Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Kwabbernoot

Nee, nog nooit gehad. Hoezo hiss? Ik mag toch aannemen dat nieuwe apparatuur gewoon stil is?

Groeten...

fireman

Ik kan me nog herinneren dat naim een aardige hiss had/heeft. Is het uitproberen waard (is mijn tip)

Dit was jaren geleden zo, maar ik weet niet of dat vandaag de dag nog steeds zo is. Misschien dat iemand anders dit weet?

Met mijn SN3 ervaar ik het niet, maar ik heb dan ook speakers die 92 dB zijn => vivace 2012 een stuk lager dan jouw > 100dB.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Klout10

#20902
Persoonlijk heb ik de Uniti Star altijd een 'vreemde eend' gevonden in de Uniti reeks. Met name de ingebouwde CD speler lijkt me iets wat men in de praktijk niet of nauwelijks gebruikt. Dan zijn zowel de Atom als Nova naar mijn mening de betere keuzes ...

Vraag me wel af of je de  Avantgarde Acoustic niet te kort doet met een Uniti (Star of Nova).
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Richi

Zelf speel ik met de Atom, naar volle tevredenheid, maar toch denk ik erover te upgraden naar de Nova, ik ben veel te vinden op het Naim forum (uitstekend forum met veel bruikbare informatie). Ik heb nooit gelezen van veel problemen met de Star. Juist wel met de Atom, en dan met name met het display dat uitvalt. Maar van de Atom zijn er ook heel veel verkocht, dus relatief is de uitval waarschijnlijk laag.

Qua klank Kwaliteit liggen de Star en Nova dichter bij elkaar dan de Atom en de Star, lees ik op het Naim forum. En qua klankkwaliteit zit je wel goed denk ik met de Star. En wat betreft eventueel ruisen, daar heb ik met de Atom helemaal geen last van.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kwabbernoot

Zojuist ook even het Naim forum opgezocht en ik kom veel klachten tegen over het display bij de Atom, Star en Nova. Dat kan een goede verklaring zijn waarom er zoveel tweedehands worden aangeboden. Ook lees ik over het ruisprobleem in stand-by modus. Hmm, niet aan beginnen dus lijkt het devies. In ieder geval niet totdat het display probleem is opgelost.

Groeten...

Robiwan

Quote from: Kwabbernoot on June 21, 2020, 21:39:31
Tja, smaak. Ik vind hem wel erg mooi zo op de foto's. Hij heeft alleen geen Phono ingang maar verder zit er eigenlijk alles op wat ik zoek.

Ik heb hoornluidsprekers (>100dB/W/m), Avantgarde Acoustic Uno. Dus het vermogen zal het probleem niet zijn.


Dit soort.

Ik hoop dat er hier mensen zijn die er meer over weten via één of ander forum of uit eigen ervaring.

Groeten...

zo dat zijn flinke toeters :clapping:
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

fireman

Quote from: Kwabbernoot on June 22, 2020, 10:13:38
Zojuist ook even het Naim forum opgezocht en ik kom veel klachten tegen over het display bij de Atom, Star en Nova. Dat kan een goede verklaring zijn waarom er zoveel tweedehands worden aangeboden. Ook lees ik over het ruisprobleem in stand-by modus. Hmm, niet aan beginnen dus lijkt het devies. In ieder geval niet totdat het display probleem is opgelost.

Groeten...

Je wilt bij naim blijven?

De SN3 niets voor je? Met een NDX(2) ?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dr.Bedlo

Quote from: Kwabbernoot on June 21, 2020, 13:07:19
Dit lijkt mij de juiste plek voor mijn vraag.

Ik zit eraan te denken een Naim Uniti Star te kopen. Maar ik kom ze wel erg veel tegen tweedehands. Is er wat mis met dat model? Of is er een andere reden dat mensen dat apparaat zo snel weer wegdoen?

Groeten...

Hoewel streaming nu wel bekend moet zijn, zijn er nog steeds mensen die bang zijn dat de geluidskwaliteit ten opzichte van een cd speler minder is. een kwestie van de kat uit de boom kijken...en dan kom je er vlot achter dat streaming toch beter klinkt en dat smaakt naar meer...Hence de NOva. zelf geen problemen ervaren met mijn Nova en enig display issue.
Quad vintage.

Jack_D

Dat is uw mening, en dat is is natuurlijk helemaal prima......... een feit is het geenszins. Streaming is een enorm wijd begrip met vele mogelijkheden. Om zo maar te zeggen dat streamen beter is dan cd is te kort door de bocht. Deze opmerking om enige nuance aan te brengen :D
Quote from: fred19633 on June 27, 2020, 10:44:23Hoewel streaming nu wel bekend moet zijn, zijn er nog steeds mensen die bang zijn dat de geluidskwaliteit ten opzichte van een cd speler minder is. een kwestie van de kat uit de boom kijken...en dan kom je er vlot achter dat streaming toch beter klinkt en dat smaakt naar meer...

Kwabbernoot

Quote from: Fireman on June 26, 2020, 22:40:37
Je wilt bij naim blijven?

De SN3 niets voor je? Met een NDX(2) ?
Nou, ik heb helemaal nog geen Naim maar de Uniti Star komt wel heel erg dicht bij wat ik zoek: veel functionaliteit in een imo fraaie verpakking. Vandaar mijn interesse. Maar als de kwaliteit een vraagteken is, sla ik hem over.

Groeten...

Rowdy

En de Quad Artera Solus Play?

fireman

Quote from: Kwabbernoot on June 27, 2020, 12:49:57
Nou, ik heb helemaal nog geen Naim maar de Uniti Star komt wel heel erg dicht bij wat ik zoek: veel functionaliteit in een imo fraaie verpakking. Vandaar mijn interesse. Maar als de kwaliteit een vraagteken is, sla ik hem over.

Groeten...

Je hebt dan twee soorten kwaliteit, geluid en de hardware.

Ik speel al bijna 15 - 20 jaar met naim en elke keer weer genieten. Ja er kan wel eens een defect optreden, maar dat kan gebeuren. Heb in het verleden het gehele scala van naim apparatuur gehad. Nu blijf ik hangen bij de SN3/NDX. Het heeft iets, geluid en gebruiksgemak. Uiteraard is dat in combi met mijn speakers en huishouden :)

Ga eerst eens na wat je er écht mee gaat doen... spelen of naar de muziek luisteren ;)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Kwabbernoot

Quote from: Fireman on June 27, 2020, 13:24:10
Je hebt dan twee soorten kwaliteit, geluid en de hardware.

Ik speel al bijna 15 - 20 jaar met naim en elke keer weer genieten. Ja er kan wel eens een defect optreden, maar dat kan gebeuren. Heb in het verleden het gehele scala van naim apparatuur gehad. Nu blijf ik hangen bij de SN3/NDX. Het heeft iets, geluid en gebruiksgemak. Uiteraard is dat in combi met mijn speakers en huishouden :)

Ga eerst eens na wat je er écht mee gaat doen... spelen of naar de muziek luisteren ;)

Pardon?
Wat ik wil is op de eerste plaats een goed werkend apparaat. Jij noemt het gebruiksgemak. Ik zou verwachten dat een merk als Naim dat onder controle heeft. Blijkbaar niet bij deze serie. Dan houdt het op wat mij betreft. Hoe goed het ook klinkt. Als ik constant aan het klooien ben gaat de lol er snel vanaf.

Quote from: Rowdy on June 27, 2020, 13:02:49
En de Quad Artera Solus Play?

Ook een mooi apparaat maar die werkt met dts play-fi en daar heb ik slechte ervaringen mee. Maar dat kan zomaar aan mij liggen.

Groeten...

Jumping Jack

Avm cs-reeks? Ook strak en veelzijdig...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

fireman

Quote from: Kwabbernoot on June 27, 2020, 13:47:05
Pardon?
Wat ik wil is op de eerste plaats een goed werkend apparaat. Jij noemt het gebruiksgemak. Ik zou verwachten dat een merk als Naim dat onder controle heeft. Blijkbaar niet bij deze serie. Dan houdt het op wat mij betreft. Hoe goed het ook klinkt. Als ik constant aan het klooien ben gaat de lol er snel vanaf.


Ik denk hoe meer tierelantijntjes hoe meer storing er op kan treden. Het is maar waar voor je gaat.

In het verleden had ik een passieve voorversterker + eindbak met daarop een bron. Dat was pas degelijk. De all-in-one apparaten zijn toch kwetsbaarder.

Wat betreft gebruiksgemak. Echt waar, bediening via de app is zo makkelijk. Dat is (het mij) ook wel waard. Dus een compromis nodig. (weet niet in welk huishouden je leeft, ik heb hier wat opgeschoten pubers rondlopen die via de naim app de spotify, TV, etc.. bedienen. Daar ligt voor mij ook de keuze ;) )

Liefst zou ik ook weer die passieve + eindbak willen, maar de bediening is verre van praktisch.

Neem er eerst een op proef. Wie weet is het 'naim' geluid niet iets wat je zoekt? Kan me voorstellen bij zulk prachtige speakers zoals je die hebt staan, dat daar iets exotischer aan gehangen kan worden dan een naim all-in-one. Wellicht een all-in-one bron, deze weer aangesloten op iets exotisch.

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

#20915
Pure and simple (alhoewel de NDX ook aardig wat tierelantijntjes heeft :) )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Richi

Quote from: Kwabbernoot on June 27, 2020, 13:47:05
Wat ik wil is op de eerste plaats een goed werkend apparaat. Jij noemt het gebruiksgemak. Ik zou verwachten dat een merk als Naim dat onder controle heeft. Blijkbaar niet bij deze serie. Dan houdt het op wat mij betreft. Hoe goed het ook klinkt. Als ik constant aan het klooien ben gaat de lol er snel vanaf.
In mijn geval met de Atom geen enkel probleem ondervonden. Ik heb hem één keer moeten resetten toen ie bleef hangen. Maar toen zat ik te spelen met Roon en direct vanaf de HD die aan de Atom hangt, plus snel schakelen tussen de ingangen. Verder een super probleemloos apparaat waar de hele familie mee overweg kan.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dr.Bedlo

Quote from: Jack_D on June 27, 2020, 12:44:36
Dat is uw mening, en dat is is natuurlijk helemaal prima......... een feit is het geenszins. Streaming is een enorm wijd begrip met vele mogelijkheden. Om zo maar te zeggen dat streamen beter is dan cd is te kort door de bocht. Deze opmerking om enige nuance aan te brengen :D

je moet het wel in perspectief zien, maar de algemene consensus is wel dat streaming beter klinkt. dat men af en toe een stem hoort dat dat niet het geval is zegt weinig tot niets. Het geklooi is vaak te wijten aan de software . De keuze voor de Naim core was voor mij snel gemaakt. De software en Nas heb je dan niks meer mee nodig.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: Kwabbernoot on June 27, 2020, 13:47:05
Pardon?
Wat ik wil is op de eerste plaats een goed werkend apparaat. Jij noemt het gebruiksgemak. Ik zou verwachten dat een merk als Naim dat onder controle heeft. Blijkbaar niet bij deze serie. Dan houdt het op wat mij betreft. Hoe goed het ook klinkt. Als ik constant aan het klooien ben gaat de lol er snel vanaf.

Ook een mooi apparaat maar die werkt met dts play-fi en daar heb ik slechte ervaringen mee. Maar dat kan zomaar aan mij liggen.

Groeten...

Koop een samsung akai spelertje . gaan ook wel kapot . maar financieel ben je er geen vermogens aan kwijt.
Quad vintage.

Kwabbernoot

Quote from: fred19633 on June 28, 2020, 09:26:03
Koop een samsung akai spelertje . gaan ook wel kapot . maar financieel ben je er geen vermogens aan kwijt.
Sorry dat ik kritisch ben op dit product. Mijn oprechte excuses.  :-\

Groeten...

Jumping Jack

Quote from: Kwabbernoot on June 28, 2020, 10:21:30
Sorry dat ik kritisch ben op dit product. Mijn oprechte excuses.  :-\

Groeten...

Ook dat is deel van de Naim-ervaring  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Richi

Quote from: Kwabbernoot on June 28, 2020, 10:21:30
Sorry dat ik kritisch ben op dit product. Mijn oprechte excuses.  :-\

Groeten...
Ik denk dat er over veel producten iets te zeggen valt over de kwaliteit, of issues. Het is altijd lastig vast te stellen of de uitval bovengemiddeld is of niet. Van de Naim Uniti lijn worden veel apparaten verkocht, dus zullen ook meer mensen last hebben van issues. In mijn geval gelukkig niet. Een maatje van mij heeft een keer display issues gehad, maar na een harde reset is het niet meer opgetreden. Windows loopt vaker vast.  ;)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kwabbernoot

Quote from: Jumping Jack on June 27, 2020, 14:12:24
Avm cs-reeks? Ook strak en veelzijdig...
Tja, hij doet veel wat ik wil maar ik kom nergens tegen of hij ook Spotify ondersteunt. Maar goed, we zitten in een Naim topic dus zijn we behoorlijk off topic.

Groeten...

sweatsockpimp

Dag forummers,

Hopelijk zit ik in het juiste draadje...anders hoor ik het graag...

Ik heb sinds een jaar een Atom. Heerlijk ding.
Maar....het display valt regelmatig uit. Welke knop je ook gebruikt, je krijgt het dan niet terug. Enige remedie is de stroom eraf halen. Laatst kwam daar een 'bug' bij...toen bleef 'ie hangen op het artwork waarmee de vorige speelbeurt eindigde. Ook alleen weg te krijgen door de stroom eraf te halen...

Heb natuurlijk nog garantie dus het ding kan gewoon terug naar Studio Wilbert, maar ik vroeg me af of het herkenbare problemen zijn en wat de oplossing dan was (vervangen, repareren, of...?).

Nadeel is dat wanneer ik het ding aanbied voor reparatie, ik gelijk zonder (goede) muziekweergave zit.
Breng waarschijnlijk weg wanneer ik op vakantie ga, ofzo...

Kortom...reacties?
Boenicke W5 SE / Naim Uniti Atom / OPPO UDP-205 multiregion / Philips 55OLED804 / PS 4 / Synology DS 213

Richi

Quote from: sweatsockpimp on July  3, 2020, 09:39:36
Dag forummers,

Hopelijk zit ik in het juiste draadje...anders hoor ik het graag...

Ik heb sinds een jaar een Atom. Heerlijk ding.
Maar....het display valt regelmatig uit. Welke knop je ook gebruikt, je krijgt het dan niet terug. Enige remedie is de stroom eraf halen. Laatst kwam daar een 'bug' bij...toen bleef 'ie hangen op het artwork waarmee de vorige speelbeurt eindigde. Ook alleen weg te krijgen door de stroom eraf te halen...

Heb natuurlijk nog garantie dus het ding kan gewoon terug naar Studio Wilbert, maar ik vroeg me af of het herkenbare problemen zijn en wat de oplossing dan was (vervangen, repareren, of...?).

Nadeel is dat wanneer ik het ding aanbied voor reparatie, ik gelijk zonder (goede) muziekweergave zit.
Breng waarschijnlijk weg wanneer ik op vakantie ga, ofzo...

Kortom...reacties?
Dat is balen zeg. Ik heb zelf ook een Atom en in het verleden wel eens last gehad van vergelijkbare problemen, maar die werden toen opgelost door een firmware update. Ik lees op het Naim forum dat er nog enkele mensen zijn met dit probleem. Er is een firmware versie 3.5 in de maak, die nu in 'final testing' fase zit en binnen enkele weken uit zou moeten komen. Naim heeft aangegeven dat de belangrijkste redenen voor deze 3.5 versie de problemen met displays zijn en enkele andere (onbenoemde) bugs die moeten worden opgelost.

Ik zou dus even kijken of je al op de laatste firmware zit en ik zou versie 3.5 installeren als deze uitkomt. Is het probleem dan nog niet verholpen, dan zou ik de Atom ter reparatie aanbieden. Hoe vervelend dat ook is, maar misschien kan je een leenapparaat krijgen van je dealer.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a