Ontwerp en bouw van mijn Referentie HT project

Started by ThomasBelgium, December 1, 2004, 23:53:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ThomasBelgium

#100
.

patrick_vdb

Hoi Thomas,

Quote from: ThomasBelgium on March 13, 2007, 00:03:24
Potvolkoffie! Maar vrees niet, ik geef het nog niet op! ;D

Gelukkig ;D

QuoteJe kan met enkel een horizontale kijkhoek wel uit de voeten als je CW projecteert. De verschillende AR's hebben dan immers geen invloed op de grootte van de horizontale kijkhoek

Ik heb niet gezegd dat men niet uit de voeten kan met de horizontale kijkhoek bij CW projectie, enkel dat ik persoonlijk vraagtekens zet bij deze benadering. En dan idd juist vanwege het gegeven dat de kijkhoek niet veranderd bij de verschillende aspect ratio's terwijl de breedte van het beeld feitelijk wel in een andere verhouding staat. Ik heb dit weldegelijk al diverse malen aangegeven en daarbij een CH of AR projectiemethodiek als alternatief aangehaald.

QuoteIk zal je even een artikel PM'en waarin dat verhaal uitgebreid aan bod komt

Thanks, maar de drie artikellen van WSR zijn mij allang bekend ;D

QuoteBij CH hangt de kijkhoek van het ene AR formaat samen met die van het andere AR formaat. Als je dus 42° wil aanhouden voor 1.78:1, dan kom je op ongeveer 53° uit bij 2.35:1. Dat laatste vind ik er net over. Overigens is een optimale kijkhoek bij 2.35:1 voor mij veel belangrijker dan de juiste kijkhoek bij 1.78:1. Daarom heb ik 'm willen optimaliseren op 2.35:1 ten koste van 3 graadjes (van 42 naar 39) bij 1.78:1. Kijk, misschien is dàt wel het langverwachte antwoord op je vraag !?! >:D

Nu komen we tenminste ergens...dus wat je feitelijk verteld is dat je een breder beeld niet evenredig breder wenst te projecteren?

mvrg

Patrick