Welke zuilluidsprekers ter uitbreiding van 5.1 set?

Started by WubboZ, March 10, 2007, 22:25:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WubboZ

Ik ben nu een tijdje bezig met mijn home 'cinema', de audio setup bestaat nu uit een Marantz SR4500 en een KEF KHT 2005.2 setje (eitjes). Prima voor mij, aangezien ik (nog) geen die-hard audiofiel ben, maar ik heb toch soms het idee dat ik wat middentonen mis. Laatst even wezen shoppen en tot de conclusie gekomen dat ik er twee vloerstaanders bij wil hebben. Ter vervanging van de front links en rechts kef'jes, of als uitbreiding tot 7.1 set. Tijdens mijn winkelrondje ben ik wel gecharmeerd door de Klipsch Synergy F1, een geluid wat me eigenlijk wel overdonderde, aangezien ik eigenlijk op de prijs af was gegaan toen ik de winkel binnen liep. De zuilen zijn op verschillende plaatsen voor 99 euro per stuk te koop. Mn max staat nu op ongeveer 150 euro per speaker (F2 prijs dus), 300 voor een set dus.

De concrete vragen die ik nu heb:
Ik heb wat reviews gelezen waarin bevonden wordt dat de F2 net wat beter scoort in het middengebied, waar ik dus naar op zoek ben. Dus F1, F2 of F3? (F3 is ook te krijgen voor 200 euro per stuk, wat ik er eventueel ook wel voor over heb).
Kwaliteit, dat is zeker geen overkill qua prestaties vergeleken bij de rest van de set, maar het moet natuurlijk ook niet andersom zijn. Maw. matched dit een beetje?
Mocht ik er nu echt naast zitten, wat is dat wel een aan te raden paar staanders?

en dan nog wat meer theoretisch:
bestaande set uitbreiden met de twee zuilen (7.1), of de fronts vervangen?

Mocht iemand toevallig nog twee zuilen binnen mijn budget hebben staan waar hij of zij vanaf wil, stuur me een PM!
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

ajbeefde

Als je alleen de fronts wil vervangen zal je toch rekening moeten gaan houden met de center en de rear speakers......

Misschien dat twee KEF fronts dan beter zullen klinken ism de eitjes....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Raphie

JBL PRX Power!

WubboZ

Quote from: Raphie on March 11, 2007, 09:07:38
Je zou bijv kunnen denken aan een setje iQ4


Q4 of iQ4? Over iQ4 kan ik weinig vinden.
Ben ook weer net te laat. Darkman (van het forum) heeft net twee splinternieuwe doorverkocht :(

Edit:
Nog even op kef.com gekeken, maar daar staat van de Q serie alleen iQ3 en de iQ5 ???
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

ajbeefde

Quote from: WubboZ on March 11, 2007, 12:54:27
Q4 of iQ4? Over iQ4 kan ik weinig vinden.
Ben ook weer net te laat. Darkman (van het forum) heeft net twee splinternieuwe doorverkocht :(

Edit:
Nog even op kef.com gekeken, maar daar staat van de Q serie alleen iQ3 en de iQ5 ???

IQ4 bestaat niet.....

wel de iq7 en iq9, maar dat gaat waarschijnlijk boven je budget...
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

WubboZ

Maar de Q4 dus weer wel, alleen niet meer nieuw te krijgen, althans ik kan ze nergens vinden. Zelfs niet tweedehands... Ook de Q5 niet ???
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

ajbeefde

Quote from: WubboZ on March 11, 2007, 14:47:37
Maar de Q4 dus weer wel, alleen niet meer nieuw te krijgen, althans ik kan ze nergens vinden. Zelfs niet tweedehands... Ook de Q5 niet ???


de q4 wordt nog steeds aangeboden, kijk b.v eens op de website van RAF .......

ff googlen....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

WubboZ

Quote from: ajbalmere on March 11, 2007, 15:40:14
de q4 wordt nog steeds aangeboden, kijk b.v eens op de website van RAF .......

ff googlen....

Hehe, RAF heeft ze net verwijderd. In de Google Cache staan ze nog op de site (7 maart 2007), maar als ik dan doorklik kan de pagina niet worden gevonden, ze zijn net een paar dagen geleden van de site gehaald. Ze staan ook niet in de catagorie 'laatste modellen' :(
Als ik wat google kom ik de advertentie van Darkman telkens tegen ;)
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

frank2

Is dit wat?  Kef 105 + kube 200   € 1000   2e hands op de website van wenwaudio.nl ????
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971

Quote from: frank2 on March 11, 2007, 17:39:28
Is dit wat?  Kef 105 + kube 200   € 1000   2e hands op de website van wenwaudio.nl ????

Wat denk je nu zelf???

Quote from: WubboZ on March 10, 2007, 22:25:04
Mn max staat nu op ongeveer 150 euro per speaker (F2 prijs dus), 300 voor een set dus.

WubboZ

Quote from: Joris1971 on March 11, 2007, 17:43:37
Wat denk je nu zelf???


Tjah...
Bedankt voor de goede imput frank2, maar inderdaad een beetje boven het budget :-[
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Mariusz

Bij Correct hebben ze nog steeds de q4 voor 149 ps.
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D