Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Chinti33

Quote from: Fireman on March  4, 2007, 21:39:03
Mijn ervaring zegt alleen de HC2 op de NAC202.


Vindt je het bij een nac202 beter of zou je hem nooit in combinatie met een cd5x gebruiken?

fireman

Quote from: Chinti33 on March  4, 2007, 21:32:05
Oh ja, heb lang getwijfeld tussen cd5x en cdx2. Omdat ik toch geen stap zal zetten richting xps2, liet het budget het niet echt toe.


Bij mij liet het budget het ook niet toe. Maar tweedehands kan je heel goede zaken doen. Ik heb toen mijn gehi-capte CD5x verkocht en voor het zelfde geld een CDX2 gekocht ( tweedehands dus ) Koste me op dat moment geen extra centen. Wilde ik ook niet.

Maar zeg nooit nooit met naim.

Zal mijn path eens neer zetten:

versterking: nait5 -> 112x/150x -> 202/150x -> 202/200
voedingen: FC(nait5), FC2(nait5/CD5x), 2 x HC2(CD5x/NAC202), napsc
CD-spelers: CD5i -> CD5x -> CDX2
andere onderdelen: headline

Door alles te verkopen of in te ruilen kan je een eind komen. Dat maakt het ook zo leuk. Anders was ik nooit zo ver gekomen.

wat betreft je speakers. Hoe groot is je luisterruimte en wat luister je veelal? klassiek, pop/rock, bass/reggae Moeten ze veel laag weergeven of juist de nadruk op sprankelend hoog/mid ?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Quote from: Chinti33 on March  4, 2007, 21:48:43
Vindt je het bij een nac202 beter of zou je hem nooit in combinatie met een cd5x gebruiken?

Vind het rendement bij de NAC202 meer.

( Check mijn voorgaande bericht )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Overigens, ik heb sinds kort de Hi Line tussen mijn CDX2 en NAC202. Moet zeggen dat ik dat een direct/beter waarneembaar verschil/upgrade vind dan een FC2/HC2
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Chinti33

Muziekcollectie bevat van alles. Dus maar wat voorbeelden van favoriete artiesten:

Metallica
Tool
Led Zeppelin
Jimi Hendrix
The Doors
Rammstein
Eric Clapton
BB King
Andrea Bocelli
Faithless

Verder wat jazz, klassieke muziek en een klein beetje trance

Gezien ik aardig wat rock en metal luister vind ik een goed laag wel belangrijk.







fireman

Wat speakers betreft kan je heel veel kanten op.

Maar als je goed laag wil hebben dan zal je voor fullrange moeten gaan of 2.1

Maar je budget, dat is belangrijk. Maar aangezien je een behoorlijke set hebt zal je ook behoorlijk ( lees: helaas wat duurdere ) speakers moeten kopen om je set niet te kort te doen.

Wil je nieuw of tweedehands ?

En hoe groot is je luisterruimte?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Chinti33

Luisterruimte is ongeveer 5 bij 5m. Akoestiek niet geweldig. Redelijk bassgevoelig.

Met 2.1 bedoel je een aparte subwoofer? Kun je die aansluiten op een nap200?

Chinti33

Oh en voor het budget? Laten we zeggen max E4000. Eventueel tweedehands kan.

bmateijsen

Wilson Benesch is erg gaaf met Naim. Dan zou je bijvoorbeeld voor de Arc kunnen gaan. Een andere speaker die ook erg goed matched met Naim is de Sonus Faber Cremona Auditor. Als je beide luidsprekers eens wil luisteren, PM me dan, wij hebben ze allebei staan.

Groet,

Bjorn

Quote from: Chinti33 on March  4, 2007, 22:19:52
Oh en voor het budget? Laten we zeggen max E4000. Eventueel tweedehands kan.


fireman

Quote from: Chinti33 on March  4, 2007, 22:19:52
Oh en voor het budget? Laten we zeggen max E4000. Eventueel tweedehands kan.



Als ik persoonlijk zal kijken naar die € 4000,- dan had ik mijn budget anders ingedeeld.

Een mooie tweedehands luidspreker kopen en de rest van het budget bij het elektronica budget stoppen ( lees: gelijk een HC2 of de CDX2 )

Maar dan moet je wel voor tweedehands gaan. En dat is natuurlijk de vraag; wil je dat?

Mensen die naim bezitten zijn er altijd zuinig op. Men verzorgd het goed. Dus je zal altijd een mooi en goed exemplaar kopen. ( uitzonderingen daar gelaten )

TZT, zal je ook eens de hi line kunnen uitproberen. In mijn set is dat zeker een upgrade geweest. Maar goed, geduldig aan. Alles op zijn tijd.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

LexiconLogan

Quote from: bmateijsen on March  5, 2007, 07:52:59
Wilson Benesch is erg gaaf met Naim. Dan zou je bijvoorbeeld voor de Arc kunnen gaan. Een andere speaker die ook erg goed matched met Naim is de Sonus Faber Cremona Auditor. Als je beide luidsprekers eens wil luisteren, PM me dan, wij hebben ze allebei staan.

Groet,

Bjorn


Bjorn hebben jullie ook de cremona (niet auditor) staan?
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

R

Volgens mij hebben ze beiden niet voor demo staan.

Quote from: Kefmania on March  5, 2007, 14:53:49
Bjorn hebben jullie ook de cremona (niet auditor) staan?

LexiconLogan

auditor wel zegt hij toch?
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

R

Ow, excuseer. Laatste keer dat ik er was, namelijk niet.

Alco

#64
QuoteAls ik persoonlijk zal kijken naar die € 4000,- dan had ik mijn budget anders ingedeeld.

Een mooie tweedehands luidspreker kopen en de rest van het budget bij het elektronica budget stoppen..

Zou ik waarschijnlijk ook doen.
Maar dan moet je inderdaad wel net de mazzel hebben dat je 2e hands iets interessants tegenkomt.
Mij voorkeur gaat altijd uit naar 2e hands of demo-modellen van een winkel.
Dan kun je ze eerst thuis proberen, en kun je nog ergens op terugvallen, mocht er wat mee zijn.

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

bmateijsen

De Auditor hebben we op demo staan, de Cremona niet.

Quote from: Kefmania on March  5, 2007, 14:53:49
Bjorn hebben jullie ook de cremona (niet auditor) staan?

bmateijsen

We hebben weer wat uitgebreid in het SF assortiment. Binnenkort hoop ik ook Guarneri en daarna Amati toe te voegen 8).

Quote from: Ruben on March  5, 2007, 14:54:54
Volgens mij hebben ze beiden niet voor demo staan.


R

Nice...

Quote from: bmateijsen on March  5, 2007, 15:19:50
We hebben weer wat uitgebreid in het SF assortiment. Binnenkort hoop ik ook Guarneri en daarna Amati toe te voegen 8).


Chinti33

Quote from: bmateijsen on March  5, 2007, 07:52:59
Wilson Benesch is erg gaaf met Naim. Dan zou je bijvoorbeeld voor de Arc kunnen gaan. Een andere speaker die ook erg goed matched met Naim is de Sonus Faber Cremona Auditor. Als je beide luidsprekers eens wil luisteren, PM me dan, wij hebben ze allebei staan.

Groet,

Bjorn


Bedankt voor het aanbod. Ga ik zeker onthouden. Even een kleine opmerking over de website. Ben via internet er wel achter gekomen dat jullie in Almere zitten, maar op de website, die er verder prima uit ziet, kan ik volgens mij geen adres vinden.

Maar goed, nogmaals bedankt voor het aanbod. Kom zeker een keer langs.

Chinti33

Quote from: bmateijsen on March  5, 2007, 07:52:59
Wilson Benesch is erg gaaf met Naim. Dan zou je bijvoorbeeld voor de Arc kunnen gaan. Een andere speaker die ook erg goed matched met Naim is de Sonus Faber Cremona Auditor. Als je beide luidsprekers eens wil luisteren, PM me dan, wij hebben ze allebei staan.

Groet,

Bjorn


Heb inderdaad interesse in beide speakers. Nooit gehoord, maar op basis van andere reacties wel erg nieuwsgierig. Vind ze er geweldig uit zien. Wel gehoord (niet heel uitgebreid), maar minder mooi Totem Forest. Heeft iemand daar ervaring mee?

bmateijsen

Wij zitten inderdaad in Almere, echter werken wij vaak bij de klant zelf als custom-installer. Later dit jaar gaan we naar een vaste lokatie toe ;). (primeurtje... ;) )

Quote from: Chinti33 on March  6, 2007, 17:11:17
Bedankt voor het aanbod. Ga ik zeker onthouden. Even een kleine opmerking over de website. Ben via internet er wel achter gekomen dat jullie in Almere zitten, maar op de website, die er verder prima uit ziet, kan ik volgens mij geen adres vinden.

Maar goed, nogmaals bedankt voor het aanbod. Kom zeker een keer langs.

dre73

er staat in de music emotion een leuk stuk over wilson benesh en naim 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Alco

#72
Heb 't gelezen. :)
Erg interessant, temeer omdat ze zo'n beetje alle Naim componenten hebben beluisterd.
Van de CD5i + Nait-i stapje voor stapje, via losse voor/eind combies, met/zonder losse voedingen, naar een absolute top-set.  8)

Toen ik de 1e foto zag, boven 't verslag, vond ik eerlijk gezegd geen porum: Een Naim set op zo'n foeilelijk, iele Spiderrack. (maar goed, ...smaken verschillen) ::)

Groeten,
Alco
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

bmateijsen

Quote from: Alco on March  6, 2007, 22:14:37
Toen ik de 1e foto zag, boven 't verslag, vond ik eerlijk gezegd geen porum: Een Naim set op zo'n foeilelijk, iele Spiderrack. (maar goed, ...smaken verschillen) ::)

Groeten,
Alco

Dat spider rack zorgt er wel voor een klankmatige eigenschap die de Naim setup alleen maar sterker maakt ;). Ik heb destijds ook geluisterd en het was zo makkelijk wisselen tussen de diverse componenten.

Alco

QuoteDat spider rack zorgt er wel voor een klankmatige eigenschap die de Naim setup alleen maar sterker maakt
Toegegeven,...daar kan ik me wel iets bij voorstellen, aangezien Naim vaak beter klinkt op een lichte rack constructie, dan een massief, zwaar rack/meubel.

Quoteen het was zo makkelijk wisselen tussen de diverse componenten.
Da's ook wel weer zo.  (en voor 't testen is dat inderdaad wel zo gemakkelijk)  8)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)