Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Robiwan

Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Word met de definitieve Brexit nog.vele malen erger.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

#19678
Shit...levering van de Nova uitgesteld tot begin maart...
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Robin,

Was je al weer flauw van de UQ 2 gezien je vraag naar de Nd5 op MP?
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on February  9, 2018, 13:53:50
Robin,

Was je al weer flauw van de UQ 2 gezien je vraag naar de Nd5 op MP?

ha ha, voor 1750 euro wel, kijken of er iemand toehapt. Nee de Qute als streamer, ja en toch weer digitaal aangesloten met nieuwe Chord Company digitaal coax kabel uit de C-serie, klinkt toch wel erg fijn hoor. Lekker veel PRAT maar toch mooi open en ruimtelijk en 1 volumeregeling ook makkelijk :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Iver

Is er iemand hier met ervaring met Isotel producten? Ik zou eens willen gaan luisteren naar de Aquarius en enkele powercords

Iver
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

twani

#19682
Quote from: Iver on February 16, 2018, 21:23:19
Is er iemand hier met ervaring met Isotel producten? Ik zou eens willen gaan luisteren naar de Aquarius en enkele powercords

Iver


Op Naim producten dan ook?  En dat moet dan wát gaan brengen?


Ik bedoel eigenlijk, op Naïm moet toch gewoon het bijgeleverde kabeltje voor het beste resultaat?


Dr.Bedlo

#19683
Je kunt niet naar  kabels luisteren want misschien r nieuw voor Iver maar daar zit geen versterker in verwerkt en bijgevolg hoor je ook niks....heb in een wild moment wel eens een Naïm powerchord gekocht met een powerigel. Resultaat niks,  nAda, nothing.
Quad vintage.

bokkes


Iver

Mijn huidige set bevalt erg goed en is een enorme stap vooruit. Alles is zo mooi in balans en nu de Kanta's zijn ingedraaid, ben ik echt de muziek collectie aan het her-ontdekken. Nooit gedacht dit niveau thuis te halen.

Ik merk echter wel dat afhankelijk van het moment in de dag/week, de kwaliteit verschilt. Niet alleen van gestreamde muziek van Tidal, maar ook als ik via de NAS speel. In eerste instantie denk/dacht ik dat dit aan mezelf ligt: vermoeidheid, humeur, concentratie .e.d.  Toch lijkt er ook een technische oorzaak omdat ik bijna zeker ben dat op sommige vaste momenten een dip in de gluidskwaliteit bestaat (o.a. Zaterdagmiddag). Na wat speurwerk begrijp ik dat dit veroorzaakt kan worden door instabiliteit van de stroomaanvoer of "current". Dit dan weer door de enorme afname van stroom zowel in als buiten huis, en de onderlinge invloed die al die stroomafnemers op elkaar hebben.

Bovenstaand vraagstuk aan wat bevriende hifi-liefhebbers voor gelegd, en de meesten onderkenden het. Bij twee van hen ben ik gaan luisteren: beiden hadden een netfilter in gebruik, telkens Isotek. Eén van de sets is volledig Accuphase met Dynaudio Contour, de ander Naim NAC 282/250DR - HiCapDr - NDX/XPSDr en Focual Sopra 2. We hebben telkens de Netfilter tussen- of uitgeschakeld. Even zo vaak is het verschil erg, erg groot: meer detail, breder en dieper stereobeeld en (vreemd genoeg) leek de volumeknop met filter een stapje terug te kunnen. Was er onder de indruk van. Het in- en uitschakelen van de netfilters had bij de Naim set een grotere impact dan het in- en uitschakelen van een powersupply. We hebben telkens in het weekend geluisterd

Ik heb ook in de archieven van Naim gekeken en daar lees je inderdaad dat men het gebruik van een filter eerder af raadt. Het is berichtgeving van vele jaren terug, en het zou me niet verbazen dat de situatie - met de tsunami van nieuwe en interfererende stroomdragers - flink is gewijzigd.

Ga de proef zelfs eens nemen, en een netfilter in bruikleen nemen van mijn dealer. Diezelfde dealer meent overigens dat Naim en netfilters absoluut geen vijanden zijn. 
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

chansig

Gelukkig klinkt het hier iedere dag even fijn, lekker en goed. Stabiele stroom ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Quote from: Robiwan on February  7, 2018, 17:35:47
J.zus wat een prijzen >:(

Is de NDS compleet (incl voeding van 5k) bijna 15k joh?  :crazy:

Dr.Bedlo

Quote from: Iver on February 17, 2018, 19:39:38
Mijn huidige set bevalt erg goed en is een enorme stap vooruit. Alles is zo mooi in balans en nu de Kanta's zijn ingedraaid, ben ik echt de muziek collectie aan het her-ontdekken. Nooit gedacht dit niveau thuis te halen.

Ik merk echter wel dat afhankelijk van het moment in de dag/week, de kwaliteit verschilt. Niet alleen van gestreamde muziek van Tidal, maar ook als ik via de NAS speel. In eerste instantie denk/dacht ik dat dit aan mezelf ligt: vermoeidheid, humeur, concentratie .e.d.  Toch lijkt er ook een technische oorzaak omdat ik bijna zeker ben dat op sommige vaste momenten een dip in de gluidskwaliteit bestaat (o.a. Zaterdagmiddag). Na wat speurwerk begrijp ik dat dit veroorzaakt kan worden door instabiliteit van de stroomaanvoer of "current". Dit dan weer door de enorme afname van stroom zowel in als buiten huis, en de onderlinge invloed die al die stroomafnemers op elkaar hebben.

Bovenstaand vraagstuk aan wat bevriende hifi-liefhebbers voor gelegd, en de meesten onderkenden het. Bij twee van hen ben ik gaan luisteren: beiden hadden een netfilter in gebruik, telkens Isotek. Eén van de sets is volledig Accuphase met Dynaudio Contour, de ander Naim NAC 282/250DR - HiCapDr - NDX/XPSDr en Focual Sopra 2. We hebben telkens de Netfilter tussen- of uitgeschakeld. Even zo vaak is het verschil erg, erg groot: meer detail, breder en dieper stereobeeld en (vreemd genoeg) leek de volumeknop met filter een stapje terug te kunnen. Was er onder de indruk van. Het in- en uitschakelen van de netfilters had bij de Naim set een grotere impact dan het in- en uitschakelen van een powersupply. We hebben telkens in het weekend geluisterd

Ik heb ook in de archieven van Naim gekeken en daar lees je inderdaad dat men het gebruik van een filter eerder af raadt. Het is berichtgeving van vele jaren terug, en het zou me niet verbazen dat de situatie - met de tsunami van nieuwe en interfererende stroomdragers - flink is gewijzigd.

Ga de proef zelfs eens nemen, en een netfilter in bruikleen nemen van mijn dealer. Diezelfde dealer meent overigens dat Naim en netfilters absoluut geen vijanden zijn.

Het is gewoon een psychisch dingetje...de apparatuur zal kwa klank niet veranderen. Je samenspel tussen hersenen en oren echter wel. Remedie een supra in je oor stoppen? Nee...gewoon accepteren dat het zo is.en je niet laten verleiden tot allerlei pseudo voodoo gedoe. Kost klauwen en je hebt er niks aan.
Quad vintage.

Sirius666

Quote from: fred19633 on February 17, 2018, 21:47:29
Het is gewoon een psychisch dingetje...de apparatuur zal kwa klank niet veranderen. Je samenspel tussen hersenen en oren echter wel. Remedie een supra in je oor stoppen? Nee...gewoon accepteren dat het zo is.en je niet laten verleiden tot allerlei pseudo voodoo gedoe. Kost klauwen en je hebt er niks aan.

Hij gaat er eerst een op de proef nemen.....rustig maar.

Robiwan

Quote from: Iver on February 17, 2018, 19:39:38
Mijn huidige set bevalt erg goed en is een enorme stap vooruit. Alles is zo mooi in balans en nu de Kanta's zijn ingedraaid, ben ik echt de muziek collectie aan het her-ontdekken. Nooit gedacht dit niveau thuis te halen.

Ik merk echter wel dat afhankelijk van het moment in de dag/week, de kwaliteit verschilt. Niet alleen van gestreamde muziek van Tidal, maar ook als ik via de NAS speel. In eerste instantie denk/dacht ik dat dit aan mezelf ligt: vermoeidheid, humeur, concentratie .e.d.  Toch lijkt er ook een technische oorzaak omdat ik bijna zeker ben dat op sommige vaste momenten een dip in de gluidskwaliteit bestaat (o.a. Zaterdagmiddag). Na wat speurwerk begrijp ik dat dit veroorzaakt kan worden door instabiliteit van de stroomaanvoer of "current". Dit dan weer door de enorme afname van stroom zowel in als buiten huis, en de onderlinge invloed die al die stroomafnemers op elkaar hebben.

Bovenstaand vraagstuk aan wat bevriende hifi-liefhebbers voor gelegd, en de meesten onderkenden het. Bij twee van hen ben ik gaan luisteren: beiden hadden een netfilter in gebruik, telkens Isotek. Eén van de sets is volledig Accuphase met Dynaudio Contour, de ander Naim NAC 282/250DR - HiCapDr - NDX/XPSDr en Focual Sopra 2. We hebben telkens de Netfilter tussen- of uitgeschakeld. Even zo vaak is het verschil erg, erg groot: meer detail, breder en dieper stereobeeld en (vreemd genoeg) leek de volumeknop met filter een stapje terug te kunnen. Was er onder de indruk van. Het in- en uitschakelen van de netfilters had bij de Naim set een grotere impact dan het in- en uitschakelen van een powersupply. We hebben telkens in het weekend geluisterd

Ik heb ook in de archieven van Naim gekeken en daar lees je inderdaad dat men het gebruik van een filter eerder af raadt. Het is berichtgeving van vele jaren terug, en het zou me niet verbazen dat de situatie - met de tsunami van nieuwe en interfererende stroomdragers - flink is gewijzigd.

Ga de proef zelfs eens nemen, en een netfilter in bruikleen nemen van mijn dealer. Diezelfde dealer meent overigens dat Naim en netfilters absoluut geen vijanden zijn.

Wat gebruik je nu als stekkerdoos en kabels?
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Iver

Hallo Robin,

Op dit moment gebruik ik een Supra LoRad MD06 Mains Distribution block. Vanuit dat block gaan de standaard powercords van Naim naar de verschillende apparaten. Ik heb niet onmiddellijk de plannen om andere powercords te kopen (die verschillen zijn te minimaal voor mijn oren denk ik). Het zou eerder gaan om het filter eens te testen.

Groet en fijn weekend
Iver
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

bert50

Neem ook een Audioquest Niagara 1000 mee in je testfase in mijn set erg goed.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Cyreg

#19693
...ook niet gefilterde stekkerblokken resulteren allemaal in 'n andere klank  :exclamation:

...dus misschien ook gewoon diverse blokken met en zonder filters uitproberen  ;)

...indien echt probleem met 230VAC > misschien 'n regenerator (wel veel duurder)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Dr.Bedlo

Cyreg...

Heb je al een afspraak gemaakt met een psychiater ;) ;)
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: fred19633 on February 18, 2018, 14:12:35
Cyreg...

Heb je al een afspraak gemaakt met een psychiater ;) ;)

:D :D jij dan?
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Rudi64

Quote from: Cyreg on February 18, 2018, 12:41:33
...ook niet gefilterde stekkerblokken resulteren allemaal in 'n andere klank  :exclamation:

...dus misschien ook gewoon diverse blokken met en zonder filters uitproberen  ;)

...indien echt probleem met 230VAC > misschien 'n regenerator (wel veel duurder)

Klopt..
Zeker verschil gehoord tussen mijn vorige PS Audio juice bar en mijn huidige Blacknoise Four"
en dit in het voordeel van de Four.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Dr.Bedlo

Quote from: Robiwan on February 18, 2018, 15:21:32
:D :D jij dan?

Nee..maar ik heb dan ook geen stekker die los zit.
Quad vintage.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Dr.Bedlo

Iemand de nieuwe Classic serie al gezien op de Naïm website? Best of both worlds...?
Quad vintage.