Shut off in XP...

Started by SiR-ROUND, February 2, 2003, 22:43:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SiR-ROUND

Hee,

Ik heb m'n HTPC eindelijk redelijk fresh installed, maar nu het volgende:

Vroeger toen het systeem(dualboot) al redelijk dichtgeslibd was kon het wel gewoon vanzelf uitgaan als ik um een shutdown gaf(niet naar de kroeg Mr. Pink!)...

Op een gegeven moment werkte dat niet meer.

Nu werkt het prima bij W98se, maar nog niet bij XP Pro... Aangezien het ene OS het wel doet zal de bios wel goed staan maar wie-o-wie weet waar ik iets moet instellen voor XP?

Blijft vreemd, het werkte voorheen gewoon als default...

::)

Thanx...

MrPink

Hee SiR,

Ik heb geen ervaring met XP (draai zelf nog met Win98SE), maar ik kan een paar dingen bedenken:
- een driver laat zich niet unloaden
- shutdown sound file is corrupt
- er was iets met 'enable fast shutdown' of zoiets wat je kon veranderen

Hopelijk helpt dit...

Groetjes,
Oscar

Robbo

Hiervoor moet je dacht ik bij Power management / Energiebeheer zijn.

Rob



SiR-ROUND

Jongens bedankt...

Oscar, hij komt gewoon tot het punt van:

"It's now safe to turn off your computer" dus ik denk dat hij wel alles kan afsluiten, hij start ook weer gewoon op zonder safeboot ofzo...

Enable fast shutdown zal ik eens bekijken...

Het si raar omdat het normaal gewoon default werkte met een fresh install... Maar misschien is het niet fresh genoeg, ik heb nl. wel wat dingen gedissabled om te minimaliseren...

Hmmm... ::) Maar goed, W98se doet het wel gewoon zonder te hikken, die gaat uit...

Rob, daar zal ik ook nog eens induiken...

Bedankt heren...

Ik meld me terug als het werkt...

MrPink

Er schoot me nog iets te binnen: je moet je Advanced Power Management aanzetten in zowel BIOS als Control Panel.

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND

Hmmm... Die in advanced van XP heb ik aan en uit gehad, maakte geen verschil...

In de bios heb ik niet gekloot zover ik weet...