Rel Quake

Started by ACQUA, March 11, 2007, 11:39:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ACQUA

Ben dus ook op zoek naar een sub. Nu is het budget niet echt groot en ik wil toch kwaliteit. Even op het forum gezocht en kwam de Rel Quake tegen. Zou deze geschikt zijn voor mijn ruimte 35-40m²
Verder heb ik ook nog een Quadral 46 op het lijstje staan maar vind hierover eigelijk geen gegevens.
Iemand tips voor een sub (max 300-400euro)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

ACQUA

Mja maar wat en hoe ...
Zo'n hypex module is al niet van de goedkoopste (zijn er nog ander merken hiervoor?)
Verder weet ik totaal niet welke unit e.d.

dre73

zelf speel ik met de hypex ds2.0 icm de seas l26
maar er is zat te krijgen,en je kunt de kleur matchen met je andere speakers.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

El Penumbra

Een Quake in zo'n ruimte is niet echt optimaal. Dan zou ik zoeken naar iets tweedehands of zelfbouw inderdaad.

ACQUA

Zijn er nog ander merken voor zo'n sub versterker,of kan je een gewone versterker hiervoor gebruiken? Heb namelijk nog een pioneer stereo versterker staan.

daxie

Voor 35-40m² een quake?

Oh, je bedoelt 4 stuks?

Neen, daar ga je niet echt veel laag uit halen, zelfbouw is het beste voor dat geld, of 2e hands als je iets vindt.

Je zal echt een maatje of twee groter moeten denken om in dergelijke ruimte een goed laag te halen.

dre73

richting 12 of 15 inch misschien?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

ACQUA

En wat raden jullie aan qua zelfbouw,ben aan het lezen in het zelfbouwtopic

dre73

als je een sub voor muziek zoekt zou ik voor gesloten systeem gaan.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

ACQUA

Voor film en muziek, ik kwam deze nog tegen op het verkoop topic
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51751.0
Is dit wat? En welke versterker zou ik erbij moeten nemen?

Stadium III

In zon ruimte een quake II kan wel maar een slag groter is wel gewenst.
verder is zelfbouw altijd wel leuk maar ik ben er persoonlijk niet zon fan van
Als je een rel uit de q serie wilt pakken zou ik gaan zoeken voor een q150 of een q200

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

ACQUA

En welke waardes moet ik in de gaten houden voor een nieuwe sub. Wattage ofzo?

Stadium III

Wattage / driver groote ( spec's maar dat wil niet altijd iets zeggen )

Verder kijk je ff naar wat je kunt betalen en als je een paar subs gevonden hebt mag je ze altijd voorleggen aan ons !

Verder kun je wel eens naar een JBL E250P kijken zijn mooie subs vor hun waarde !
Verder kun je ook kijken naar de merken Rel/JBL/Klipsch

Het is net wat je wilt een mooi vindt
Verder staan op Marktplaats ook wel zeer leuke sub's te koop
Verder wil wattage ook niet alles zeggen ik heb hier een 60w strata II staan die zeer goed zijn werk doet !

Suc6

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

ACQUA

En wat met LFE,heb ik wat over gelezen maar hoe weet je nu of die sub dat ondersteund of niet?Of is LFE niet belangrijk? Ben totaal niet echt mee met de gang van zaken.
Ben momenteel op ebay.de enkele sub tegengekomen
Merken zoals HECO,magnat,Canton,... zijn die ook goed?

PatrickT

In wat voor ruimte zal zo'n Quake wel optimaal spelen? zelf zat ik namelijk met dezelfde vraag. Alleen zoek ik een sub voor in de slaapkamer van ~20m²

Neigde zelf ook naar die REL Quake. Nieuwprijs van 399 euro, via kieskeurig.
2x kef iQ5, 2x kef iQ1, 1x kef iQ2c, 1x JBL E150P/size]

Cylon

Wat dachten jullie van die Magnat Omega 380 die hier te koop staat op het forum. 
Ding gaat super hard en diep.

Die trekt zo'n ruimte wel hoor.  :)
Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

Stadium III

Quote from: ACQUA on March 11, 2007, 14:14:48
En wat met LFE,heb ik wat over gelezen maar hoe weet je nu of die sub dat ondersteund of niet?Of is LFE niet belangrijk? Ben totaal niet echt mee met de gang van zaken.
Ben momenteel op ebay.de enkele sub tegengekomen
Merken zoals HECO,magnat,Canton,... zijn die ook goed?

LFE is het .1 signiaal bij films en muziek
In princiepe kan ieder sub die een low level (tulp) aansluiting het LFE verwerken !

Verder magnat kan nog wel de rest zou ik niet aan beginnen ?
Wat voor speakers heb je of wil je ?

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Stadium III

Quote from: PatrickT on March 11, 2007, 14:39:20
In wat voor ruimte zal zo'n Quake wel optimaal spelen? zelf zat ik namelijk met dezelfde vraag. Alleen zoek ik een sub voor in de slaapkamer van ~20m²

Neigde zelf ook naar die REL Quake. Nieuwprijs van 399 euro, via kieskeurig.

In een ruimte van 20m² nzal de quake zeker goed zijn werk en zijn best doen !!!

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

ACQUA

Die tulp aansluiting,is dat 1 stuk of wit/rood?
Verder heb ik 2 Arro clones die nog gebouwd moeten worden, rest is nog onbeslist. 2.1 of 5.1 is nog een raadsel maar er komt wel een sub.

Stadium III

de aansluitingen kunnen rood en wit zijn
Maar het kan er ook 1 zijn en kleurloos

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

ACQUA

okelidokelie ga nog even zoeken,had al een jamo en een kef gevonden

Stadium III

kijk eens voor een jbl E250p subwoofer

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

ACQUA

Wat is er eigelijk mis met die andere merken?Kwaliteit minder of gewoon slecht

ACQUA

En rel storm,zou die passen in mijn ruimte?