Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dr.Bedlo

#20750
Quote from: Klout10 on August 15, 2019, 12:12:39
Ach; het is een ex-demo model met een sterk gereduceerde prijs, enne: mocht er een opvolger komen; dan blijft hij even goed klinken toch?

Ja dat wel maar krijg al vrij vlot innovatie stress. Je wilt toch graag het nieuwste van het nieuwste. Heerlijk als je daar niet zoveel omgeeft. Koop trouwens geen occasions. Heel slechte ervaringen mee.behalve als het om vintage gaat.
Quad vintage.

BJF

NAD M10 V2
Elac FS247

Sirius666

Quote from: Klout10 on August 15, 2019, 12:12:39
Ach; het is een ex-demo model met een sterk gereduceerde prijs, enne: mocht er een opvolger komen; dan blijft hij even goed klinken toch?

Upgrades zijn toch maar minimale stapjes. Daar gaat een fabrikant zich echt niet mee in de vingers snijden ;)

Robiwan

Quote from: fred19633 on August 15, 2019, 13:04:41
Ja dat wel maar krijg al vrij vlot innovatie stress. Je wilt toch graag het nieuwste van het nieuwste. Heerlijk als je daar niet zoveel omgeeft. Koop trouwens geen occasions. Heel slechte ervaringen mee.behalve als het om vintage gaat.

hier totaal geen slechte ervaringen met occasions :)
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Klout10

Hier ook niet hoor, heb heel veel zaken als demo model of occasion aangeschaft ...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Dr.Bedlo

#20755
Als je van een betrouwbare dealer koopt dan heb je een punt. Maar ook daar zijn dealers  te vinden. die het allemaal niet zo nauw nemen.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on August 17, 2019, 12:00:14
Als je van een betrouwbare dealer koopt dan heb je een punt. Maar ook daar zijn dealers  te vinden. die het allemaal niet zo nauw nemen.

bijna alles van particulieren gekocht nooit geen gezeik
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Iver

Quote from: fred19633 on August 12, 2019, 09:32:57

En ja ik ben er uit: Nac 272 en een Nap 300 DR. de controle die ik zocht en die de Nova onvoldoende heeft is hiermee opgelost. ben wel op zoek naar Speakers maar ook daar ben ik denk ik wel uit. maar vergt nog enige luistersessies.


Dag Fred, dat is inderdaad een heel mooie combinatie !! Een andere overweging zou 282-NDX-250Dr kunnen zijn. Komt dan wel de extra kost van HiCap en interlinks bij.

Zonder meer beiden erg goed. Ben benieuwd naar uw indrukken !

Iver
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Dr.Bedlo

#20758
Quote from: Iver on August 18, 2019, 09:17:36
Dag Fred, dat is inderdaad een heel mooie combinatie !! Een andere overweging zou 282-NDX-250Dr kunnen zijn. Komt dan wel de extra kost van HiCap en interlinks bij.

Zonder meer beiden erg goed. Ben benieuwd naar uw indrukken !

Iver

Iver,

Had ik inderdaad ook nog even naar geluisterd maar kon er geluidstechnisch weinig verschil in horen.maar de 2 was toen nog niet uit. En een reductie in apparaten spreekt mij wel aan. Hoe bevallen de Kantas overigens?
Quad vintage.

Iver

Quote from: fred19633 on August 18, 2019, 12:16:59
Iver,

Had ik inderdaad ook nog even naar geluisterd maar kon er geluidstechnisch weinig verschil in horen.maar de 2 was toen nog niet uit. En een reductie in apparaten spreekt mij wel aan. Hoe bevallen de Kantas overigens?

Dag Fred, dank voor uw bericht. De 300dr is een gigant maar de 250dr ook. Ik vind zelf de combinatie met de 282 heel mooi, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Heel recent heb ik de 282 vervangen door de 252. Die had een heleboel inspeel-tijd nodig maar inmiddels up-and-running en weeral een prachtige verbetering. Ik droom nog van een 555 op de NDX2 en had gehoopt die ergens als occassion te vinden maar niemand verkoopt zijn/haar 555. Begrijp ik ook wel.

De Kanta's bevallen erg goed en kunnen goed "mee" in de upgrades die ik in de set gedaan heb. Telkens zijn ze in staat de verbeteringen te laten klinken. Superfijn. Ik loop natuurlijk wel eens tegen luidsprekers aan die ik nog veel mooier vind (Vivid Gaya !!; maar boven budget) maar voorlopig laat ik ze. Weet je, elke keer als ik mijn huidige set aan zet, geniet ik ervan en daar gaat het toch om.

Ben erg benieuwd als u een keuze maakt. Laat het ons zeker weten, Fred !

Ook een vraag aan jullie allemaal: ik heb een wireless B&W P5 die ik heel veel gebruik als ik reis. Prima, maar hij wordt telkens ingepikt door mijn zoon, dus zou graag een tweede kopen en had gedacht aan de B&W PX. Heeft iemand daar ervaring mee of een suggestie voor een vergelijkbare hoofdtelefoon met goed geluid. Moet wireless zijn

Iver
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Sirius666

Quote from: Iver on August 19, 2019, 19:35:18
Dag Fred, dank voor uw bericht. De 300dr is een gigant maar de 250dr ook. Ik vind zelf de combinatie met de 282 heel mooi, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Heel recent heb ik de 282 vervangen door de 252. Die had een heleboel inspeel-tijd nodig maar inmiddels up-and-running en weeral een prachtige verbetering. Ik droom nog van een 555 op de NDX2 en had gehoopt die ergens als occassion te vinden maar niemand verkoopt zijn/haar 555. Begrijp ik ook wel.

De Kanta's bevallen erg goed en kunnen goed "mee" in de upgrades die ik in de set gedaan heb. Telkens zijn ze in staat de verbeteringen te laten klinken. Superfijn. Ik loop natuurlijk wel eens tegen luidsprekers aan die ik nog veel mooier vind (Vivid Gaya !!; maar boven budget) maar voorlopig laat ik ze. Weet je, elke keer als ik mijn huidige set aan zet, geniet ik ervan en daar gaat het toch om.

Ben erg benieuwd als u een keuze maakt. Laat het ons zeker weten, Fred !

Ook een vraag aan jullie allemaal: ik heb een wireless B&W P5 die ik heel veel gebruik als ik reis. Prima, maar hij wordt telkens ingepikt door mijn zoon, dus zou graag een tweede kopen en had gedacht aan de B&W PX. Heeft iemand daar ervaring mee of een suggestie voor een vergelijkbare hoofdtelefoon met goed geluid. Moet wireless zijn

Iver

Ik denk dat je vraag te specifiek is voor dit topic  ;)

Lion of Judah

#20761
Quote from: Iver on August 19, 2019, 19:35:18

Ook een vraag aan jullie allemaal: ik heb een wireless B&W P5 die ik heel veel gebruik als ik reis. Prima, maar hij wordt telkens ingepikt door mijn zoon, dus zou graag een tweede kopen en had gedacht aan de B&W PX. Heeft iemand daar ervaring mee of een suggestie voor een vergelijkbare hoofdtelefoon met goed geluid. Moet wireless zijn

Iver
Daar heb ik geen ervaring mee maar ik kan wel wat vertellen over een mogelijk alternatief de Sony WH-1000XM3 die in dezelfde prijsklasse zit. Ik vind de noice canceling, de bedienbaarheid (met name de app) en het draagcomfort top. De geluidskwaliteit heb ik vergeleken met mijn eigen bedraadde Senheiser Momentum Over Ears 1.0. Die laatste vind ik persoonlijk beter klinken. De Sony klinkt goed, mooi ruimtelijk, gedetailleerd hoog en prima laag maar de Senheiser is veel meer in balans. Het midden is veel minder teruggetrokken dan bij de Sony. De Momentum is er ook wireless dus wellicht ook een optie. Draagcomfort vind ik wel minder.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Dr.Bedlo

#20762
Vanmiddag spotify free geinstalleerd op de nova.werkt goed maar ik dacht het geluid over de speakers alleen maar kon via een premium abbo. Maar bij mij werkt het nu ook via de nova en de speakers.vraagteken dus...

Bleek ik al een abbo op premium te hebben...doorelkaar gehusselt
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: Iver on August 19, 2019, 19:35:18
Dag Fred, dank voor uw bericht. De 300dr is een gigant maar de 250dr ook. Ik vind zelf de combinatie met de 282 heel mooi, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Heel recent heb ik de 282 vervangen door de 252. Die had een heleboel inspeel-tijd nodig maar inmiddels up-and-running en weeral een prachtige verbetering. Ik droom nog van een 555 op de NDX2 en had gehoopt die ergens als occassion te vinden maar niemand verkoopt zijn/haar 555. Begrijp ik ook wel.

De Kanta's bevallen erg goed en kunnen goed "mee" in de upgrades die ik in de set gedaan heb. Telkens zijn ze in staat de verbeteringen te laten klinken. Superfijn. Ik loop natuurlijk wel eens tegen luidsprekers aan die ik nog veel mooier vind (Vivid Gaya !!; maar boven budget) maar voorlopig laat ik ze. Weet je, elke keer als ik mijn huidige set aan zet, geniet ik ervan en daar gaat het toch om.

Ben erg benieuwd als u een keuze maakt. Laat het ons zeker weten, Fred !

Ook een vraag aan jullie allemaal: ik heb een wireless B&W P5 die ik heel veel gebruik als ik reis. Prima, maar hij wordt telkens ingepikt door mijn zoon, dus zou graag een tweede kopen en had gedacht aan de B&W PX. Heeft iemand daar ervaring mee of een suggestie voor een vergelijkbare hoofdtelefoon met goed geluid. Moet wireless zijn

Iver

Iver,

Ja keuzes. Heb de 250 dr en de 300 dr direct naast elkaar vergeleken en de 300 dr geeft toch hoorbaar meer punch en slam in het spel. Vandaar dat de 250 dr afviel. En zoals ik al zei is een combi van streamer en pre dan wel handig. Anders kom je weer ip een aparte streamer en pre terecht en dan komen de limieten op financieel opzicht wel in zicht. De kantas ga ik volgende week beluisteren ben oorgierig, maar of ze bevallen ...ben nogal,verknocht aan het Harbeth geluidsbeeld.

Fred
Quad vintage.

Iver

Quote from: fred19633 on August 20, 2019, 23:05:52
;.. De kantas ga ik volgende week beluisteren ben oorgierig, maar of ze bevallen ...ben nogal,verknocht aan het Harbeth geluidsbeeld.

Fred

Spannend! Harbeth is inderdaad prachtig; warm, goede timing en quasi onklopbaar met akoestische muziek denk ik wel eens. De Kanta's zijn vooral goed in balans en het hoog is door de beryllium tweeter erg bijzonder. Net als Harbeth matchen ze goed met Naim apparatuur (ik vond dat met KEF bijvoorbeeld veel minder). Benieuwd naar het verslag
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Klout10

Fred, misschien nog even je signature aanpassen?  ;)
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

CP010

Vandaag naar de SN 3 en de NDX 2 geluisterd versus de Moon 330/390.
De Naim combo klonk zoveel beter als Moon. Mijn partner zei na 1 nummer
op de Moon het lijkt wel doods. De Naim klinkt veel beter. Alleen de SN 3
had een een zeer duidelijk aanwezige brom. De NDX 2 is een zeer goede
speler en heeft een mooi typisch Naim geluid. Mooi in hoog en laag.

Ook geluisterd naar Focal Kanta een mooi speaker maar voor mij als
Sonus Faber fan niet wat ik zocht. Dus nog even wachten op de Nova
Olympia 2. Weer wat wijzer geworden. Ik blijf bij Naim  :headbanging: :headbanging:
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

Richi

Afgelopen week toevallig even bij Bender Hifi in Arnhem binnen gelopen en daar stond ook de SN3 met NDX2. Mooi spul zeg!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Rob46

#20768
Sinds gisteren een set AudioVector Signature S3 aan de NOVA geknoopt. Oei, een goede match. Het wordt mij steeds duidelijker over welke kwaliteiten de NOVA beschikt [emoji106]
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Dr.Bedlo

Is die kwaliteit van de Nova afhankelijk van je , of de speakers dan?
Quad vintage.

Rob46

De speakers spelen een belangrijke rol in de keten. Ik heb nu in 3 stappen (upgrades) gehoord wat andere speakers met het totale beeld kunnen doen. Dat kan zowel positief, maar ook negatief zijn.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Dr.Bedlo

Mee eens, maar de kwaliteit van de Nova veranderd er niet door.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: CP010 on August 24, 2019, 13:57:06
Vandaag naar de SN 3 en de NDX 2 geluisterd versus de Moon 330/390.
De Naim combo klonk zoveel beter als Moon. Mijn partner zei na 1 nummer
op de Moon het lijkt wel doods. De Naim klinkt veel beter. Alleen de SN 3
had een een zeer duidelijk aanwezige brom. De NDX 2 is een zeer goede
speler en heeft een mooi typisch Naim geluid. Mooi in hoog en laag.

Ook geluisterd naar Focal Kanta een mooi speaker maar voor mij als
Sonus Faber fan niet wat ik zocht. Dus nog even wachten op de Nova
Olympia 2. Weer wat wijzer geworden. Ik blijf bij Naim  :headbanging: :headbanging:

Versie SN3 en dan nog steeds brommen, ongelooflijk. Als je eenmaal roomcorrectie gewend bent ( (Linn of ander merk) wil je nooit meer Naim dat bonkt als de ziekte :(
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

#20773
Je sound is dan wel compleet naar de filistijnen... een eenheidsworst en o zo saai...
Quad vintage.

Rob46

Quote from: fred19633 on August 25, 2019, 15:57:59
Mee eens, maar de kwaliteit van de Nova veranderd er niet door.

Dat is precies waar het om gaat. Met betere speakers laat de NOVA pas echt horen waartoe hij in staat is :smile:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]