Cabasse of Quadral

Started by ACQUA, March 10, 2007, 17:00:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ACQUA

Iemand ervaring met het merk Cabasse of quadral in het algemeen? Goed of slecht? Het gaat om deze luidsprekers die mij goedkoop worden aangeboden en wil ze misschien gebruiken als rears.


http://www.cabasse.com/french/telechargement/notice_eole.pdf


http://www.hai-end.com/images/signo_200.pdf

Berserker

Ik heb zeer positieve ervaringen met het merk Quadral. Maar ik moet er wel bij zeggen dat mijn Quadral speakers uit de Aurum lijn komen, en dat is hun duurste serie. Ik kan me bijna niet voorstellen dat de goedkopere series slecht klinken, maar het is natuurlijk toch wat anders. Mijn Quadral Aurum Montan V1 speakers (kleinste vloerstaander uit de Aurum serie, onder de Titan en Vulkan) klinken erg mooi over het gehele frequentie gebied. Ze hebben een kleine boost in het basgebied, maar dat vind ik eigenlijk wel een prettig bijverschijnsel. Ze klinken mooi kamerbreed, en hebben een uiterst vriendelijk doch gedetailleerd hoog. Ook het midden is erg mooi, en ze geven wat body aan de muziek. Dus geen tingel-tangel speaker.

Jean Sibelius is laatst bij mij op bezoek geweest van dit forum, en hij was ook erg te spreken over het midden en hoog van deze speakers. Het laag kan in mijn ruimte wat vol lopen, maar in de toekomst heb ik toch een grotere luisterruimte dus dat maakt voor nu dat ik nog thuis woon even niet zoveel uit.

Ik kan je niet adviseren welke speakers beter zullen zijn, maar je vroeg om een paar algemene ervaringen met het merk Quadral of Cabasse dus bij deze mijn bijdrage  ;D
Marantz AV8802A | NAD M25 | KEF R11, R2C, R800DS, R8A | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | JVC DLA-RS440U | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

ACQUA

Bedankt voor je bijdrage Berseker. Heb zelf nog maar 1 maal een Cabasse gehoord enkele jaren geleden en ze klonken helemaal niet slecht. + de Eole is een set van 3 dus kan ik center en rears homogeen houden en daarbij mijn Totem Arro clone toevoegen als front. Er wordt ongeveer 50/50 film/muziek gespeeld dus ik denk wel dat dit een goede combinatie is. Echter weet je het nooit totdat je thuis de toestellen hebt spelen.

ACQUA

Heb een bod gedaan op de Cabasse luidsprekers,hoop dat ik het bieden win  :)

bmateijsen

Waarom niet straks gewoon nog 3 clones erbij maken? De Cabasse zullen echt heel anders klinken dan de clones.

Quote from: ACQUA on March 10, 2007, 17:14:40
Bedankt voor je bijdrage Berseker. Heb zelf nog maar 1 maal een Cabasse gehoord enkele jaren geleden en ze klonken helemaal niet slecht. + de Eole is een set van 3 dus kan ik center en rears homogeen houden en daarbij mijn Totem Arro clone toevoegen als front. Er wordt ongeveer 50/50 film/muziek gespeeld dus ik denk wel dat dit een goede combinatie is. Echter weet je het nooit totdat je thuis de toestellen hebt spelen.

ACQUA

Wel ik moet eerst weten hoe deze clones klinken,daarna de verhuis regelen naar ons 1e appartementje en dan kijken of er nog budget over is voor een trippel totem project+sub