Veel kritiek op matige beeldkwaliteit van Canal Digitaal

Started by koffieleut, March 4, 2007, 15:52:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

koffieleut

Hoewel Canal Digitaal in zijn reclamespots roept over het mooiste beeld, blijkt in werkelijkheid dat helemaal niet zo te zijn.
Op het satelietforum: www.sat4all.com is een storm van kritiek losgebarsten sinds Canal Digitaal steeds minder bandbreedte per zender beschikbaar stelt.
Canal Digitaal heeft de laatste tijd steeds meer zenders op een sateliettranponder geplaatst met alle rampzalige gevolgen vandien.
Het vreemde aan de handelswijze van Canal Digitaal is dat men zich altijd op de klant heeft gericht die het beste beeld wil en deze groep voelt zich door het steeds meer zenders plaatsen op 1 sateliettransponder steeds minder goed bediend door Canal Digitaal. Ook doordat steeds meer mensen een televisie hebben van 42 inch of groter gaat een steeds grote wordende groep kijkers zich ergeren aan het feit dat Canal Digitaal niet meegaat in de beeldkwaliteitseisen van deze tijd.

De kabelaars die de eerste Nederlandse zenders digitaal al met 8 mb/seconde doorgeven hebben dit beter begrepen.

Er is inmiddels een klachtenbrief opgesteld die binnenkort aan Canal Digitaal zal worden overhandigd.

http://www.sat4all.com/forums/showflat.php?Cat=0&Number=1293046&page=0&fpart=all&vc=1

http://www.sat4all.com/upload//1327147-Klachten_CDS.pdf

Bengbeng

Ik denk dat het vrij simpel is. CD kan de beeldkwaliteit makkelijk optrekken naar kabelkwaliteit, door er een paar transponders bij te huren, maar dan zal het abonnementsgeld per maand flink duurder moeten worden, richting dat die van kabel.
En ik denk niet dat ze dit verkocht krijgen aan de meerderheid van hun abonnee's, die hebben immers niet voor niets een schotel opgehangen. (om uiteindelijk, na die eerste hoge aanschaf, lage maandlasten te hebben)

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

peterrr

hoi,

Ik dacht al dat het geval was, ik denk erover om het pakket op te zeggen, het analoge signaal van de kabel is soms beter dan de schotel. (vooral ned, zenders)
De fta zenders die blijf ik wel kijken want die zijn wel zeer goed (zo`n beetje alle duitse)

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2