Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani


twani


Dr.Bedlo

Quad vintage.

Roger Black


dre73

Quote from: fred19633 on February 14, 2019, 07:28:06
Quad set heb ik ingeruild voor deze vintage set.

Dit blijft prachtig! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

mikeclauw

Zo mijn Linn journey is voorbij.Nu weer opzoek naar iets anders.Heeft er iemand al geluisterd naar de uniti star of de nieuwe Nad M10.

Dr.Bedlo

Jazeker . Zowel de Star als ook de Nova. Ik zou je als ik jouw was toch maar even doorsparen voor de Nova. Tenzij je een min of meer stand alone cd speler ambieert.
Quad vintage.

Richi

Zelf ben ik erg tevreden met een Atom met een losse 2e hands NAP200 eindversterker. Werkt uitstekend en is in zijn geheel goedkoper.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dr.Bedlo

Zou zeker wel gaan. Op zichzelf sprak het mij niet zo aan. Maar zal zeker met een goede eindbak wel willen. maar je mist dan tov de Star wel de rip en cd afspeel faciliteiten. Kan voor Mike een pre zijn?
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Gisteren zijn de LS kabels van Bender binnengekomen ( Chord Clearway 2x3.5 meter met chord bananenstekkers) Kwa looks een prachtkabel. Die hangt nu tussen de Naim Nait 3.5 en de Kef LS 50 speakers.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on February 16, 2019, 08:25:55
Gisteren zijn de LS kabels van Bender binnengekomen ( Chord Clearway 2x3.5 meter met chord bananenstekkers) Kwa looks een prachtkabel. Die hangt nu tussen de Naim Nait 3.5 en de Kef LS 50 speakers.

klank verschil?
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Ten opzichte van de Nova bedoel je?
Quad vintage.

Robiwan

Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Weet ik niet. Ik heb met de Vintage naim set er nooit geen andere kabels dan deze er tussen gehad.
Quad vintage.

mikeclauw

Moet me er gewoon weer even in gaan verdiepen.Heb eigenlijk altijd veel plezier gehad met de (instap modellen)van naim.Zal eens een afspraak maken om de star/atom/nova te gaan beluisteren.Komt de atom/nap200 in de buurt van de nova of is deze in een heel andere klasse.Heb nu de ncore aangesloten op een oude HK avr versterker op de pre out en kom tot de conclusie dat de linn dsm pre niet de beste is om te gebruiken.Heb deze gebruikt met een c2200 en de ncore op de dsm.Zou de pre out van de atom dan wel van goede kwaliteit zijn.Wil eigenlijk wel weer een systeem dat makkelijk te gebruiken is voor iedereen in het gezin.Vandaar dat de nad M10 ook in de picture is.

Richi

De Atom pre out is super! Heb niet vergeleken met de Star of Nova, maar ik ben heel veeleisend en zeer tevreden.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

mikeclauw

Zag dat je zelf ook ncore versterkers op de atom hebt gehad.Was je daar niet tevreden over

Richi

Quote from: mikeclauw on February 16, 2019, 19:19:15
Zag dat je zelf ook ncore versterkers op de atom hebt gehad.Was je daar niet tevreden over
In tegendeel, dat klonk uitstekend, maar de meerwaarde tov de ingebouwde eindversterking was maar gering. Dus heb ik de nCores verkocht. Toen de NAP200 van Huub te koop kwam, heb ik die gekocht om te kijken hoe dat beviel. Ik was verrast door de toegevoegde waarde van deze Naim eindversterker: nog flink wat meer PRaT. En dus is ie gebleven.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dr.Bedlo

de keuze tussen NAD en Naim is trouwens -vind ik althans- wat vreemd. kwa klank kleur verschillen ze behoorlijk.
Quad vintage.

Robiwan

#20544
Quote from: fred19633 on February 17, 2019, 09:49:02
de keuze tussen NAD en Naim is trouwens -vind ik althans- wat vreemd. kwa klank kleur verschillen ze behoorlijk.

Overall NAD net wat beter meer homogeen en ruimtevullend ;) De Naim classic line klonk mij altijd wel lekker maar ook wat hol en op de speakers. De Unitiqute 2 kwam serieus power te kort om de Naim Allaes aan te sturen. De nieuwe producten meer helder, open, verfijnd en sprankelend.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Quote from: Robiwan on February 17, 2019, 10:02:13
Overall NAD net wat beter meer homogeen en ruimtevullend ;) De Naim classic line klonk mij altijd wel lekker maar ook wat hol en op de speakers. De Unitiqute 2 kwam serieus power te kort om de Naim Allaes aan te sturen. De nieuwe producten meer helder, open, verfijnd en sprankelend.

Dat klopt wel zo ongeveer. De NADs klonken in mijn flaporen veel te neutraal. Vlees nog vis. De uniti oud en nieuw komen als standalones snel in ademnood.
Quad vintage.

mikeclauw

Begrijp dat Naim een andere klank kleur heeft als Nad maar sta overal open voor.Moet er gewoon naar luisteren.Heb systemen gehoord die een stuk minder kosten maar wel met veel meer apparatuur kabels dac streamer enz en die klonken ook niet verkeerd.Maar wil het eigenlijk zo simpel mogenlijk houden.

Robiwan

Quote from: mikeclauw on February 17, 2019, 10:30:39
Begrijp dat Naim een andere klank kleur heeft als Nad maar sta overal open voor.Moet er gewoon naar luisteren.Heb systemen gehoord die een stuk minder kosten maar wel met veel meer apparatuur kabels dac streamer enz en die klonken ook niet verkeerd.Maar wil het eigenlijk zo simpel mogenlijk houden.

^^
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

AceBaran

Goedeavond heren en eventuele dames >_<

Helaas heb ik dit weekend niet kunnen luisteren naar de Naim Nova wegens tijdgebrek. (Oplevering nieuwbouw woning etc). Ik ga proberen aankomend weekend af te spreken

Toch even tussendoor een vraagje of iemand hier me wat kan vertellen of de Paradigm prestige 95F goed matched met Naim? Ik zag deze online staan bij Hobo hifi.

De speaker is mooi, groot, wit en kwa prijs aantrekkelijker dan de B&W 804 (geeft meer ruimte financieel voor versterking) uiteraard is klank het allerbelangrijkste.

Mijn opzet is voor de woonkamer icl. open keuken +- 74m2 met een tegelvloer.

LG oled tv
2 vloerstaanders
Versterker/streamer
4x kleine speakers (2x tegenover de 2 vloerstaanders op ongeveer 8m1 afstand en 2x in de keuken)

Voor de kleine speakers zijn inet aansluitingen gerealiseerd..

Budget : Ik wil liever niet meer dan 15k uitgeven, maar als het echt moet...



McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

AceBaran

Niemand die mij iets kan vertellen over de Paradigm Prestige icm Naim?
McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect