Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Dr.Bedlo

Quote from: Fritsaudio on June 15, 2019, 10:58:58
Ik ben in het bezit van een Naim Unitiqute 1, is het zinvol om te upgraden naar de 2 versie?
Vernam dat het zo een 400euro kost, maar is dit het waard?

Als het alleen de Spotify functie toevoegd is dat voor mij geen reden om te updaten.
Je zou toch verwachten dat zo een spotify functie met een software update mogelijk is, maar nee, typisch Naim... >:(

De app: vind hem nogal oudbollig dit in vergelijk met de Linn app, vind het bij naim app ook irritant dat je afspeellijst gewoon verdwijnt... de weergave vd mappen is ook totaal niet van deze tijd.

GA je toch eens kijken naar Linn. Alles doet het en blijft het doen. Klinkt dan wel nergens naar. Maar enfin...

Daarbij heb ik last van het bekende naim probleempje, de logo bleed.
Intussen is spontaan mijn AB ermee gehouden, deze laten na laten kijken en er is niks mis met de AB, ligt waarschijnlijk aan de ir ontvanger vd unitiqute.. grrrrr.
Quad vintage.

Fritsaudio


Dr.Bedlo

Ja dat ging niet goed. Ik wil zeggen. Koop Linn dat werkt  en functionneerd naar behoren. Het klinkt wel nergens naar maar enfin...het doet het wel.
Quad vintage.

chansig

Gelukkig is dat ook alleen maar een mening.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Fritsaudio

Quote from: fred19633 on June 15, 2019, 17:21:31
Ja dat ging niet goed. Ik wil zeggen. Koop Linn dat werkt  en functionneerd naar behoren. Het klinkt wel nergens naar maar enfin...het doet het wel.

Wat een onzin, klinkt nergens naar!!
Echt weer zo een Naim fanboy opmerking, triest zeg

Buiten dat : mag je van Naim niet verwachten dan dat het naar behoren werkt?

Dirk

Quote from: Fritsaudio on June 15, 2019, 17:23:55
Buiten dat : mag je van Naim niet verwachten dan dat het naar behoren werkt?

neen, dat hoort zo...Naim heeft "karakter"  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dr.Bedlo

Ja vandaar dat mijn Nova en the core het dan ook naar verwachting doen. De UQ van mijn ex overigens ook al jaren.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: chansig on June 15, 2019, 17:23:12
Gelukkig is dat ook alleen maar een mening.

Gr. Hans

Nee is geen mening maar een voldongen feit.
Quad vintage.

Fritsaudio

Quote from: fred19633 on June 15, 2019, 18:25:20
Nee is geen mening maar een voldongen feit.

Jouw meningen zijn onzin das ook Een voldongen feit!

Dr.Bedlo

#20684
En dat kun je al  na 8 posts beoordelen. Lachwekkend.
Quad vintage.

Fritsaudio

#20685
Quote from: fred19633 on June 15, 2019, 19:37:13
En dat kun je al  na 8 posts beoordelen. Lachwekkend.

Net zo lachwekkend als jij bent net je bijdehandte opmerkingen
Ik heb de vorige pagina`s teruggelezen en dan is al te merken dat je het beter denkt te weten.

Dr.Bedlo

#20686
Ach...denk wat je wilt. Toegegeven ik heb dan ook geen derde handse unitiqute...ehh het bleed probleem is heel veel jaren  geleden al gecomstateerd en opgelost.
Quad vintage.

Fritsaudio

Waar baseer je op dat ik een derdehands hè??

Dr.Bedlo

#20688
Er staat nergens dat ik denk dat jij dit hebt.
Quad vintage.

Sirius666

#20689
Quote from: Fritsaudio on June 15, 2019, 20:13:15
Net zo lachwekkend als jij bent net je bijdehandte opmerkingen
Ik heb de vorige pagina`s teruggelezen en dan is al te merken dat je het beter denkt te weten.

:D Het was dan ook te lang te rustig in dit topic. Zo gaat Fred bijdehand tegen mij doen, let op :D

Quote from: fred19633 on June 15, 2019, 22:20:48
Er staat nergens dat ik denk dat jij dit hebt.

Quote from: fred19633 on June 15, 2019, 20:39:37
Ach...denk wat je wilt. Toegegeven ik heb dan ook geen derde handse unitiqute...ehh het bleed probleem is heel veel jaren  geleden al gecomstateerd en opgelost.

Waar precies insinueer jij dat Frits géén derde rangs unitiqute heeft? Beetje laatdunkend he...

Dr.Bedlo

#20690
Ik hoef niks te insinuren, het staat namelijk nergens. Ehh kan mij nog herrineren dat jij ook tekeer ging over iets dat er niet stond. Acjh ja mensen met een beperkt lezend vermogen  mogen er ook  wel zijn, geeft een beetje vertier.
Quad vintage.

Fritsaudio

Quote from: fred19633 on June 15, 2019, 23:05:10
Ik hoef niks te insinuren, het staat namelijk nergens. Ehh kan mij nog herrineren dat jij ook tekeer ging over iets dat er niet stond. Acjh ja mensen met een beperkt lezend vermogen  mogen er ook  wel zijn, geeft een beetje vertier.

Ach ja, mensen met een beperkt sociaal vermogen kunnen er niks aan doen dat zo zijn...

chansig

Fred zit achter zijn toetsenbord te bedenken wat hij nu weer kan typen om mensen op de kast te krijgen. Als dit dan lukt krijgt Fred een stijve pielemuis van plezier.

Leuk toch ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Fritsaudio

#20693
Quote from: chansig on June 16, 2019, 09:04:22
Fred zit achter zijn toetsenbord te bedenken wat hij nu weer kan typen om mensen op de kast te krijgen. Als dit dan lukt krijgt Fred een stijve pielemuis van plezier.

Leuk toch ?

Gr. Hans

Gewoon jammer dat gelijk Linn als iets wordt neergezet dat nergens naar klinkt, dat is natuurlijk grote onzin. Kwestie van smaak.

Fred, waarom klink je zo geirriteerd als ik minpuntjes op noem mbt Naim?

chansig

Lekker laten gaan. Fred is niet uit op een soort van gesprek. En dat is helaas een voldongen feit.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Fritsaudio

#20695
Ik speel met een naim UnitiQute daarop Epos Es-11 luidsprekers, die kleine luidsprekers verbazen mij, komt goed laag uit zeker door de gesloten kast.
Ik zou ooit graag Harbeth willen de P3esr, Naim en Harbeth is een goede match heb ik begrepen.

Dr.Bedlo

Quote from: Fritsaudio on June 16, 2019, 09:32:27
Ik speel met een naim UnitiQute daarop Epos Es-11 luidsprekers, die kleine luidsprekers verbazen mij, komt goed laag uit zeker door de gesloten kast.
Ik zou ooit graag Harbeth willen de P3esr

De Harbeths verbazen mij telkens weer. Het zal niet ieder zijn voorkeur zijn maar als je zoals ik van stemmen houd of een kleine muzikale bezetting. dan is het magisch. het laag is een beetje tricky...ik had hiervoor de Naim XS serie en had niets te klagen, nu ik de Nova heb, en die klinkt een beetje warmer heb ik er een dubbel stel subs bij gezet. werkt wonderbaarlijk over het hele vlak genomen.
Quad vintage.

Fritsaudio

#20697
Ik ben niet vd subs, vind het voor stereo niet mijn ding

De Nova klinkt die warmer dan de Unitiqute?

Fritsaudio

Ik heb wel moeite om heel de product lijn van Naim te volgen.. zoveel soorten

Dr.Bedlo

#20699
over de unityqute kan ik niet oordelen, want die heb ik nooit beluisterd cq aangeschaft. Ik sprak over de Naim XS serie. Bij mijn ex staat de unitiqute wel te spelen op Harbeth p3 speakers ondersteund door de NAP --100 en dat klinkt goed - hoewel niet te evenaren met de Nova- maar dat is gezien het prijsverschil wel te snappen. leuk ik snap geen sikkepit van de portfolio van Linn...De product line van Naim is vanaf twee jaar terug ongeveer vernieuwd en zit nu vrij gemakkelijk inelkaar. en dat is wel eens anders geweest.
Quad vintage.