Hallo allen,
Ik heb gister bij Correct de Heco Victa 300 gekocht. Verrassend goede speaker voor het geld (99 euro) en stukken stukken beter dan de Heco Vitas 500 die ik eerst had. Ook wel beter dan mijn oude Mission m32i vind ik. Ze zijn nu nog aangesloten op mijn Panasonic surround receiver. Ik ben niet zo goed met die termen, maar zou het geluid als open en sprankelend (vooral het hoog is lekker sprankelend) willen omschrijven. Ook heb ik het idee dat het geluid niet echt gekleurd is. Eigenlijk bevalt deze sound me wel, dus zoek ik een stereoversterker die dit geluid voortzet.
Even een opmerking: gaat een stereoversterker in de categorie tot ongeveer 300 euro (mag ook iets erboven) mij meer bevallen dan deze receiver? Ik vind mijn receiver namelijk niet echt onderdoen voor de Denon stereoversterker die ik nu heb. De Denon heeft alleen wat meer reservevermogen (de volumeknop hoeft maar voor 1/4 open voor geluid op redelijk hard niveau en de Panasonic voor iets minder dan de helft, laten we zeggen 4/9) en de scheiding v/d instrumenten is iets beter, maar het scheelt heel weinig!
En: mijn receiver heeft maar 1 pre-out. Als ik hem doorlink naar de stereoversterker via de pre-out kan de stereoversterker dan ook de subwoofer voor zijn rekening meenemen (als de stereoversterker ook een pre-out heeft bijv.).
Maar goed als dat dus mogelijk is, welke merken raden jullie mij dan aan om naar te gaan kijken? De Nad c320 lees ik veel goeds over, en die stond er voor 220 euro. Yamaha met Heco lijkt me iig niet zo goed, lijkt me dat het geheel dan wat te schel wordt. Maar ik hou me open voor aanbevelingen!
Alvast bedankt en mvg,
MadEd