Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fritsaudio

#20700
Bij Linn is het simpel

In de basis heb je 3 niveaus

Majik
Akurate
Klimax

Wat ik bij naim apart vind is dat ze met die Din aansluitingen werken.

Dr.Bedlo

#20701
Quote from: Fritsaudio on June 16, 2019, 09:58:02
Bij Linn is het simpel

In de basis heb je 3 niveaus

Majik
Akurate
Klimax

ja met een heleboel upgrades en verschillen daarin. Naim is ook eenvoudig. integrated-uniti en losse voor en eindbakken en voedingen . vind alleen de type cijfer aanduidingen verwarrend. maar enfin er moet iets te eikelen overblijven. op de Nova zitten nu ook RCA pluggen.
Quad vintage.

Fritsaudio

Op mijn unitiqute zitten gelukkig ook normale ingangen, ben er erg tevreden mee hoor
Baal gewoon vd ab dat die niet werkt

Dr.Bedlo

werkt die ook met de app? op een smart Phone of tablet? Ja de AB was ook een probleem van Naim. Is opgelost door een software update...maar dat is ook al tig jaren terug.
Quad vintage.

Fritsaudio

#20704
Quote from: fred19633 on June 16, 2019, 10:24:26
werkt die ook met de app? op een smart Phone of tablet? Ja de AB was ook een probleem van Naim. Is opgelost door een software update...maar dat is ook al tig jaren terug.

Ja de naim app werkt gewoon, echter daar kun je (jammergenoeg)niet in het instellings menu van het systeem komen.
Heb even gekeken en ik heb versie 4.6
Die is vrij recent

Robiwan

Quote from: fred19633 on June 16, 2019, 09:43:29
De Harbeths verbazen mij telkens weer. Het zal niet ieder zijn voorkeur zijn maar als je zoals ik van stemmen houd of een kleine muzikale bezetting. dan is het magisch. het laag is een beetje tricky...ik had hiervoor de Naim XS serie en had niets te klagen, nu ik de Nova heb, en die klinkt een beetje warmer heb ik er een dubbel stel subs bij gezet. werkt wonderbaarlijk over het hele vlak genomen.

Een Nova die warmer klinkt dan de XS serie.... tja.....
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Robiwan

#20706
Quote from: Fritsaudio on June 16, 2019, 09:45:56
Ik ben niet vd subs, vind het voor stereo niet mijn ding

De Nova klinkt die warmer dan de Unitiqute?

Absoluut niet. De Nova klinkt veel frisser, meer open en analytischer, veel natuurlijker meer richting Linn maar dan met wat meer oohmp. Vorig jaar bij Omera audio de Nova mogen aanhoren op Focal speakers en een MoFi Studiodeck draaitafel. Dat klonk buitengewoon helder, strak en 3D. Vervolgens even een vergelijk met de XS serie en eerlijk gezegd klonk dat een heel stuk minder. Veel saaier, veel mid, 70's klank, 2D klankbeeld, toen snel weer de Nova aangesloten :pompom:
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Fritsaudio

Tja de Nova kost dik 5k

Dr.Bedlo

Quote from: Fritsaudio on June 16, 2019, 11:17:29
Tja de Nova kost dik 5k

tsja dat is voor menigeen een struikelblok.
Quad vintage.

Robiwan

Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Kingpin

Voor ongeveer de helft een M10, incl. dirac live.

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Fritsaudio

#20711
Quote from: Kingpin on June 16, 2019, 12:21:45
Voor ongeveer de helft een M10, incl. dirac live.



Voor nog minder, heb je ook een tweedehands Linn Majik DSM

Kingpin

Quote from: Fritsaudio on June 16, 2019, 14:00:25
Voor nog minder, heb je ook een tweedehands Linn Majik DSM
De M10 leek me wel de moeite waard om mee te nemen in een vergelijk niet om Linn uit te sluiten.
Zo zijn er wel meer opties uiteraard.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rob46

Ik heb een Nova met NEAT Motive SX1 speakers. Ook een buitengewoon fraai setje[emoji106]
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Robiwan

Quote from: Kingpin on June 16, 2019, 12:21:45
Voor ongeveer de helft een M10, incl. dirac live.



ziet er goed uit :)
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Rega...doet het ook goed. Schijnt niet veel onder te doen kwa sound met Naim....oeps..zal maar niet zeggen wat ik in de bestelling heb staan.
Quad vintage.

Fritsaudio

Quote from: fred19633 on June 16, 2019, 18:01:04
Rega...doet het ook goed. Schijnt niet veel onder te doen kwa sound met Naim....oeps..zal maar niet zeggen wat ik in de bestelling heb staan.

Vast een Rega.  ;D

Fritsaudio

Kun je de unitiqute ook gebruiken als alleen een streamer? Dat je die dus kan aansluiten op een andere (Naim) versterker?

Dr.Bedlo

Quote from: Fritsaudio on June 17, 2019, 19:45:57
Kun je de unitiqute ook gebruiken als alleen een streamer? Dat je die dus kan aansluiten op een andere (Naim) versterker?

Nap 100 is een goede keuze...is een eindbak...nee geen rega besteldt. 
Quad vintage.

fireman

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Kingpin

Quote from: Fritsaudio on June 17, 2019, 19:45:57
Kun je de unitiqute ook gebruiken als alleen een streamer? Dat je die dus kan aansluiten op een andere (Naim) versterker?
Waarom zou je de UQ alleen als streamer gebruiken? Dan zijn er veel betere.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Fred Mulder


Dr.Bedlo

#20722
Ben ik toch voor het design gevallen...het zal wel klinken.



https://www.thebespokeaudiocompany.com/
Quad vintage.

CP010

Al iemand die heeft geluisterd naar de nieuwe streamers van Naim? Ben benieuwd naar het verschil van de NDX 2 met de veel goedkopere ND5 XS2? 2900 euro versus 6100 euro. Ga binnenkort zelf luisteren maar hoor graag van mensen die deze twee streamers al beluisterd hebben.

Gr C
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

fireman

Is de Qub/Muso als voorversterker te gebruiken?

Indien ja, met welke aansluitingen gebeurt dat?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17