast van netto ongeveer 12.5 Liter. Ik vroeg me af hoe jou project geĆ«indigd is en wat voor filter je uiteindelijk hebt gebruikt.

Groet,
Willem