Shut off in XP...

Started by SiR-ROUND, February 2, 2003, 22:43:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SiR-ROUND

Hee,

Ik heb m'n HTPC eindelijk redelijk fresh installed, maar nu het volgende:

Vroeger toen het systeem(dualboot) al redelijk dichtgeslibd was kon het wel gewoon vanzelf uitgaan als ik um een shutdown gaf(niet naar de kroeg Mr. Pink!)...

Op een gegeven moment werkte dat niet meer.

Nu werkt het prima bij W98se, maar nog niet bij XP Pro... Aangezien het ene OS het wel doet zal de bios wel goed staan maar wie-o-wie weet waar ik iets moet instellen voor XP?

Blijft vreemd, het werkte voorheen gewoon als default...

::)

Thanx...

MrPink

Hee SiR,

Ik heb geen ervaring met XP (draai zelf nog met Win98SE), maar ik kan een paar dingen bedenken:
- een driver laat zich niet unloaden
- shutdown sound file is corrupt
- er was iets met 'enable fast shutdown' of zoiets wat je kon veranderen

Hopelijk helpt dit...

Groetjes,
Oscar

Robbo

Hiervoor moet je dacht ik bij Power management / Energiebeheer zijn.

Rob



SiR-ROUND

Jongens bedankt...

Oscar, hij komt gewoon tot het punt van:

"It's now safe to turn off your computer" dus ik denk dat hij wel alles kan afsluiten, hij start ook weer gewoon op zonder safeboot ofzo...

Enable fast shutdown zal ik eens bekijken...

Het si raar omdat het normaal gewoon default werkte met een fresh install... Maar misschien is het niet fresh genoeg, ik heb nl. wel wat dingen gedissabled om te minimaliseren...

Hmmm... ::) Maar goed, W98se doet het wel gewoon zonder te hikken, die gaat uit...

Rob, daar zal ik ook nog eens induiken...

Bedankt heren...

Ik meld me terug als het werkt...

MrPink

Er schoot me nog iets te binnen: je moet je Advanced Power Management aanzetten in zowel BIOS als Control Panel.

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND

Hmmm... Die in advanced van XP heb ik aan en uit gehad, maakte geen verschil...

In de bios heb ik niet gekloot zover ik weet...

EN is die biosfeature dan NIET nodig voor W98se (die wel werkt)?

MrPink

Ik weet niet precies hoe het met de BIOS zit, maar het kan best zijn dat Win98SE andere eisen stelt aan het Powermanagement dan XP.

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND

 ::)

Hmmm, ik las ergens op het web ook dat het kan komen omdat er in de device manager een onderdeel niet goed geinstalleerd is of hidden...

Nou zit er een modem in die ik niet geinstalleerd heb, omdat ik die alleen wil gebruiken in het W98se systeem. Die heb ik gedisabled, geen verschil helaas...

Hmmm, de bios nog maar eens doorspitten dan...

Back 2 the ol' drawingboard...

MrPink

Nou ja, en anders een knopje indrukken om hem af te sluiten...is mee te leven toch? Meer dan zonder een funtionerende HT-zolder... ;D

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND

Quoteis mee te leven toch?

[size=10]NEE[/size]

Automatisch aflsuiten IS bepalend voor het functioneren...

;D

MrPink


Erik

#11
Had ik vroeger ook last van in zowel win2000 en winXP. Sommige moederborden hebben dat idd. Het was een instelling ergens acpi moest je aanzetten ik dacht ergens in je bios. of idd in je stroom managemnet is al weer een jaartje geleden.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

SiR-ROUND

Hrrrrr....

Zou ik dan toch iets in de bios gewijzigd hebben?

Aangezien het de eerste keren gewoonwerkte met een XP install...

Johan Van Gompel

Quote from: SiR-ROUND on February  2, 2003, 22:43:20
Hee,

Ik heb m'n HTPC eindelijk redelijk fresh installed, maar nu het volgende:

Vroeger toen het systeem(dualboot) al redelijk dichtgeslibd was kon het wel gewoon vanzelf uitgaan als ik um een shutdown gaf(niet naar de kroeg Mr. Pink!)...

Op een gegeven moment werkte dat niet meer.

Nu werkt het prima bij W98se, maar nog niet bij XP Pro... Aangezien het ene OS het wel doet zal de bios wel goed staan maar wie-o-wie weet waar ik iets moet instellen voor XP?

Blijft vreemd, het werkte voorheen gewoon als default...

::)

Thanx...

Hi,

Ga met regedit even naar HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\Winlogon. Daarin zie je normaal gezien een key PowerdownAfterShutdown. Dubbelklik erop, geef als waarde 1 op, klik op OK en herstart je systeem. Als je daarna afsluit dan zou ie het weer goed moeten doen.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Erik

Quote from: SiR-ROUND on February 16, 2003, 00:05:42
Hrrrrr....

Zou ik dan toch iets in de bios gewijzigd hebben?

Aangezien het de eerste keren gewoonwerkte met een XP install...
Dan is het misschien toch de instelling in de energiebeheer/ management. Bij mij werkte het wel in w98se, maar meteen niet in xp. Maar als het wel heeft gewerkt en je nergens aangezeten hebt is het idd wel vreemd.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

SiR-ROUND

THX Johan, ik ga morgen ff proberen (dan is de vrouw er weer eens niet)...

:D ;) ;D ::) :-*

crazyman

mag je van de vrouw niet in de bios zitten, SiR ???  ;D ;D

Crazy
Spank  your own monkey all you want, but leave your hands off of mine !
(Beavis & Butthead)
Mijn DVD Shit

SiR-ROUND

Jawel hoor, maar daar is het te koud... Morgen kan ik lekker die PC weer naar beneden zeulen en lekker warm de boel testen...

ZONDER GE**** aan m'n hoofdje...

;D

MrPink

"TREK" hoef je niet te censureren hoor... ;D

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND

Nee, dat was bij de geboorte, dat is langer geleden...

MrPink

Misschien hebben ze toen wel wat te hard getrokken... ;)

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND

Inkoppertje!

Offeh...

Inhoodfje!

;D

SiR-ROUND

QuoteHi,

Ga met regedit even naar HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\Winlogon. Daarin zie je normaal gezien een key PowerdownAfterShutdown. Dubbelklik erop, geef als waarde 1 op, klik op OK en herstart je systeem. Als je daarna afsluit dan zou ie het weer goed moeten doen.

Ehhhhhhh....

QuoteAls je daarna afsluit dan zou ie het weer goed moeten doen
Iets te goed dus...

ipv uit, herstart de PC nu...

???

Erik

 ;D Sommige mensen hebben ook altijd wat te klagen ;D
Maar hij blijft niet meer hangen  :P
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

SiR-ROUND

Johan help! Ze pesten me!