Vreemd geluid bij aanzetten processor

Started by Nosoforos, February 22, 2007, 18:50:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nosoforos

Als ik mijn Rotel RSP1066 van standby naar "aan" zet, dan klinkt er over al mijn speakers een soort statisch/slaand/knallend/ploffend (om het een beetje te kunnen beschrijven) geluid. Het klinkt een beetje eng en ik ben bang dat het wellicht niet goed is voor mijn speakers... Iemand enig idee wat het kan zijn?


BWzes03

niet zozeer dat ik weet wat het probleem is, maar kun je niet beter eerst de processor aanzetten en daarna je versterker ?
Dan heb je dat "probleem" zoiezo niet .....
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

Nosoforos

Maar waar ligt het aan, dat wil ik graag weten? Bovendien wil ik graag mijn eindversterker aan laten staan, die kan niet in standby.

Nosoforos

#3
Ik heb alles even losgehaald en weer vastgezet. Nu klinkt het nog agressiever; echt een knalletje/ schelle plop uit de speakers als ik de processor aanzet. Dit gebeurt overigens alleen als ik hem aanzet in een surround setting. Als hij op stereo staat, gebeurt er niets vreemds.

sj0er-D

hmm klinkt als een soort van kortsluiting. ik heb geloof ik wel eens hetzelfde geluid gehoord. het is hetzelfde geluid als dat je je volume open hebt staan, je versterker op aux en daar dan een apparaat wat aanstaat en ook volume geeft op aansluit. heel freaky in ieder geval..