Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dr.Bedlo

We zullen het zien. Net een Velodyne besteldt, want die remote is dan wel handig.
Quad vintage.

Dey

Een remote is zeker handig, heb ik ook op mijn heerlijke Naim Nsub.
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Dr.Bedlo

Quote from: Dey on May 11, 2018, 10:32:37
Een remote is zeker handig, heb ik ook op mijn heerlijke Naim Nsub.

Ha een N sub. Had ik ook graag gehad...(beetje jaloers fred? Ja best wel een beetje) maar ja vind die maar es.
Quad vintage.

Robiwan

Ondanks het mooie weer vandaag toch een aantal uren Tidal met versie 4.6 getest. Ik vond bijv. Nirvana met de 4.4 versie altijd wat mat klinken maar dat is met de 4.6 versie verleden tijd. Meer venijn, strakker laag en toch vol en aanwezig, meer bite in de hogere regionen van het menselijk gehoor. Overall een meer open, frisser, strakker beeld met behoudt van de "boogie woogie/Mojo" factor.

Kan wel zeggen dat ik zeer content ben met de ND5XS an sich en de verdere klankmatige verbetering met de 4.6 versie. Met Spotify is het met 4.6 beetje 50/50.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

HuubF

Quote from: Robiwan on May 11, 2018, 18:13:47
Ondanks het mooie weer vandaag toch een aantal uren Tidal met versie 4.6 getest. Ik vond bijv. Nirvana met de 4.4 versie altijd wat mat klinken maar dat is met de 4.6 versie verleden tijd. Meer venijn, strakker laag en toch vol en aanwezig, meer bite in de hogere regionen van het menselijk gehoor. Overall een meer open, frisser, strakker beeld met behoudt van de "boogie woogie/Mojo" factor.

Kan wel zeggen dat ik zeer content ben met de ND5XS an sich en de verdere klankmatige verbetering met de 4.6 versie. Met Spotify is het met 4.6 beetje 50/50.

Klinkt goed, maar waar klonk het dan modderig?  ;)
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Robiwan

Quote from: HuubF on May 11, 2018, 22:39:28
Klinkt goed, maar waar klonk het dan modderig?  ;)

nee ik bedoel dat de nieuwe lijn zo klinkt, excuses. Met Spotify beetje mixed feelings.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Robiwan kanobi,

Ben ik toch niet helemaal met je eens. Tenminste als je de nieuwe uniti line bedoelt( heb je die thuis of uberhaupt al wel beluisterd) of neem je de algemene mening klakkeloos over? De bewering dat de sound van de Uniti modderig is kan ik wel enigzins aannemen. Maar zie het toch meer als een beetje rommelig en ongecontroleerd laag. Overigens alleen met de 2.6 software, met de 2.3 software heb je een meer gecontroleerd beeld, maar hoor je de details minder en valt het stereobeeld wat weg. overigens niet in dramatische grootheden.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on May 12, 2018, 08:34:53
Robiwan kanobi,

Ben ik toch niet helemaal met je eens. Tenminste als je de nieuwe uniti line bedoelt( heb je die thuis of uberhaupt al wel beluisterd) of neem je de algemene mening klakkeloos over? De bewering dat de sound van de Uniti modderig is kan ik wel enigzins aannemen. Maar zie het toch meer als een beetje rommelig en ongecontroleerd laag. Overigens alleen met de 2.6 software, met de 2.3 software heb je een meer gecontroleerd beeld, maar hoor je de details minder en valt het stereobeeld wat weg. overigens niet in dramatische grootheden.

mijn ervaring tijdens diverse shows, maar dat zegt verder niks. Moet ieder zelf beoordelen.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

HuubF

Quote from: Robiwan on May 12, 2018, 09:52:53
mijn ervaring tijdens diverse shows, maar dat zegt verder niks. Moet ieder zelf beoordelen.

Dat was dan met de oude firmware.  :pompom:
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Robiwan

#20084
Quote from: HuubF on May 12, 2018, 14:53:49
Dat was dan met de oude firmware.  :pompom:

oud is altijd beter :D Oh ja met de 4.4 versie klinkt het toch meer betrokken, dus dat blijft zo :crazy: :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Cyreg

Bestaan er opeenvolgende CD5si versies of alleen maar 1 versie (2014?) als opvolger vd CD5i?
Toch geen software updates ofzo bij deze CDP?

Iemand al 'ns zo'n CD5si gehoord/beoordeeld in 'n niet Naim setup met RCA aansluiting?
Ben evt. in geinteresseerd ter vervanging tzt van mijn Cyrus CD8se



setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

jpmoree

Quote from: Cyreg on May 14, 2018, 14:52:10
Bestaan er opeenvolgende CD5si versies of alleen maar 1 versie (2014?) als opvolger vd CD5i?
Toch geen software updates ofzo bij deze CDP?

Iemand al 'ns zo'n CD5si gehoord/beoordeeld in 'n niet Naim setup met RCA aansluiting?
Ben evt. in geinteresseerd ter vervanging tzt van mijn Cyrus CD8se
Ik heb er eentje kort gehad, die nu bij Robiwan staat.
Fantastische speler die de streamer in mijn Naim Superuniti enigszins deed verbleken. Vooral qua detail en controle in het laag vond ik hem significant beter. Ik heb hem weer weggedaan omdat ik nadat de nieuwigheid eraf was weinig CDs draaide. Maar vooral omdat ik onrustig werd over het streaming gedeelte van mijn SuperUniti, telkens als ik ging vergelijken. Ik steek liever mijn kop/oren als een struisvogel in het zand!

Dr.Bedlo

Quote from: Cyreg on May 14, 2018, 14:52:10
Bestaan er opeenvolgende CD5si versies of alleen maar 1 versie (2014?) als opvolger vd CD5i?
Toch geen software updates ofzo bij deze CDP?

Iemand al 'ns zo'n CD5si gehoord/beoordeeld in 'n niet Naim setup met RCA aansluiting?
Ben evt. in geinteresseerd ter vervanging tzt van mijn Cyrus CD8se

Mag je de sokken erin gooien. In juli is het waarschijnlijk over met de cdps.

Grappig de controverse en de ophef over de firmware updates op het naim forum.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on May 14, 2018, 21:39:47
Mag je de sokken erin gooien. In juli is het waarschijnlijk over met de cdps.

Grappig de controverse en de ophef over de firmware updates op het naim forum.

daar heb je met een goede cd-speler geen last van ;)
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Quote from: Cyreg on May 14, 2018, 14:52:10
Bestaan er opeenvolgende CD5si versies of alleen maar 1 versie (2014?) als opvolger vd CD5i?
Toch geen software updates ofzo bij deze CDP?

Iemand al 'ns zo'n CD5si gehoord/beoordeeld in 'n niet Naim setup met RCA aansluiting?
Ben evt. in geinteresseerd ter vervanging tzt van mijn Cyrus CD8se

Overigens het is niet handig om je netspul te gebruiken bij Naim. Met name Naim kan daar slecht tegen.
Quad vintage.

Cyreg

Quote from: fred19633 on May 15, 2018, 08:27:26
Overigens het is niet handig om je netspul te gebruiken bij Naim. Met name Naim kan daar slecht tegen.

het netspul is gewoon 'n 5x stekkerblok zonder filtering en gewone netsnoeren, dus.... ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Dr.Bedlo

Lijkt mij anders behoorlijk fancy. Nou ja zelf weten.
Quad vintage.

Iver

Hallo allemaal,

Op aanraden van enekelen heb ik gisteren bezoek van Garmt gehad om mijn set (en met name de luidsprekers) volledig te tunen. Het resultaat is indrukwekkend. Het proces zelf is zeer minitieus en iets wat ik zelf nooit had kunnen doen. ]Hier[/http://forums.naimaudio.com/topic/better-the-system-and-investment-that-payed-out-really-well] een beetje meer informatie.

Groet
Iver
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Iver

Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Sirius666

#20094
Quote from: Iver on May 16, 2018, 09:21:18
http://forums.naimaudio.com/topic/better-the-system-and-investment-that-payed-out-really-well?reply=75342530910552520#75342530910552520

close to no toe-in
distance to back wall increased to 60 cm
distance between speakers decrease some 15cm


Wat is jouw luisterdriehoek nu? Dus de afstand tussen de speakers en de afstand vanaf de speakers naar jou?

Centimeters kunnen uitmaken terwijl andere sets weer minder nauwkeurig hoeven te worden geplaatst. Verkeerde plaatsing zorgt er denk ik ook voor dat men sets als teleurstellend kan beschouwen om vervolgens in de verkoop te gooien.

Dr.Bedlo

#20095
Heren,

Nu de Nova hier een maand constant staat te spelen is het klankbeeld gestabiliseerd, en hoewel NAIM een periode van zes weken adviseert heb ik niet het idee dat er nog iets significants staat te gebeuren. Vandaar mijn nu niet meer voorlopige bevindingen.
In het begin schrok ik hevig, maar ja inspelen. De importeur Latham (Thx Rowan)die ik had benaderd stelde mij gerust. Halverwege de derde week sloeg het klankbeeld om, en dat vrij plotseling, en kon ik zeggen dat het niveau van de XS werd overtroffen. Soms subtiel maar vaker significant.
Al van het begin werd ik overdonderd door de detail rijkdom, cds die ik zeer goed kende kregen veel meer body en ik hoorde klanken die ik nog nooit eerder hoorde, en het stereobeeld werd behoorlijk dieper en breder en kwam als het ware uit alle hoeken en gaten te voorschijn. Schitterend, maar je moet er aan wennen en in het begin denk je echt dat er iets mis is met je setup. maar het went vrij snel. Ook werd de boel meer gecontroleerd, ik bedoel de lage tonen werden meer strakker-hoewel niet zo strak als met de xs die deed het nog een stukje beter-Ook de resolutie en de stilte zijn flink toegenomen evenals de natuurlijkheid van zang. Je hebt meer het idee van een Live opname.
Wel is het zo dat ik vind dat de Nova een meer stif upper lip beeld neerzet.En daardoor kan het icm met mijn speakers wat laidback overkomen, maar niet in die mate dat ik mijn Harbeth wil inruilen voor iets anders. Al met al positief voor wat betreft de Hifi waarden. De beleving treed wat op de achtergrond, maar daar wacht ik de software update maar voor af. Mijnheer Velodyne moet maar ff wachten tot na de Giro, tenzij Dumoulin van zijn Velo afdondert dan vind ik er niks meer aan.
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: Iver on May 16, 2018, 09:09:09
Hallo allemaal,

Op aanraden van enekelen heb ik gisteren bezoek van Garmt gehad om mijn set (en met name de luidsprekers) volledig te tunen. Het resultaat is indrukwekkend. Het proces zelf is zeer minitieus en iets wat ik zelf nooit had kunnen doen. ]Hier[/http://forums.naimaudio.com/topic/better-the-system-and-investment-that-payed-out-really-well] een beetje meer informatie.

Groet
Iver

;) ;)
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Robiwan

Quote from: fred19633 on May 16, 2018, 10:29:16
Heren,

Nu de Nova hier een maand constant staat te spelen is het klankbeeld gestabiliseerd, en hoewel NAIM een periode van zes weken adviseert heb ik niet het idee dat er nog iets significants staat te gebeuren. Vandaar mijn nu niet meer voorlopige bevindingen.
In het begin schrok ik hevig, maar ja inspelen. De importeur Latham (Thx Rowan)die ik had benaderd stelde mij gerust. Halverwege de derde week sloeg het klankbeeld om, en dat vrij plotseling, en kon ik zeggen dat het niveau van de XS werd overtroffen. Soms subtiel maar vaker significant.
Al van het begin werd ik overdonderd door de detail rijkdom, cds die ik zeer goed kende kregen veel meer body en ik hoorde klanken die ik nog nooit eerder hoorde, en het stereobeeld werd behoorlijk dieper en breder en kwam als het ware uit alle hoeken en gaten te voorschijn. Schitterend, maar je moet er aan wennen en in het begin denk je echt dat er iets mis is met je setup. maar het went vrij snel. Ook werd de boel meer gecontroleerd, ik bedoel de lage tonen werden meer strakker-hoewel niet zo strak als met de xs die deed het nog een stukje beter-Ook de resolutie en de stilte zijn flink toegenomen evenals de natuurlijkheid van zang. Je hebt meer het idee van een Live opname.
Wel is het zo dat ik vind dat de Nova een meer stif upper lip beeld neerzet.En daardoor kan het icm met mijn speakers wat laidback overkomen, maar niet in die mate dat ik mijn Harbeth wil inruilen voor iets anders. Al met al positief voor wat betreft de Hifi waarden. De beleving treed wat op de achtergrond, maar daar wacht ik de software update maar voor af. Mijnheer Velodyne moet maar ff wachten tot na de Giro, tenzij Dumoulin van zijn Velo afdondert dan vind ik er niks meer aan.

all in da mind, kwestie van wennen aan het nieuwe geluid. Blijft toch maar vaag dat zogenaamde inspelen. Puur theoretisch/meten gezien is inspelen van electronica onzin. Eenmaal op bedrijfstemperatuur, en dat is pakweg binnen het kwartier gepiept, moet het optimaal presteren.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

#20098
Als je tweede hands koopt heb je er geen last van. Maar dat doe ok dus nooit. En verder als jij het beter denkt te weten dan Rowan en Naim dan denk je dat maar. Ik meen dat jij een lp speler beter vind klinken dan een cd,  kwa meetwaardes gooi je plspeler zo in de kliko...
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on May 16, 2018, 17:47:43
Als je tweede hands koopt heb je er geen last van. Maar dat doe ok dus nooit. En verder als jij het beter denkt te weten dan Rowan en Naim dan denk je dat maar.

Na het lezen van dit forum en het Engelse forum zou je als leek alleen maar kunnen concluderen dat Naim rommel maakt. Problemen en nog eens problemen, met name de streamers en versterkers :(  Dat knaagt bij mij toch wel. want ook hier is het genieten met ups en downs.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2