Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

toetertje

Ik gebruik daarvoor Jriver. Een prachtige mediaplayer die echt alles kan, en met een mooie interface.
Maar, voor een beginner misschien wel erg ( te ) uitgebreid?
Ik kies in Jriver het apparaat die het af moet spelen. Ik heb alles op de harde schijf van de laptop staan,
en stream alles draadloos naar een marantz receiver.


Dr.Bedlo

Ik ga er vanuit dat je jriver op de computer hebt staan. ( Domme vraag eigenlijk, maar heb mij er nooit mee bezig hoeven te houden).
Quad vintage.

toetertje

Quote from: fred19633 on October 14, 2020, 12:21:21
Ik ga er vanuit dat je jriver op de computer hebt staan. ( Domme vraag eigenlijk, maar heb mij er nooit mee bezig hoeven te houden).

Ja, op de w10 laptop. Het is een mediaplayer die je gewoon onder windows installeert.
Kodi zou ook een mooie oplossing zijn. Is iets minder uitgebreid, maar ook een hele mooie interface.

Ik had zelf geen ervaring met windows medaplayer, maar die kan het dus ook. Net even geprobeerd.



Dr.Bedlo

geweldige info. Bedankt.
Quad vintage.

toetertje

#21104
Nog even wat verder voor je geprobeerd, maar windows mediaplayer, maakt er mp3 van.
En ik kan ook niet vinden, of je dat kunt veranderen.

Ik zou toch een proefversie van Jriver proberen. Als deze draait op de pc, kun je hem zelfs
met een app bedienen op je telefoon of tablet. Onder andere met de app Gizmo.

Dr.Bedlo

En je hebt er weer likeje bij.
Quad vintage.

MarkD

Is het niet het eenvoudigst om de cd's te rippen naar een map op de pc en dan een upnp mediaserver als Asset, Twonky of Minim in te stellen met een correcte padverwijzing naar die map? De geripte bestanden kun je dan gewoon met de Naim app benaderen. Ik vind persoonlijk een NAS net zo makkelijk, maar goed...
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Dr.Bedlo

Quote from: MarkD on October 14, 2020, 15:14:44
Is het niet het eenvoudigst om de cd's te rippen naar een map op de pc en dan een upnp mediaserver als Asset, Twonky of Minim in te stellen met een correcte padverwijzing naar die map? De geripte bestanden kun je dan gewoon met de Naim app benaderen. Ik vind persoonlijk een NAS net zo makkelijk, maar goed...

Misschien is dit wel handig. Maar waar moet die server dan op geinstalleerd worden? Op de ipad of de computer? Zelf heb ik mij hier niet mee bezig gehouden, ik had besloten om vrij snel over tegaan naar de Naim core, en dan is het niet meer van Belang.
Mijn ex heeft er moeite mee, want er treden weleens onverwachte foutjes en bugs op, en de verbinding valt soms weg met de Nas, en dan raakt ze volledig in paniek en in de stress. Het is helaas niet anders. De files op de compu geeft weinig reden tot instabiliteit.
Quad vintage.

niels1962

Quote from: Fireman on October 13, 2020, 16:25:54
@niels, wordt je SN3 warm of misschien wel (te) heet?
hoi Fireman, sn3 blijft netjes lauw, zoals het hoort, ergens anders aansluiten ga ik nog doen maar moet ik even tijd voor nemen, is nogal een geschuif met mijn meubel! Heb inmiddels contact met een mede forum lid om te kijken of een dc blocker helpt. Ik ben erg benieuwd en koppel de bevindingen uiteraard terug.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

niels1962

Quote from: fred19633 on October 13, 2020, 20:20:04
Als er meerdere mensen zijn,  allemaal bekend zijn met Naim , die jouw de beste route voorleggen, maar je blijft stoïcijns een andere weg die onzeker is kiezen. Dan vind ik dat om onverstandig en dom (. dom is misschien verkeerd gekozen, ik had beter kunnen zeggen eigenwijs,) , en een weg die je niet moet gaan mijns inziens. Maar uiteindelijk kies je er zelf voor, maar ben er bang voor dat het niet veel zal uithalen. En ja omruilen ook al zit er dezelfde trafo in, leert wel dat de  brom dan soms weg is, waarom? Geen idee. Want de een bromt wel, en de andere niet ook met dezelfde trafo. Het proberen waard en het t kost je niks. Lijkt mij netjes om je daar op te wijzen, maar ja.als je niet wilt dat mensen reageren zoals jij dit wenst. kun je beter uit dit forum wegblijven heb geen brom, .Je zou ook eens contact kunnen leggen met de Naim importeur Latham. De kennis om dit probleem op te lossen, is zeker wel aanwezig.

En verder ga ik er niet meer op in.
ik wilde er ook niet meer op in gaan maar lees voor de gein eens terug Fred. Wat is er besproken?

Stekkers in juiste fase zetten. Gedaan!
Cable dressing nakijken, ligt alles niet teveel door elkaar? Gedaan!
Fred zegt iets over dat het dan toch in de stroomvoorziening kan zitten 😉
Mantelstroomfilter op de coax. Gedaan!
Niet geaard aansluiten proberen. Gedaan!
DC. Blocker optie. Mee bezig. Ik laat weten of dit werkt.
Optie Fred, contact dealer en omruilen. Enige optie (nog) niet uitgevoerd.

Ik stel vast dat ik voor een eigenwijs persoon behoorlijk meegaand ben. Ik heb eigenlijk de optie van 1 persoon (nog) niet uitgevoerd 😉. En om af te sluiten zeg ik: "kusje er op en door". 😁




TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Dr.Bedlo

Quote from: niels1962 on October 14, 2020, 19:08:07
hoi Fireman, sn3 blijft netjes lauw, zoals het hoort, ergens anders aansluiten ga ik nog doen maar moet ik even tijd voor nemen, is nogal een geschuif met mijn meubel! Heb inmiddels contact met een mede forum lid om te kijken of een dc blocker helpt. Ik ben erg benieuwd en koppel de bevindingen uiteraard terug.

Je hoeft het meubel ook niet mee te nemen alleen de sn3☺️
Quad vintage.

MarkD

Quote from: fred19633 on October 14, 2020, 16:28:39
Misschien is dit wel handig. Maar waar moet die server dan op geinstalleerd worden? Op de ipad of de computer? Zelf heb ik mij hier niet mee bezig gehouden, ik had besloten om vrij snel over tegaan naar de Naim core, en dan is het niet meer van Belang.
Mijn ex heeft er moeite mee, want er treden weleens onverwachte foutjes en bugs op, en de verbinding valt soms weg met de Nas, en dan raakt ze volledig in paniek en in de stress. Het is helaas niet anders. De files op de compu geeft weinig reden tot instabiliteit.

De mediaserver installeer je op de pc. Je control point (Naim app) zet je op de ipad of smartphone (die zal er al opstaan neem ik aan).
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Dr.Bedlo

Je hebt er weer likeje bij. En ik ga er mee aan de gang. En als ik in de knoop raak, hoor je het wel.
Quad vintage.

MarkD

Succes, gaat vast lukken!
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

fireman

Quote from: niels1962 on October 14, 2020, 19:29:51
En om af te sluiten zeg ik: "kusje er op en door". 😁

Nog bij de buren geprobeerd?

Nog bij de dealer geweest?

Ben wel nieuwsgierig omdat ik zelf een SN3 heb en helemaal geen brom ervaar. Gister eens de Hicap tegen mijn oor gedrukt, en ja dan hoor je inderdaad een brom. Maar dat heb je dan met elk apparaat (van elk ander merk)

Gelukkig geen brom hier in huis.

Hoe warm wordt jouw SN3 ? (had ik dat al gevraagd?) Misschien te heet? Te koud?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

CP010

Hallo Fireman,

Heb zelf ook de SN3 en denk om er een HC Dr bij te zetten? Hoe bevalt de HC Dr bij jou?
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

Dr.Bedlo

Quote from: MarkD on October 14, 2020, 22:04:23
Succes, gaat vast lukken!

Ehh ik zag dat er in windows 10 een dnla cq upnp server ingebouwd zit. Kan je die niet eenvoufdiger activeren om naar de Naim de computer  audio files te streamen.
Quad vintage.

MarkD

Quote from: fred19633 on October 15, 2020, 20:09:41
Ehh ik zag dat er in windows 10 een dnla cq upnp server ingebouwd zit. Kan je die niet eenvoufdiger activeren om naar de Naim de computer  audio files te streamen.

Oh vast wel, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Nog makkelijker dan als het zo werkt! Geen idee of je dan functionaliteit mist, maar dat merk je vanzelf.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Dr.Bedlo

Zoals toetertje al al zei, maakt er mp3 van. Is dus geen optie.
Quad vintage.

MarkD

Genoeg andere opties...
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

fireman

Quote from: CP010 on October 15, 2020, 18:52:50
Hallo Fireman,

Heb zelf ook de SN3 en denk om er een HC Dr bij te zetten? Hoe bevalt de HC Dr bij jou?

Het is een verbetering van het geluid op alle vlakken. Vooral diepte en grootte van het geluid. Evenals nog beter stereobeeld (als dat al niet zeer goed was met de SN3) let wel dat ik met de NDX2 speel, wellicht scheelt dat ook iets.

Ik heb geen brom gelukkig (op geen enkel apparaat)

Verder heb ik een paar mooie speakers die het mogelijk maken dit alles te kunnen laten horen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

chansig

Quote from: niels1962 on October 13, 2020, 19:00:55
Ik ben niet boos maar wel teleurgesteld Fred 😉

Het blijft een leuke uitspraak.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dr.Bedlo

Quote from: Fireman on October 15, 2020, 23:34:03
Het is een verbetering van het geluid op alle vlakken. Vooral diepte en grootte van het geluid. Evenals nog beter stereobeeld (als dat al niet zeer goed was met de SN3) let wel dat ik met de NDX2 speel, wellicht scheelt dat ook iets.

Ik heb geen brom gelukkig (op geen enkel apparaat)

Verder heb ik een paar mooie speakers die het mogelijk maken dit alles te kunnen laten horen.

Kan niet over een HIcap spreken, maar wel over mijn vorige set Naim nait XS en Flatcap en dat was inderdaad eveneens een verbetering met betrekking tot de breedte en diepte van het stereobeeld Vond de resolutie ook wat toegenomen. AAn de andere kant meen mij te herinneren dat Robiwan het maar niks vond.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

#21123
Niels,

Probeer eens de Servermodus ( Indien mogelijk) uit te schakelen en hoe het dan met de Brom staat. Er zijn wat aanwijzingen op het Britse forum dat dit het probleem wel eens zou kunnen verhelpen. Schijnt dat als je de server modus hebt ingeschakeld, de trafo nog een minimale stroom genereert als je die uitschakelt niet meer. ( een teleurstellende opmerking, ik weet het)
Quad vintage.

niels1962

Quote from: Fireman on October 15, 2020, 18:31:17
Nog bij de buren geprobeerd?

Nog bij de dealer geweest?

Ben wel nieuwsgierig omdat ik zelf een SN3 heb en helemaal geen brom ervaar. Gister eens de Hicap tegen mijn oor gedrukt, en ja dan hoor je inderdaad een brom. Maar dat heb je dan met elk apparaat (van elk ander merk)

Gelukkig geen brom hier in huis.

Hoe warm wordt jouw SN3 ? (had ik dat al gevraagd?) Misschien te heet? Te koud?
uit mijn vorige reply:

DC. Blocker optie. Mee bezig. Ik laat weten of dit werkt.
Optie Fred, contact dealer en omruilen. Enige optie (nog) niet uitgevoerd.

Warm of te warm had je idd al gevraagd.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4