9 Disc Alien box komt eraan.

Started by J.A.F._Doorhof, February 1, 2003, 01:38:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lone Ranger

Quote from: bmateijsen on April  9, 2003, 11:55:29
Jammer alleen dat dit direct van je creditcard wordt afgeschreven...

Maar dan krijg je een kadootje tegen die tijd. ;)
Afschrijven is dan al lang gebeurt.

Hoop trouwens wel op een DTS track.

Gr.Fred.

cinepaulis

Vinden jullie de soundtracks zo vreselijk beroerd dan ? :-\

Ik denk dat er niet veel aan zal veranderen in de nieuwe releases: het oorspronkelijke geluidsmateriaal was volgens mij gewoon niet beter. Met name dialogen klinken soms wat dun en minder 'crispy' in vergelijking tot moderne films (zoals Lord of the Rings).
Een DTS track lost dat niet op.

Echter, zowel in Alien als Aliens en ook Aliens 3 kan ik me helemaal vinden wat betreft soundtrack design.

gr.
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

Krafty

nou dat is niet helemaal waar . ze kunnen heel veel doen om het geluid te verbeteren kijk maar naar wat met de escosrsist hebben gedaan en dat is een film van 20 jaar oud . en DTS heeft imo altijd een beter 3d veld omdat de codec daar zoveel in verschilt kan dat al verbetering op zich meebrengen . (nu zijn er vast van die dolby fundamentalisten die niet nu blij met me zijn :D )

btw die nieuwe T2 release is al uit op R1 en die bestaat uit 2 discs 1x de gewone DVD en 1x in WMP9 HighDef formaat die je alleen op een PC kan afspelen . en ik geloof min. een 800MHZ om hem af te spelen in HighDef.

J.A.F._Doorhof

Begin maar met een 2.4Ghz voor de HiDef transfer.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrPink

Quote...escosrsist...

Ik denk dat je The Exorcist bedoelt?

Groetjes,
Oscar

cinepaulis

OK, je kunt wel wat oppoetsen, dat is waar. Maar je blijft vaak toch zitten met de originele geluidselementen waarmee je de nieuwe track moet maken. Je vrijheid is dus enigzins beperkt.

Ik ben geen Dolby fundamentalist  :P En aangezien ik niet eens DTS op mijn versterker heb kan ik geen praktijk oordeel vellen over de verschillen. Wel heb ik sterk het idee dat de verschillen tussen de kwaliteit van soundtracks onderling meer verschillen (uiteenlopen) dan het verschil tussen de DTS en de Dolby track van een film.
Soms krijg ik het gevoel dat het DTS logo zwaarder weegt dan de totale geluidskwaliteit. Ofwel: het wordt zo'n beetje per definitie als beter beschouwd, dus wil iedereen DTS.  ::) Maar misschien is het wel in 9 van de 10 gevallen beter, daar kan ik nu dus niet over oordelen.

gr.
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

Goverias

De verschillen op dvd tussen DD en DTS zijn af en toe inderdaad vrij klein, behalve wanneer er een andere soundmix is gebruikt zoals bij o.a. Gladiator. Het is jammer dat je geen DTS hebt anders kon je die fantastische DTS LD's beluisteren. Hierbij zijn de verschillen meestal enorm.

cinepaulis

Dat wist ik niet: is er echt een andere mix gemaakt voor de DTS versie ?? Of merk je dat er volume verschillen zijn (surround kanalen harder bijv.)

DTS LD's schijnen inderdaad het summum te zijn. Maar goed mijn LD-speler heeft helaas alleen een analoge output en een digitale AC-3 RF output. Dus geen digitale PCM output die voor DTS nodig is :'(
En ik heb dus ook geen DTS LD's....het is wat....

gr.
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

Goverias

Ik heb het over de R1 dvd. Of hetzelfde geldt voor de R2 weet ik niet.

Als je naar de DD track luistert dan mis ik veel details die op de DTS track wel aanwezig zijn. De muziek klinkt in DTS erg luchtig en zijdezacht, terwijl het in DD gewoonweg saai klinkt. Kortom de DD klinkt vlak in vergelijking met de DTS track.

Ik heb zelf ook vroeger de 515 gehad, maar kwam er al snel achter dat ik 2 mogelijkheden had:

1. Optical/coax output upgrade
2. nieuwe speler

Ik heb dan ook een nieuwe speler aangeschafd en mijn oude ingeruild. Nog steeds naar alle tevredenheid.

Maar vlak ook niet AC-3 op LD uit. Er zijn talloze geweldige soundtracks die de dvd ver overtreffen.

cinepaulis

OK, dat soort verschillen kunnen inderdaad aanwezig zijn tussen DD en DTS. Dat zou ik op zich ook best de moeite waard vinden, dus DTS komt echt wel een keer in mijn HT :D

Ik heb inderdaad ook een Pioneer CLD-515, maar ga er niks meer aan laten veranderen omdat ik
- geen LD's meer koop
- het beeld kwalitatief minder is dan DVD.

Ik ben het met je eens: de DD track van bijv. Face Off op LD klinkt ook erg fraai 8)

gr.
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P