Pronto inruilen voor Pronto Neo??

Started by MAD, February 2, 2003, 00:39:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MAD

Ik gebruik nu zo'n 2 maanden de Pronto SBC RU890 en mis gewoon iets... Namelijk de (tastbare) knoppen van mij oude AB's! Ik kan mij erg irriteren aan het feit dat ik vroeger alles op de tast kon vinden en nu steeds naar een schermpje zit te staren. Ik heb het dan met name over die ronde knop met pijltjes die je nogal veel gebruikt bij de DVD speler (menu). Ik druk echt om de havenklap naast het pijltje op het scherm. Ik heb de knop al groter gemaakt en zo, maar dit helpt niet echt, ik mis de tastbare knop gewoon. Nou zit deze knop op de Pronto Neo wel. Ik neem aan dat deze knop programmeerbaar is. wormvormig aanhangsel ik nou compleet uit mijn nek als ik zeg dat ik er over denk om mijn Pronto om te ruilen enkel voor dit knopje. Ze hebben beiden 1 Mb. Ik bedien er maar 4 apparaten mee. De Neo heeft alleen wat minder resolutie... Graag jullie mening.

Stevie

Tja, je moet voor jezelf bepalen welke pronto het beste bij je wensen past. Sommigen willen kleur, anderen zoveel bitmaps dat bergen geheugen noodzakelijk is. Kijk eens goed op de pronto site voor de verschillen. Naast meer hardbuttons en een kleiner scherm zie ik o.a. ook minder LED's, dus wellicht is de NEO minder sterk dan zijn oudere broertje. Maar ik moet toegeven, die hardbuttons mis ik af en toe ook wel.
.signature: file not found

Scarp

Ik heb vrijdag mijn pronto verkocht en gebruik nu alleen maar de universele AB van mijn receiver. Deze is ook programmeerbaar en heeft alleen maar hardbuttons. Die kan je gewoon op de tast gebruiken. Vooral als je bijvoorbeeld regelmatig teletekst leest is het een stuk makkelijker (teletekst is echt onhandig met een pronto).

Op een andere forum is er al eens een topic over geweest, namelijk: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/660331
Dit ging over universele ab's.

De pronto neo is iets beperkter dan de pronto, maar denk er nog eens overna wat je precies wil.

Persoonlijk ben ik na een jaar Pronto (de 2mb versie) erachter gekomen dat een goede hardbutton universele AB makkelijker werkt dan die pronto. Ik vindt de gewone pronto ook veel te groot en log, ligt niet goed in de hand.

MAD

Quote from: Scarp on February  2, 2003, 09:40:15
Ik vindt de gewone pronto ook veel te groot en log, ligt niet goed in de hand.

Dat is ook nog een punt dat voor de Neo pleit. Hij is wat minder log en heeft wat meer de grootte van een normale AB. Ik heb ook wel een universele AB van de receiver maar die is niet programmeerbaar. En daardoor is hij ook erg onhandig. Er zit veel meer op dan nodig is voor deze AB!

Scarp

De Pronto Pro ziet er ook wat kleiner en beter uit. Ik heb hem nog niet in het echt gezien. Zelfs bij de personeelswinkel van Philips hebben ze 'm niet liggen (misschien wel bestelbaar). Jammer genoeg is die Pro een beetje errug duur.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ik heb de Pronto omgeruild voor de Marantz RC-5200 dit is een bigscreen pronto (iets meer ruimte) met hardkeys.

Dat bevalt tot nu toe ZEER goed, voor een offerte kun je me mailen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Ik heb ook zo'n Marantz 5200. Die hardkey cursor is wel je van het. Tenminste vergeleken met de RC5000 die ik hiervoor had.

Er zit een cursorblok, een enter, menu en exit op
Deze zijn allemaal per apparaat te programmeren.
Verder dan nog dezelfde toetsen als op de pronto (links en rechts, mute, channel up/dwn en volume up/dwn)

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

HeavyMountain

Hoi,

Ik gebruik de Maratnz RC3200 (zat standaard bij de Marantz SR-8200 receiver  :D), volgens mij is dit dezelfde als de Pronoto Neo.

Deze bevalt mij echt prima, vooral de hard button's zijn ideaal en dan met name de ronde cursor met de aktie knop in het midden.

Ik zou hem echt niet meer willen missen...........

Marco.

Grindtegel

ik ben in het bezit van de 940 en vind het een verademing na al het gehannes met al mijn vorige ab's.

ik gebruik hem dan ook voor al mijn apparatuur, behalve voor de tv. omdat ik nogal een zap en teletekst monster ben vind ik het makkelijker en sneller om de ab van de tv te gebruiken.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

patrick_vdb

Toch vind ik het wel wat hebben, al die "schietijzers" om de apparatuur mee te bedienen, steevast in de aanslag om snel te kunnen toeslaan ;D

Voorlopig probeer ik mij nog te redden met de standaard afstandsbedieningen maar zo'n Pronto of Marantz (oid) zal er in de toekomst ook nog wel komen.

Mvrgr

Patrick

MAD

Ik heb mijn nieuwe AB gevonden :D

de nieuwe Pronto 950



HJ

ff een vraag:
als je dat hard key kruis (aan de onderkant) met een hand bediend heeft de ab dan niet de neiging om uit je hand te vallen? ???

J.A.F._Doorhof

Guzz,

Ik gebruik de RC-5200 op dit moment en dat is echt heel snel aangewend, in het begin is de hardcursor even slikken en overpakken, maar binnen een week wil je niet anders meer.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jo Kumpen

#13
Oh.. Mooi. Wist ik nog niets van. Wanneer komt ie uit? (die Pronto 950) Hij ziet er anders wel zeer mooi uit, wat ik van de Pronto Neo ook vind trouwens.

Groeten

EDIT: heb de andere threat al gevonden...
Keep your eyes on the stars and your feet on the ground.