15" hifi driver

Started by Vic Fifth, March 6, 2007, 17:40:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vic Fifth

Beste lezers van de zelfbouw sectie,

Ik wil graag een setje full range speakers bouwen. Hiervoor ben ik op zoek naar twee ( audiofiele) 15 inch hifi woofers. Wie kan mij helpen door merken te noemen die deze leveren? Voor p.a. toepassingen zijn er genoeg te vinden maar deze zoek ik dus niet, nogmaals het is voor hifi.
Bij voorbaat dank.

Vic

Bart_M

Johan van Gompel biedt 2 Focal 15" drivers. Superunits!

fgroen

Quote from: Vic Fifth on March  6, 2007, 17:40:06
Voor p.a. toepassingen zijn er genoeg te vinden maar deze zoek ik dus niet, nogmaals het is voor hifi.

Misschien toch maar in de beschouwingen betrekken.  8)

PHL heeft bijvoorbeeld units die "optimized for bass response" zijn, waarbij dus kwaliteit boven belastbaarheid is gesteld.

Anders eens contact opnemen met Benny Glass van Aquablue in Antwerpen. Hij heeft een aantal custom made Beyma units in zijn programma waarbij de bass-extensie duidelijk "non-PA" is.

PA hoeft niet per sé een vieze term te zijn. Je moet gewoon selecteren wat voor jou gaat werken.

Wat betreft Hifi-weergave van muziek ben je m.i. met een goed gekozen PA woofer beter af dat een maatgelijke HT subwoofer.

In de laatste kategorie heeft Peerless nog wel wat in de aanbieding..  ;)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

gvy

Als je een langeslag woofer, zoekt, die heel gecontroleerd heel laag gaat , kijk dan ook eens in het gamma van adire audio.

Geert

gvy

Quote from: gvy on March 12, 2007, 20:22:00
Als je een langeslag woofer, zoekt, die heel gecontroleerd heel laag gaat , kijk dan ook eens in het gamma van adire audio.
Om er het beste uit te halen , hebben ze wel een stevige versterker nodig.

Geert

Wowly

Tony Gee verkoopt zijn ciare's........

Wowly

fgroen

idd, die staan nog steeds te koop. Mooie optie voor relatief weinig geld.

Ik heb ook nog even op Benny Glas' website gekeken. hij heeft een custom spec Beyma 15" unit: 15Baquablue. fs=18Hz, 97dB rendement.  8) (is waarschijnlijk een variant van de 15B100/R.

Heb je ook al bij Volt Loudspeakers gekeken? link Volt loudspeakers

De R3853 zou een mooie kandidaat kunnen zijn. (met vet Radial chassis!!  8) )



Volt Radial chassis worden onder anderen toegepast door AVI loudspeakers:



Speakers: 12" radial chassis woofers,
sub: 18" radial chassis woofer.

Nederlads contact voor Volt produkten is Audiodome

;D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.