Rotel CD spelers

Started by blue-eyes, February 1, 2003, 14:01:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Vorige week kreeg ik de Rotel RCD aangeboden voor 699, echte daling van de prijs (winkelprijs 899, adviesprijs 1199 geloof ik).

Kan iemand me wat zinnigs vertellen over deze speler? Komt er een opvolger? Hoe is loopwerk, dit voor een eventuele upgrade naar een extra dac.

Er moet haast wel een opvolger komen, waarom zakt de prijs anders zo hard? En dan bedoel ik niet de rcd1070, die beduidend minder.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

niemand maakt mij wijs dat zij deze speler niet kennen ;)

Kom op ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Een goede vriend heeft een 975. Mooie platte, redelijk zware speler.... HDCD uitgevoerd, hoewel die daar een steekje laat liggen.... Verder zware ringkern trafo, zoals we van Rotel gewend zijn.

Wel is het zo dat de geluidskwaliteit van de spelers onderling erg varieren, deze 975 is voor het budget een geweldige speler, niet te gedetaileerd, gewoon lekker muzikaal, laat weinig echte steken liggen.

Maar het moet natuurlijk wel passen binnen je huidige installatie, nu is dat allemaal al rotel, maar ik zou hem toch eerst even minimaal 5 dagen thuis willen hebben staan...

Verder welk type is het??

Groet Bjorn

P.s. wat wil je er uiteindelijk mee bereiken? Betere geluidskwaliteit via CD??

Grindtegel

Ik heb de Rotel RCD951.

Ben er zeer tevreden mee, mooi geluid, geeft muziek redelijk neutraal weer.

Welke versie wordt jouw aangeboden?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

blue-eyes

Oeps, vergeten het typenummer te vermelden:

RCD 991 EA

Kan deze tzt als loopwerk gebruikt worden als volgende upgrade? Hier bereik het eerste jaar mee dat ie in de set past, en in het tweede jaar (of later) een mooie upgrade van de DAC. En dat is financieel ook beter te trekken.

Ik gebruik nu een DVD3800 als cd speler, ben daar erg content mee, maar ben benieuwd waar de rotel staat. Ook in verhouding tot de denon.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Persoonlijk denk ik dat je het beter bij de 3800 kan houden...

De 991 is een mooie cd-speler, maar of deze ook als loopwerk gebruikt kan worden, tja.. geen idee, dat wordt testen... Maar of het verschil enorm zal zijn, ik denk van niet....

Waarom spaar je anders niet door en ga je voor een mooi 2dehandse cd-speler van betere klasse??

Groet Bjorn

blue-eyes

Meerdere redenen.

1. De dvd3800 heeft laserproblemen (wordt aan gewerkt)
2. Aangezien ik eenheid belangrijk vind, past de rotel er prima bij
3. basis investering, op termijn loopwerk met DAC

Maar bovenstaand, is niet heilig. Ik denk dat als je meer wilt in de zin van kwaliteit, zal je eenheid, looks los moeten laten.

Vandaar de vraag of de rotel een goed loopwerk heeft, ivm een eventuele DAC, bijv. music fidelity van 1200 euro. Zit ook een goede tweedehandse sony ES SACD speler te denken, en dan een analoge voorversterker erbij.

Dit alles is echter lange termijnwerk, maar wil er al wel vast mijn gedachten over laten gaan. En wil dan ook graag jullie mening horen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Heb iig de speler gekocht, onder voorwaarde dat ik mijn geld terug krijg indien niet tevreden. lees: onvoldoende verbetering tov de denon dvd3800.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey