Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dr.Bedlo

#21150
Quote from: Richi on October 20, 2020, 14:20:24
Zucht..vanwaar toch die onrust?  :D

Nee geen enkele vorm van onrust...gewoon..omdat het kan.voornamelijk omdat ik geen geld uitgeef aan allerlei kabel onzin,  houd je bakken pecunias over.
Quad vintage.

niels1962

Quote from: Richi on October 20, 2020, 14:20:24
Zucht..vanwaar toch die onrust?  :D
er had dus een knipoog bij gemoeten 😉
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

niels1962

Over vervuiling nog een leuk weetje en feitje bij mij. Net gevonden toen ik zocht op test van netstroomfilters:

" Op het muur stopcontact meet ik overdag 1720 mV vervuiling met mijn goedkope Chinese AliExpress oled line emi meter.

Op mijn Puritan optimiser blijft daarvan nog 60 mV over, wanneer mijn zonnepanelen uit staan. Met de zonnepanelen in werking meet dit metertje ong 260 mV achter het filter.
Met 2 extra sns pluggen is die 260 mV nog te verlagen naar 50 mV, echter dat brengt gehoormatig geen verandering meer."

Half mei 15 zonnepanelen laten installeren. Zou kunnen verklaren (samen met de nieuwe t.v.) waarom ik met eerdere versterkers nooit problemen had.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Dr.Bedlo

Ik meet 230 volt met een goedkoop metertje van de Gamma, en heb nog nooit ergens last van gehad.
Quad vintage.

niels1962

#21154
Quote from: fred19633 on October 21, 2020, 14:41:05
Ik meet 230 volt met een goedkoop metertje van de Gamma, en heb nog nooit ergens last van gehad.
maar deze man heeft het over mV Fred. Ik plaats dit omdat iemand anders hier iets aan kan hebben. Daarom heet dit een forum 😉. Gelukkig heb jij nergens last van. Nou ja, nergens last van,  misschien wel iets maar dan voor een ander forum 😉)
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Dr.Bedlo

En ik plaats dit, om enig tegengas tegeven.netjes toch. Overigens is er een forumafdeling waar je ongebreideld nonsense kunt spuien, misschien is het een idee om je daarheen te verplaatsen.
Quad vintage.

niels1962

Jeetje Fred. Dat we geen vrienden worden is iedereen hier wel duidelijk maar met mij denken ook anderen zo over die nonsens. Probeer die nou wel te vriend te houden.  ;)
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Robiwan

Quote from: niels1962 on October 20, 2020, 15:02:29
er had dus een knipoog bij gemoeten 😉

Beste Niels,

Welke merk en type DC blocker heb je aangeschaft?

Groet,

Robin
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

niels1962

Hallo Robin. Ik heb een zelfbouw dc blocker gekocht van Jossie. Is dus merkloos maar doet zijn werk uitstekend. Ik denk dat je Jossie wel een pm mag sturen.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

fireman

Quote from: niels1962 on October 23, 2020, 08:51:57
Hallo Robin. Ik heb een zelfbouw dc blocker gekocht van Jossie. Is dus merkloos maar doet zijn werk uitstekend. Ik denk dat je Jossie wel een pm mag sturen.

Stel dat je deze in een 'bromvrije' set plaatst. Wil dit/kan dit extra verbetering geven? Iemand hier ervaring mee?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

niels1962

Quote from: Fireman on October 23, 2020, 10:19:38
Stel dat je deze in een 'bromvrije' set plaatst. Wil dit/kan dit extra verbetering geven? Iemand hier ervaring mee?
na alles hier op dit forum gelezen te hebben en logisch nadenkend denk ik het niet. De brom komt (bij mij) door dc vervuiling. Bromt ie niet dan heb je dat niet. En een brom (lees trillings) vrije trafo doet optimaal zijn werk lijkt me.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Dr.Bedlo

Zo morgen het F1 geweld aanhoren op de Muso..is geen straf.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on October 24, 2020, 11:06:12
Zo morgen het F1 geweld aanhoren op de Muso..is geen straf.

kun je beter surround set installeren tich keer beter geluid ;)
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

#21164
Quote from: Robiwan on October 24, 2020, 11:55:22
kun je beter surround set installeren tich keer beter geluid ;)

Is misschien wel zo..maar ja dan moet je weer extra een av reciever hebben, plus speakers en dat is mij teveel rompslomp. De Muso klinkt  mij goed genoeg voor het tv geluid, en af en toe een dvdtje.
Quad vintage.

niels1962

Quote from: Fireman on October 13, 2020, 09:44:19
Heb je de SN3 al in een andere woning geprobeerd? En wanneer ga je langs de dealer?
wilde ik nog even laten weten. Ben idd nog langs de dealer geweest en kreeg hun Naim sn3 mee die precies hetzelfde liet horen dan de mijne. Zonder dc blocker brom en ook standaard de hiss uit de tweeter. Ben dus wel blij dat ik dat nog even gedaan heb zodat ik zeker weet dat dit een Naim dingetje is.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Jeriko

Quote from: Jeriko on July 26, 2016, 22:09:09
Beste naim gebruikers ik heb een probleempje waar ik niet aan uit kom, ik vind het geluidsbeeld naar links trekken sinds ik een nd5xs heb. Nu heb ik dit gemeld bij mijn huidige audio dealer en het eerste wat er gemeld werd is dat ik maar naar de dokter moest om mijn oren uit te laten spuiten en dat advies heb ik ook opgevolgd (tot 2 keer toe zelfs) en wat blijkt niks mijn oren te vinden en de audicien zij dat er niks was veranderd en dat mijn oren uitstekend zijn.
Ik dit ook bij mijn audio dealer gemeld en hij is langs geweest en hij zei dat het geluidsbeeld juist meer naar links trok. Nu heeft hij dit getest met een db meter en ik heb het zelf gezien dat alles klopte qua db's, alleen wat ik zag is dat er een verschil zat in dat de db meter dicht bij de luidspreker geen verschil gaf en dat de db meter wat verder er vanaf stond zeg maar zo'n 60cm wel een verschil in db's gaf (zo'n 0,5 tot 1db).
En wat ook frustreerd is dat met name de stemmen meer naar links trekt vooral op lage volume's.
Sindsdien geniet ook echt minder van mijn muziek.

Groet Jeroen

Hallo naim gebruikers, het bovenstaande probleem is nog steeds niet weg. Ik heb de supernait bij latham in 2018 na  laten kijken en is de balansknop recht gezet. Maar het probleem is er nog steeds, wat ik een tijd heb gedaan is de balansknop redelijk ver naar rechts verplaatst. Alleen je zit bij diverse nummers steeds bij te stellen. Nu heb ik afgelopen zaterdag weer eens vinyl gedraaid en daar heb ik dat probleem totaal niet misschien een klein beetje offset naar rechts. Hoe kan dat nu eigenlijk?
Ik moet er ook bij zeggen dat als ik een tijd muziek draai dat ik in het rechter oor wel meer druk ervaar dan links (meer gevoeliger dan links) vooral bij hoog volume. Wat ik mij dus bedenk en ik kan er helemaal naast zitten dat als vinyl draai rustiger voor het oor is dan als ik digitaal naar muziek luister. Ik moet er wel bij zeggen dat ik wel nog steeds graag naar muziek luister.

Groet Jeroen
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

Robiwan

kanaalonbalans is ook een Naim trekje :(
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Quote from: Robiwan on April 18, 2019, 08:12:07
:D Iedereen hier veel luisterplezier met Naim maar voor mij nooit meer.

5 minuten later.
Quad vintage.

RexManning

Iets anders, iemand een supertip voor een redelijk matchende center speaker met mijn Ovator 400 set?

Budget rond €1000.

Heel gek, maar ik kon mijn Totem inbouw niet meenemen naar de nieuwe woning  :tounge2: . Dus nu missen we verstaanbare conversaties als we eens een film kijken.

Ben op zoek naar een shortlist, maar kom niet ver. Paradigm leek me aardig (als merk, maar ook qua looks in zwart/wit...) maar wordt me afgeraden vanwege het niet puntige midden. Neat heeft ook een center in het assortiment geloof ik, wellicht is die het proberen waard.
Naim nd5xs2/252/Supercapdr/250dr | Ovator S-400 | RNHP
Shure SE535se
----------------------------

Dr.Bedlo

#21170
Neat is zeker een no brainer, heeft Focal geen oplossing?
Quad vintage.

RexManning

#21171
Niet Neat? Waarom neat? Kon het niet laten, maar ik dacht, het was zo'n populair merk voor Naim gebruikers, dat het wellicht een optie is. Overigens heb ik de zuilen indertijd op proef gehad en vond ik ze persoonlijk wat zielloos. Maar ik dwaal af.

Focal: gebaseerd op gevoel omdat het de Naim paraplu is? De iets betaalbare centers van Focal hebben baspoorten aan de achterkant en leken me daardoor wat minder makkelijk te plaatsen.

Concerto waar ik de speakers vandaan heb doet geen Naim meer en na een belletje gisteren met bb&g waar ik de rest vandaan heb kwam ik erachter dat zij ook niet meer bestaan. Bjorn kon me dus ook niet helpen.

Wellicht op zoek naar een oude 2e hands Naim center...

Of op zoek naar een speakerbouwer in Groningen die de boel kan doormeten en iets bijpassends kan maken?
Naim nd5xs2/252/Supercapdr/250dr | Ovator S-400 | RNHP
Shure SE535se
----------------------------

Jeriko

#21172
Ik heb zelf een linn majik 112 een hele fijne centerspeaker. Hoe dat matcht met een naim ovator weet ik niet.
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

fireman

Quote from: RexManning on November 19, 2020, 11:33:37
Iets anders, iemand een supertip voor een redelijk matchende center speaker met mijn Ovator 400 set?

Budget rond €1000.

Heel gek, maar ik kon mijn Totem inbouw niet meenemen naar de nieuwe woning  :tounge2: . Dus nu missen we verstaanbare conversaties als we eens een film kijken.

Ben op zoek naar een shortlist, maar kom niet ver. Paradigm leek me aardig (als merk, maar ook qua looks in zwart/wit...) maar wordt me afgeraden vanwege het niet puntige midden. Neat heeft ook een center in het assortiment geloof ik, wellicht is die het proberen waard.

Misschien een simpele/gekke vraag, maar hoe sluit je die aan op je naim? Of doe je die rechtstreeks op de TV (versterking dan sterk genoeg?? )

Ik zelf heb de stereo speakers als TV-geluid. Dus mijn TV-digi-out op de NDX2 aangesloten, deze geselecteerd in de naim-app en voilà mooi geluid :)

Of heb je dan enkel de center als TV geluid? En niet je ovator?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

RexManning

:)

Heb geen tv.

Apple tv->av/receivertje -> projector. Geluid via pre-out naar naim. Dan bepaalt de receiver het volume.

Die Linn, wat voor fronts heb je daarbij?
Naim nd5xs2/252/Supercapdr/250dr | Ovator S-400 | RNHP
Shure SE535se
----------------------------