Vanaf 5-6 Maart Epson NL

Started by J.A.F._Doorhof, March 2, 2007, 13:35:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Vanaf 5-6 maart zullen in deze thread vragen beantwoord kunnen worden door onze gasten van Epson.
Post ze dus vast.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Audiofiel

Waarom wordt de Epson TW1000 in Europa alleen in het zwart geleverd en niet in het wit? Voor in de huiskamer wordt het met zo'n grote zwarte kast aan het plafond absoluut een 'No-go' van mijn vrouw! ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

troje

Quote from: Audiofiel on March  2, 2007, 13:51:24
Waarom wordt de Epson TW1000 in Europa alleen in het zwart geleverd en niet in het wit? Voor in de huiskamer wordt het met zo'n grote zwarte kast aan het plafond absoluut een 'No-go' van mijn vrouw! ::)

Bedankt voor je vraag. De kleur van de TW1000 is de laatste tijd veelvuldig onderwerp van discussie geweest. Ik heb aardig wat mensen gesproken de laatste tijd, sommige personen zijn bijzonder tevreden met de zwarte kleur, terwijl anderen weer helemaal niet blij zijn en liever een wat meer neutrale kleur aan het (witte) plafond zouden willen hebben. Dit betekent dus dat als de TW1000 wit zou zijn geweest, er wederom een groep mensen ontevreden zou zijn geweest. Uiteindelijk is besloten de TW1000 zwart te maken, juist voor de purist die deze gebruikt in een dedicated home cinema ruimte waar zo min mogelijk lichtreflecterende apparaten aanwezig horen te zijn.

Trouwens, in tegenstelling tot wat ik eerder Frank had verteld over kleur, wordt het model in de USA ook in het zwart geleverd. Ik was op het verkeerde been gezet door de vele amerikaanse HC fanatici die uit Japan importeren. Zoals je wellicht al weet wordt de TW1000 in Japan wel in het wit verkocht. Een Japanse collega vertelde me dat hiervoor gekozen is omdat in Japan relatief weinig mensen beschikken over een aparte ruimte voor een home cinema projector. Iets waar veel mensen in Europa en zeker in Amerika wel over beschikken.

Over de grootte nog dit: Je noemt de TW1000 een grote zwarte kast. Echter, groot is deze zeker niet. Je moet hem niet in grootte vergelijken met een Ruby, een Pearl of de nieuwe JVC. De TW1000 is veel kleiner dus hij zal minder snel de indruk wekken dat er een massief iets aan het plafond hangt. Eerder subtiel.

Audiofiel

Quote from: troje on March  5, 2007, 21:53:05
Trouwens, in tegenstelling tot wat ik eerder Frank had verteld over kleur, wordt het model in de USA ook in het zwart geleverd. Ik was op het verkeerde been gezet door de vele amerikaanse HC fanatici die uit Japan importeren. Zoals je wellicht al weet wordt de TW1000 in Japan wel in het wit verkocht. Een Japanse collega vertelde me dat hiervoor gekozen is omdat in Japan relatief weinig mensen beschikken over een aparte ruimte voor een home cinema projector. Iets waar veel mensen in Europa en zeker in Amerika wel over beschikken.

Zeker Amerika, met de (veel) grotere ruimtes. Maar in Europa zal het meerendeel een projector nog steeds in de huiskamer hangen. Zelfs op dit forum van 'freaks' is er slechts een beperkt deel dat om die reden voor een zwarte zou kiezen (als die keuze er was geweest). ;)

QuoteOver de grootte nog dit: Je noemt de TW1000 een grote zwarte kast. Echter, groot is deze zeker niet. Je moet hem niet in grootte vergelijken met een Ruby, een Pearl of de nieuwe JVC. De TW1000 is veel kleiner dus hij zal minder snel de indruk wekken dat er een massief iets aan het plafond hangt. Eerder subtiel.

Maar dan wel 'subtiel' zwart aan een doorgaans WIT plafond. Ik denk dat een grotere wittere projector in een huiskamer alsnog een stuk 'subtieler' over zal komen. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

B.J.

Ik heb geen vraag maar ben wel erg blij met de tijd die Epson /  Troje hierin wilt steken. Hulde!

Hertog_Martin

Klopt het dat met de TW1000 de garantie op de lamp eindelijk verlengd is naar een respectabele tijd? Ik geloof een jaar dat ik gelezen had?

En waarom is een projector lamp in europa zoveel duurder dan in bv japan?

Laatste vraag; Kunnen jullie wat inzage geven in het aantal verkochte home cinema projectoren in Europa/Nederland? Als jullie het aantal niet mogen zeggen; misschien de toename per jaar in procenten? Ben wel benieuwd hoe groot de markt is, of dat het nog een 'elite' produkt is.

Alvast bedankt :)
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

donaldk

Ik denk dat er heel wat van die Acertjes van 500-600,- over de toonbank zijn gegaan voor de kerst. Maar uit mijn hoofd de grootste (OEM) leverancier (Eigen merk = Optoma) draaide voor 2005 een kleine 700K units, als ik het me goed herinner (ik zie nu 651K). Dat zou betekenen ongeveer 3,5 miljoen units in totaal dat jaar. Voor 2006 verwachtten ze 900K units met een marktaandeel van 20% zou dat 4,5 miljoen stuk wereldwijd afgelopen jaar. Er van uitgaande dat units vs. gemiddelde waarde ongeveer gelijkelijk verdeeld is, anders kan het ook nog wel eens wat lager zijn.

Helaas heb ik even geen recente grafiek of zo van displaysearch/isupply of zo bij de hand, iemand anders wel, of andere iets recentere data?!

Als ik het wel heb dus iets minder groot aantal of vergelijkbaar aantal als RPTVs, die bijna alleen in de VS worden(werden) verkocht.

Ter vergelijking CEA verwacht dat in de VS dit jaar voor 26 miljard dollar aan displays wordt omgezet. En 19 miljoen LCD/Plasmaschermen.

"Thibodeaux said the display category will continue to fuel industry growth in 2007. "The TV market is setting all-time revenue records. CRT-based sets are giving way to flat panel displays. The successful ongoing transition to digital television is driving demand in this market space."

CEA projects that display technologies will continue to be the star category in the industry and account for $26 billion in revenues for 2007. All television sets manufactured today with an analog tuner must also contain a digital tuner, which is largely responsible for the vast increase in digital television sales. Unprecedented price declines in plasma and LCD displays are also contributing to growth. For 2007, these flat panel displays are expected to ship a combined 19 million units." "




Anyway een aardig artikel van Steve Sechrist van een jaartje terug dat ik net uit mijn inbox heb opgedoken.

Coretronic may Open the Door to 3LCD as Projection Business Booms
February 14th, 2006

Steve Sechrist
Senior Analyst and Editor
of Projection Monthly &
Microdisplay Report

It was almost an aside. As part of a positive earnings statement yesterday, Coretronic's Sheng-hui Wang, president of the projector business unit, said the company is considering expanding its product offerings to include 3LCD display technology. Not that the company hasn't done well by DLP - Coretronic is now the leading OEM front-projector maker, and uses Texas Instruments DLP technology exclusively.

The company recently reported a 66% year-over-year sales growth for the year ending in 2005, but the big gains came in the fourth quarter as sales jumped 33% to $457M on shipments of 231K units. This made Coretronic the top OEM supplier of front projectors for the year with 651K units sold and 19% global market share. All projectors in 2005 used DLP technology.

In August of this year Coretronic revised sales figures downward from 800K on a sluggish 1Q and 2Q'05. The company reportedly beat the revised 650K number by one thousand units as sales began to pick up steam starting in September when sales jumped 48% to 65K units over the July low of 44K units.

The 2005 growth that started in Q3 was stimulated in part by an ASP drop of up to 30% as entry-level models featuring 2000-lumen brightness and XGA resolution (1024 x 768), fell to the magic $1,000 level.

But not everyone was buying entry-level projectors. Coretronic said its 11% rebound in gross margins was due to strong shipments of higher-margin projectors, and the outlook gets better. The company expects to ship 900K units in 2006, gunning for 20% global market share. However, growth again will be spurred on in part by an expected 20% drop in prices as 2006 supply will outpace demand resulting in downward price pressure in the market, according to Coretronic.

Normally in an oversupply situation, companies don't invest in another technology. So what is going on? We haven't had a chance to talk to Coretronic directly, but here are some ideas.

With price-reduction pressure being significant, and high growth occuring in the lowest-priced projection products, Coretronic needs to have a strong path to lower costs in this segment to remain competitive. With 3LCD engines costing less than DLP, perhaps the company sees more opportunities to compete in the low-cost segment with 3LCD technology. And with 3LCD under pressure in the MDTV market, providers may be more anxious to cut prices to not loose any more market share.

Alternatively, as a major OEM supplier, Coretronic may have had a request or two from large customers to make an 3LCD projector - an offer it couldn't refuse. Or, Coretronic could be partly using the move to extract better pricing from TI.

But don't look for the company to begin offering MDTVs anytime soon. We were told by Coretronic's home-grown brand Optoma that the company had made a strategic decision to abandon traditional RPTVs for very large (100-inch) in-wall models they call "Big Vizion," which were shown last year at CEDIA and, more recently, at CES.

As for TI, the prospect of loosing technology exclusivity to the top front-projector OEM supplier that sells to the likes of Dell and HP won't be the end of the world. Still, they cannot be pleased with the news as rival technology 3LCD is a big fish, albeit mainly in the small sea of front projection.

daxie

Beetje vervelende vraag misschien...

in de reviews die Frank gedaan heeft van de tw200 tem de tw1000 begon hij steeds met een gelijkaardige zin...
"Uit de doos waren de kleuren vreselijk"...

Waarom wordt een projector gericht op home cinema uit de doos met dergelijk foute instellingen geleverd?
Als je ziet dat JVC met de HD1 er wel in slaagt om een vrij goed gecalibreerde unit te leveren...

Ik snap wel dat niet elke unit ISF gecalibreerd kan worden, en dat er verschillen per unit zullen zijn, maar iets dat toch dichter bij de calibratiewaarde komt lijkt me geen slecht idee.

Ik veronderstel dat niet elke dealer de moeite doet om de pj te calibreren voor hij hem in demo hangt...

Benjamin

Quote from: Hertog_Martin on March  6, 2007, 02:18:59
Klopt het dat met de TW1000 de garantie op de lamp eindelijk verlengd is naar een respectabele tijd? Ik geloof een jaar dat ik gelezen had?

En waarom is een projector lamp in europa zoveel duurder dan in bv japan?

Laatste vraag; Kunnen jullie wat inzage geven in het aantal verkochte home cinema projectoren in Europa/Nederland? Als jullie het aantal niet mogen zeggen; misschien de toename per jaar in procenten? Ben wel benieuwd hoe groot de markt is, of dat het nog een 'elite' produkt is.

Alvast bedankt :)

Hoi allemaal op het HTforum en het is leuk te zien dat er behoorlijk veel intresse is voor onze nieuwe mooie TW1000! Mijn functie bij Epson is meer de sales kant van het verhaal en zou graag ook willen deelnemen aan dit forum vandaar mijn 1ste posting :).

Na voor het eerst kennis met Frank te hebben gemaakt was mijn gevoel zeer indrukwekkend waarop hij met veel passie en objectieve kennis te werk gaat en er alles over kan & wil vertellen. Vooral zijn opmerking toen wij het over het TW1000 pre-sample hadden: neem die maar weer snel mee....( :oslik, zag er niet goed uit voor ons)
Het beeld zag er idd niet uit bij de eerste kennismaking van dit pre-sample dus voorspelde dit niet veel goeds.... :-[
Gaande de zeer bekwame kalibratie kwamen kwamen bij ons en bij een met griep geplaagde Frank heel veel keren het woord "WOW" uit onze mond. Ik heb de hele dag met een enorme glimlach gelopen afgelopen vrijdag... O0

Nu even antwoord op vraag 1 mbt de lampgarantie: Daar zijn we sinds kort een beetje uniek in geloof ik, deze garantie is 3 jaar geldig op de origineel meegeleverde lamp op de TW1000.

Vraag 2: Waarom zijn lampen hier duurder dan in Japan, geen idee om eerlijk te zijn. Wellicht dat mijn collega troje hier een zinning antwoord op kan geven?

Antwoord op vraag 3: DonaldK geeft hier al een uitgebreid antwoord op waarvoor dank! Echter de verkoopcijfers lopen behoorlijk uiteen omdat niemand het achterste van zijn tong zal laten zien. GFK & ITC verkoopcijfers geven allemaal andere aantallen/hoeveelheden weer. Troje heeft deze cijfers voor de Europeese HT markt en zal deze ook later posten voor de volledigheid.

Feit is dat er bij Epson een groei wordt verwacht in de HT markt en met name in het 1080P segment samen met de komst van de nieuwe TW1000. Dit komt omdat er voor de echte liefhebbers echt kwaliteit te winnen is, en ik verwacht dat binnen 3-5 jaar dit segment een enorme vlucht zal nemen gezien de afnemende prijzen op het gebied van de randapparatuur, meer 1080P materiaal en natuurlijk ook: de HT projectoren.

En ja de kleur, komt de TW1000 in het wit op de markt, zal menig liefhebber vragen: waarom is ie niet zwart en vice versa... 50% kans dat het de goede kleur is. Epson heeft met deze TW1000 in het hoogglans zwart aan willen geven dat het hier om iets bijzonders gaat, iets speciaals, behalve in Japan waar de TW1000 wit is uitgevoerd. Zo'n projector mag ook een beetje gezien worden, toch?

Tot slot, ik ben al een beetje verknocht aan dit forum door de heldere en objectieve manier waarop reviews worden weergegeven, alles staat keihard in de meetrapportages! Kijk en oordeel zelf bij de keuze van een projector en ook zijn subjectieve keuzes (dingen die niet in het meetrapport staan maar meer je persoonlijke smaak en gevoel) erg belangrijk!
Bring me a shrubbery

Benjamin

Quote from: daxie on March  6, 2007, 17:24:35
Beetje vervelende vraag misschien...

in de reviews die Frank gedaan heeft van de tw200 tem de tw1000 begon hij steeds met een gelijkaardige zin...
"Uit de doos waren de kleuren vreselijk"...

Waarom wordt een projector gericht op home cinema uit de doos met dergelijk foute instellingen geleverd?
Als je ziet dat JVC met de HD1 er wel in slaagt om een vrij goed gecalibreerde unit te leveren...

Ik snap wel dat niet elke unit ISF gecalibreerd kan worden, en dat er verschillen per unit zullen zijn, maar iets dat toch dichter bij de calibratiewaarde komt lijkt me geen slecht idee.

Ik veronderstel dat niet elke dealer de moeite doet om de pj te calibreren voor hij hem in demo hangt...

Nogmaals een posting van mij en is zeker geen enkele vraag "vervelend".

De TW1000 die wij afgelopen vrijdag bij ons hadden was een pre-sample met onbekende historie. Epson stuurt zo snel als ze kunnen ter introductie wereldwijd een pre-sample model welke met de hand geassembleerd wordt. Wij bij Epson Benelux weten dus ook niet wie er allemaal aan gesleuteld hebben. Deze machines worden dus niet via de standaard assemblagelijnen geproduceerd & gekalibreerd. Wij kwamen naief met open vizier langs voor de test, zonder een "Golden Sample" maar gewoon koud uit de doos pre-sample, onzettend benieuwd naar de meningen.

Op de gewone assemblagelijnen worden de productiemodellen natuurlijk wel gekalibreerd voor "algemeen huiskamer gebruik" zoals alle ander Epson HT projectoren. Exemplarische, minieme instellingsverschillen treden hierdoor op, maar natuurlijk binnen een zeer acceptabele marge en worden de afwijkende projectoren afgekeurd.
Voor de echte liefhebbers is er natuurlijk maar 1 standaard: kalibreer volgens de de ISF methode! Selectie mbt een kundige dealer blijft dus voor alle echte HT liefhebbers van essentieel belang!
Bring me a shrubbery

Tube-freak

Klein vraagje over de Epson TW600.  Ik heb namelijk een ISF gecalibreerde EPSON TW600 (En inderdaad de standaard fabrieks instellingen krijg je binnen 5 minuiten hoofdpijn door de brightness die helemaal verkeerd staat).

Hij is dus gecalibreerd.  Kleuren zijn supermooi vind ik zelf.  Aleen soms zie ik bij de ondertiteling een vreemd fenomeen.  Dan is de linkerkant van de ondertiteling gewoon wit en de rechtkant van de ondertiteling heeft dan een soort vertkleuring.  Bij sommige films is het niet en bij sommige films heb ik het wel.

Ik begrijp er niets van en het lijkt er ook op dat het aleen bij de ondertitels is of bijvoorbeeld bij de aftiteling van een film. Ik zie het niet in de rest van het filmbeeld terug (Althans is me nog nooit opgevallen).  Weet iemand hoe dit kan?  Ik heb zelf het vermoeden dat de dynamic iris er een rol in speelt.

Groeten
Marc
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

donaldk

Vraag blijft of een 1080P projector waarmee je hoge ogen wilt gooien op een dergelijke manier moet worden ingestelt... Het is net als JVC heeft een gedaan een mogelijkheid om je te onderscheiden. Alsook een manier om het higher-end/higher-margin product te onderscheiden van de presentation en instapsegment. Is er al een keuze gemaakt over het kanaal, waar deze machines zullen worden verkocht?

Benjamin

#12
Quote from: donaldk on March  6, 2007, 19:16:35
Vraag blijft of een 1080P projector waarmee je hoge ogen wilt gooien op een dergelijke manier moet worden ingestelt... Het is net als JVC heeft een gedaan een mogelijkheid om je te onderscheiden. Alsook een manier om het higher-end/higher-margin product te onderscheiden van de presentation en instapsegment. Is er al een keuze gemaakt over het kanaal, waar deze machines zullen worden verkocht?

Hoi Donald,
Goeie vraag, tweeledig,
Natuurlijk willen wij hoge ogen gooien met de nieuwe TW1000 en in mijn optiek doet ie dat nu al. Op dit moment is de TW1000 volop in productie en zullen deze projectoren de weg naar de Benelux vinden. Uiteraard voorzien van de Epson kalibratie en hebben we getracht de gehele markt (zowel de "middle of the road" & de "high enders") te voorzien van een kwalitatief hoogwaardige 1080P machine voor een betaalbare prijs. Als extra hebben we ons geprobeerd te onderscheiden met de nieuwe lampgarantie van 3 jaar + 3 jaar op de projector zelf, ook iets wat de serieuse HT liefhebber aan zal spreken.
Ik weet niet of onze concurrenten al zijn projectoren ISF laat kalibreren alvorens er een demonstratie mee gegeven wordt, cq in de woonkamer kakelvers uit de doos komt. Bij ons "brandde deze primeur in onze zak" en was het zoals reeds eerder gemeld een presample model.

Wat het dealerkanaal betreft zien wij het als volgt: de HT markt voor projectoren zal blijvend bij gespecialiseerde kanalen aangeboden worden. Er zullen weining consumenten bij bijvoorbeeld een grote RTV keten naar binnen lopen om naar de TW1000 te komen kijken. Dat maakt ook geen deel uit van onze strategie daar een gespecialiseerde dealer weet waarover hij/zij praat en demonstreerd met de Epson HT modellen.
Hiermee verschilt deze markt wel degelijk zich van het instap/presentation segment en zal Epson op korte termijn zorgen voor een gedefinieerde marktsegmentatie inzake de de "middle of the road" & de "high end" HT projectoren effectief vanaf 1 april (geen grap :)).
Bring me a shrubbery

J.A.F._Doorhof

Even als aanvulling.
Epson is inderdaad zeer serieus over de leveringen.
We calibreren bv regelmatig projectoren van andere Epson dealers, en Epson verwijst ook eigenlijk zeer veel naar de ECHTE dealers, de dealers NAAST ITC geven de klant vaak een keuze, de keuze is dan aan de klant.
Zet je de Epson's uit de doos op theaterblack 1 dan is hij niet slechter dan de concurrentie, sterker op de panasonic na (die vaak in de cinema 2 stand net iets beter is) is het denk ik de beste performer met de doos instelling (LET WEL in die prijsklasse), een Z5/TX300/HC5000 etc. wil je helemaal niet zo uit de doos zien :D

En ik vind inderdaad erg snel iets vreselijk uit de doos, maar goed dat is een beroepsafwijking zullen we maar zeggen.

Wat mij meestal opvalt is dat de bedrijven die er het beste bij mij uitkomen, JVC, Marantz, Epson, Panasonic en sinds een paar jaar Sony (sinds de Qualia) ook de bedrijven zijn die ZEER open staan voor ons en nauw met ITC samenwerken en gelukkig ook luisteren als we iets aangeven.

En ik ben gewoon eerlijk in mijn meningen, sommige mensen vinden het opvallend dat Epson en Panasonic er bij mij altijd goed uitkomen maar dat is echt absolute onzin, ze zijn gewoon keer op keer cutting edge.

Waarom ik aangaf dat ze de pre-sample mee mochten nemen heeft een verhaal dat ik toch wel even kwijt wil.
Wij werken regelmatig onder NDA van bedrijven die ik maar even niet zal noemen maar je kent ze wel :D dit betekend dat ik dingen zie soms VER voor ze op de markt komen, ik heb bv een bepaalde projector al een kleine 5 maanden voor de release getest en gemeten, detail was dat de voorloper toen net op de markt stond voor een flink stuk hoger in prijs.

MEESTAL zijn de pre-samples slecht, soms matig, en heel soms goed.
Presamples van Sony zijn bv vaak ERG goed, en komen bijna volledig overeen met de final versions (op wat kast afwerkingen na), een ander merk (even geen naam :D) gaf me een presample die VEEL slechter was de final, dit scheelde zoveel dat het gewoon niet te rijmen was.

Met dit in het achterhoofd en de HEEL voorzichtige waarschuwingen van Epson deden me in de veronderstelling dat het niet goed was, de eerste aanblik was ook bedroevend, maar na de calibratie heb ik hem gehouden voor een preview demo deze week, en dat zegt denk ik genoeg :D
Ik neem aan dat ze zometeen uit de doos er ongeveer net zo uitzien als de TW700/600/200 maw niet goed maar stukken beter dan deze (maar goed daar is het pre-sample voor).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

De echte NL primeur op de ISE heb ik helaas gemist. Hebben jullie toevallig nog een donker hokje bij TINE, volgende maand? Of staan jullie daar alleen met printers in de grafische hoek?

Je hoeft je niet te verontschuldigen, voor de initiele instelling van de demo machine, het is immers een pre-production sample.

Op tradeshows zijn de meeste schermen niet gecalibeerd, ook niet op high-end shows als IBC. Als je in enkele van de ISE topics kijkt zul je zien dat een andere leverancier bijvoorbeeld er ook niet aan toegekomen was een concurrerende machine te laten calibreren. Bij grote organisaties komen dingen ook vaak pas op het laatst samen op de juiste plek of is er niet altijd gelegenheid toe ook al beseffen ze de waarde van een optimalisering van hun product.

Benjamin lees ik het hierboven goed dat de lampgarantie ophoudt bij de eerste vervangende lamp? Dus als de meegeleverde lamp na een tijdje ermee ophoudt en de tweede het ook niet al te lang volhoudt, dan heb je pech?

Frank, bedoel je die met de halve prijs en dubbele native panel contrast;-).

troje

#15
Quote from: donaldk on March  6, 2007, 23:13:13
De echte NL primeur op de ISE heb ik helaas gemist. Hebben jullie toevallig nog een donker hokje bij TINE, volgende maand? Of staan jullie daar alleen met printers in de grafische hoek?

Je hoeft je niet te verontschuldigen, voor de initiele instelling van de demo machine, het is immers een pre-production sample.

Op tradeshows zijn de meeste schermen niet gecalibeerd, ook niet op high-end shows als IBC. Als je in enkele van de ISE topics kijkt zul je zien dat een andere leverancier bijvoorbeeld er ook niet aan toegekomen was een concurrerende machine te laten calibreren. Bij grote organisaties komen dingen ook vaak pas op het laatst samen op de juiste plek of is er niet altijd gelegenheid toe ook al beseffen ze de waarde van een optimalisering van hun product.

Benjamin lees ik het hierboven goed dat de lampgarantie ophoudt bij de eerste vervangende lamp? Dus als de meegeleverde lamp na een tijdje ermee ophoudt en de tweede het ook niet al te lang volhoudt, dan heb je pech?

Frank, bedoel je die met de halve prijs en dubbele native panel contrast;-).

De lampgarantie op de TW1000 is inderdaad drie jaar (met een maximum van 2000 uur), net als de garantie op de projector zelf. Een eventueel vervangende lamp die onder garantie geleverd wordt, neemt dan automatisch de garantieperiode van de eerste lamp over. Mocht je lamp na 1 jaar stuk gaan, dan hed je op de vervangende lamp nog 2 jaar garantie. Wat Benjamin bedoelt is dat de drie jaar lampgarantie alleen geldt op de lamp die meegeleverd is met de projector zelf, niet op later aangeschafte lampen.

Voor zover ik nu kan overzien zijn we als Epson de enige die 3 jaar garantie op unit en lamp aanbieden op een Home Cinema projector. Het geeft ook aan dat we achter de kwaliteit van ons produkt staan, anders zouden we niet in staat zijn om zoiets aan te bieden.


donaldk

Okay duidelijk, mooie garantie, al blijft het jammer dat het maar 2000 uur is, maar 200 dagen ;D.

troje

Zoals beloofd nog even een stukje marktcijfers :)

We verwachten dat er in EMEA dit jaar zo'n 20.000 Home Cinema 1080p projectoren worden verkocht. Dat is een verviervoudiging ten opzichte van 2006. Tot aan 2010 zal de markt zich elk jaar meer dan verdubbelen.

Voor Nederland heb ik niet in detail de verwachtingen voor 1080p, maar ik kan wel aangeven hoe groot de markt voor thuisgebruik projectoren zal zijn. 2007 (ongeveer 10.000 projectoren) zal maar 10% groeien ten opzichte van 2006, met name omdat er in 2006 veel low-end projectoren voor het WK voetbal zijn aangeschaft. 2008 groeit echter flink (meer dan 50%), deze groei zet door tot aan 2011.

Hertog_Martin

Bedankt voor de antwoorden :)

Ik wil jullie (Epson) graag loven voor de lampgarantie van 3 jaar/2000 uur. Met mijn TW600 maak ik me toch wel zorgen dat ie het voortijdig begeeft, zou nl echt niets voor mij zijn :P En de kosten van een nieuwe lamp zou ik nu niet kunnen betalen, een garantie van 3 jaar was echt een uitkomst geweest dus, jullie bieden het vast niet met terugwerkende kracht voor de tw600 aan? ;)

Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Paul Landsmeer

Ik heb ook een vraag aan de heren Epson.

Momenteel zijn 1080p projectoren hard op weg om een de facto marktstandaard te worden. De projectoren zullen technisch steeds verbeteren en tegelijkertijd voor grotere groepen betaalbaar worden.

Maar dan? Stopt de markt bij 1080p of komt er wat anders? En zoja, wat? Of zitten we misschien aan het einde van een cyclus en zullen er over een jaar of drie a vier andere technieken opstaan, zoals LED?

Graag hoor ik de visie van Epson hierop.

J.A.F._Doorhof

Even lekker mee denken :D

Ik denk dat de basis bron voorlopig HD zal blijven (zeker nog een jaar of 3) dus 1080i.
Binnen 1080i zal langzaam aan naar 1080P gegaan worden.

Voor projectoren denk ik dat de voornaamste ontwikkeling zal zitten in CR, filters, Polarizers en lenzen en ik verwacht erg veel van nieuwe technieken zoals nu in de JVCHD1 verwerkt zit (polarizers in combinatie met paneel).

Ik ken Epson als een vooruitstrevend bedrijf dus ik ben benieuwd naar hun antwoord :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

Sony heeft al een tijdje 8K LCoS panelen in labstadium, dus de ontwikkeling gaat verder, maar verwacht dit soort zaken nou niet in projectoren op het prijsniveau waar ze het op dit forum over hebben.

En je kunt natuurlijk ook al een tijdje een of twee 8K (32Mpixel) Laser beamertjes bestellen bij E&S;-).

Volgens Sony zou DLP niet echt hoger kunnen dan de huidige 2K, omdat dan de vereiste optics te groot worden voor combinatie van rgb, enz. Zij zetten dan ook in op 4K, de bulk van de DCinema installs gaat momenteel naar Barco, Christie, NEC 2K DLP's en ik verwacht daar voorlopig nog weinig verandering in.

Melbury

Ik ben van plan van mijn huidige TW 10H naar een TW-700 te gaan.
Lijkt me een goede upgrade.
Nu viel het me op dat op sommige foto's van de TW-700 het HD-Ready logo staat en op andere weer niet.
Ook wordt er op de Ned. Epson-website over HD compatible gesproken bij de produkt spec. en niet over HD ready.  ???
Kan iemand me dat uitleggen?
bedankt.

troje

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  7, 2007, 12:48:46
Even lekker mee denken :D

Ik denk dat de basis bron voorlopig HD zal blijven (zeker nog een jaar of 3) dus 1080i.
Binnen 1080i zal langzaam aan naar 1080P gegaan worden.

Voor projectoren denk ik dat de voornaamste ontwikkeling zal zitten in CR, filters, Polarizers en lenzen en ik verwacht erg veel van nieuwe technieken zoals nu in de JVCHD1 verwerkt zit (polarizers in combinatie met paneel).

Ik ken Epson als een vooruitstrevend bedrijf dus ik ben benieuwd naar hun antwoord :D

Frank zit uiteraard in de goede richting. Ik ga niet diep in op wat er in de verre toekomst aan zit te komen, maar op korte termijn is het inderdaad zo dat alles zich rondom HD materiaal verder zal ontwikkelen. In de IT wereld bestaat er een mooie wisselwerking tussen hardware en software. In de AV wereld speelt zich dit in mindere mate af tussen weergever en datadrager/formaat. HD staat redelijk in rots gebeiteld de komende 3 jaar.

Qua LCD projectoren is de rek er nog lang niet uit. De komende tijd zal er flink gesleuteld worden aan een betere beeldbeleving. Lenzen en filters kan ik noemen zonder al te veel prijs te geven. Geluidsproduktie is een punt waar veel aandacht aan besteed wordt.

troje

Quote from: Melbury on March 17, 2007, 11:01:37
Ik ben van plan van mijn huidige TW 10H naar een TW-700 te gaan.
Lijkt me een goede upgrade.
Nu viel het me op dat op sommige foto's van de TW-700 het HD-Ready logo staat en op andere weer niet.
Ook wordt er op de Ned. Epson-website over HD compatible gesproken bij de produkt spec. en niet over HD ready.  ???
Kan iemand me dat uitleggen?
bedankt.


De TW700 is HD ready, de tekst op onze site is inderdaad wat verwarrend. Ik zal het laten veranderen, bedankt!

Uiteraard is de TW700 in staat 720p beeldmateriaal weer te geven!