CFF's posten ?

Started by Jorge, May 15, 2002, 20:03:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jorge

Aangezien ik de afgelopen tijd aardig met mijn pronto aan het spelen ben geweest ben ik benieuwd hoe jullie de configuratie hebben aangepak.
Is het misschien een idee om wat CFF's te posten op de site (als dat mogenlijk is ?)
Anders moet ik nog even ergens een hompage open gooien.
Zal proberen zo snel mogenlijk wat proberen te uploaden.

Groetjes,

Jorge

Rob_Dingen

#1
Hoi Jorge

Bij www.remotecentral.com kun je dat doen ook downloaden

Rob

Jorge

#2
Weet ik Rob, ik ben alleen benieuwd wat jullie persoonlijk als voorkeur hebben.

Groetjes,
Jorge

J.A.F._Doorhof

#3
Voor mij is het zo dat als de Pronto werkt, het werkt.
Ik geef weinig om een mooie interface (had anders wel een Pro gekocht), maar functionaliteit is nummer 1.

Ik download dus vaak de CCF's van remotecentral en pas ze eventueel aan met tabbladen maar meer niet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

#4
Ik ben het er mee eens dat je het beste gewoon wat complete CCF files kan downloaden, en die bekijken in de emulator. Als iets je aanstaat leen je het idee en/of de bitmapjes gewoon.

Ik kan wel even kort vertellen wat mijn opzet is:

Ik heb aan de device kant een redelijk netjes uitziende structuur. Die is met een soort van tabbladen gemaakt:
- DVD met basis bedienings knopjes
- TV met zender icons
- CD met basis bedienings knopjes
- VCR met basis bedienings knopjes
- LD met basis bedienings knopjes
- Versterker met wat beperkte mogelijkheden zoals input en EX aan uit etc.
- Verlichting aan, uit, dim, bright

Het zijn redelijk grote toetsen, en er staan er ook niet erg veel per tabblad.

Dan heb ik device specifieke dingen onder de Macro kant staan. Daar zet ik vaak inderdaad gewoon stukken file neer die door anderen gemaakt zijn van de afstandbedieningen. Vaak zitten daar veel kleine knopjes bij die moeilijk te bedienen zijn. Vanuit mijn nette device kant verwijs ik dan met een alias naar de macro kant naar een specifiek knopje.

Voordeel hiervan is dat als je ooit een device wisselt je niet je layout echt aan hoeft te passen (behoudens extra functies)
Verder heb ik op elk tabblad onder de device kant een knopje waarmee ik direct naar de complete afstandbediening onder de macro kant kan springen.



Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

PM

#5
Op zo'n manier heb ik het ook opgebouwt!

Ook aan de macro kant een zo compleet mogelijke bediening van de componenten Met hele kleine knopjes en niet overzichtelijke stukken. En aan de device kant de veel gebruikte opties en lekker grote duidelijke knoppen.

Werkt heel ok...
Groeten, Peter

Jorge

#6
Hier zitten zeker wat handig tips tussen heren, bedankt.
Ik zal eens snel gaan kijken wat handig is voor mij.'

Groetjes,

Jorge

jaco

#7
Dit principe heb ik afgekeken van Guy Kyo (Die van de AVIA DVD) Misschien kun je die eens downloaden om die te bekijken. Er zitten ook panels in. Ik heb echter wel de device kant veranderd met grotere lichte icons.
De kleinere donkere knopjes vondt ik minder makkelijk te zien en bedienen in het donker.

Dat vindt ik verder ook het eninge nadeel van de pronto. Er zijn maar 4 'kleuren' en dat is wat weining om gevulde knoppen, en schaduw randjes etc te maken.
Heel jammer dat de Pronto Pro zo duur is. dan heb je 256 kleuren, en kun je mooi wat meer detaillering maken. Maar zoals Frank ergens ierboven al schreef: het gaat in eerste instantie natuurlijk om de functionaliteit, en die is ook wel met 4 tinten te bereiken.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm