Canal + en dolby digital

Started by anton, February 1, 2003, 19:38:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

anton

Terwijl in Duitsland, Engeland e.d. bij steeds meer zenders Dolby Digital geluid komt (nog lang niet allemaal maar bij de betaalzenders steeds meer) en er daar al gesproken wordt om als optie ook DTS geluid mee te gaan sturen, zitten wij hier in Nederland met het prehistorische Dolby Surround.
Natuurlijk kun je dat met Prologic 2 ook upgraden maar er gaat toch niets boven het echte ulieme geluid.
Weet iemand of Canal + al plannen heeft b.v. alleen al op het 16/9 kanaal?
Ik heb er op een sattelietbeurs in Eindhoven een keer die makkers van C+ op aangesproken (is alweer een heel eind geleden) en die wisten te vertellen dat er intern over gepraat werd. :-\

J.A.F._Doorhof

Dat is hetzelfde wat ik weet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zymotic

En nu weet ik ook hetzelfde  ;D

pietnoeck

Ik weet het zo nog niet hoor !!

Welke engelse zenders ken jij die in Dolby Digital uitzenden ?
Voorzover ik weet is het enkel Premiere die enkele films in DD uitzendt en Pro7 .

anton

sky movies zend de laatste maanden DD uit, de duitse premieres, Pro 7 en sinds enkele weken nog een paar Duitse zenders (ken ze niet bij naam, stond in Sattelite).
Waar het mij om gaat is dat buitenlandse betaalzenders en dan vooral de filmkanalen gaan voorzien van DD.
Raar dat Canal + nog geen plannen heeft  ???om ons als filmfreaks van dit ultieme geluid te gaan voorzien.
Nu hometheater steeds sneller oprukt zou een commerciele pief van C+ toch moeten gaan denken: als ik nou ga uitzenden in DD (of DTS 8)) dan kijken ze misschien wel naar mijn zender i.p.v. een dvd te kopen/huren.

PauK

Bij Canal+ maken ze zich meer zorgen over het kleine aantal abbonnee´s, de switch naar Seca-2, en de huidige problemen met illegale kaarten dan dat ze dat over Dolby Digital doen. Ik verwacht hier op korte termijn vanuit Canal+ NL helemaal niets.

Erik

Als ik na ga hoe lang het duurde voordat ze van mono overschakelden naar PL. Die ik al 2 jaar in huis had, hoop ik dat je veel geduld hebt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill