Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dr.Bedlo

We zullen het zien....ben wel oorgierig welk niveau kwa klank ik kan verwachten.
Quad vintage.

bokkes

Quote from: fred19633 on January 13, 2018, 22:22:12
We zullen het zien....ben wel oorgierig welk niveau kwa klank ik kan verwachten.
Koop je toch gewoon bij concerto , uit voorraad en 500 0nder de prijs.
Dan hoef je niet zo lang te wachten.

Dr.Bedlo

Bestaande relaties zijn ook wat waard....
Quad vintage.

bokkes

Quote from: fred19633 on January 14, 2018, 00:03:14
Bestaande relaties zijn ook wat waard....
Jij zit ook alleen maar om een praatje verlegen .................
Quote from: fred19633 on January  9, 2018, 12:13:45
Inderdaad. moet wel vast stellen dat het zinvol is om meerdere zaken bij langs te gaan want voor de inruil prijs scheelt het in mijn geval vaak heel veel. En aangezien je geen dief wilt zijn van je eigen geldbuidel.


Robiwan

Quote from: bokkes on January 13, 2018, 23:10:45
Koop je toch gewoon bij concerto , uit voorraad en 500 0nder de prijs.
Dan hoef je niet zo lang te wachten.

zou ik ook doen, scheelt 500 euro en uiteraard gewoon garantie. Wat maak jou die bestaande relatie nou uit?
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

veel....En de inruil prijs is ook wat waard.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

#19606
Quote from: bokkes on January 14, 2018, 07:48:39
Jij zit ook alleen maar om een praatje verlegen .................

Yep...Af en toe wel in onzekere tijden. Valt mij op dat hier niet veel meer gebeurt.och en afwachten is nu ook weer niet zo een probleem. ben oorgierig maar dat ik nu tegen de klippen omhoog...Nee. dat nu ook weer niet.
Quad vintage.

Iver

Waar kopen jullie je muziek?

Vandaag na de zoveelste keer problemen met betalen bij Highresaudio dot com. Hey. Heckput mechanisme werkt niet goed en blijft voortdurend hangen. Dan maar wer terug gegaan naar HDTracks, maar ik heb de indruk dat de muziek daar lichtjes duurder is.

In principe draai ik alle muziek met een Tidal abonnement, tenzij ik het album zelf al heb, of echt graag een highres kwaliteit wil luisteren. Vooral voor die laatste zoek ik intensief naar een goede plek om te kopen. Ik vind de catalogus van Highresaudio dot com erg goed, maar zoals gezegd de financiel afronding is een soep daar.

Hebben jullie tips of adviezen?
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Robiwan

Quote from: Iver on January 14, 2018, 14:01:59
Waar kopen jullie je muziek?

Vandaag na de zoveelste keer problemen met betalen bij Highresaudio dot com. Hey. Heckput mechanisme werkt niet goed en blijft voortdurend hangen. Dan maar wer terug gegaan naar HDTracks, maar ik heb de indruk dat de muziek daar lichtjes duurder is.

In principe draai ik alle muziek met een Tidal abonnement, tenzij ik het album zelf al heb, of echt graag een highres kwaliteit wil luisteren. Vooral voor die laatste zoek ik intensief naar een goede plek om te kopen. Ik vind de catalogus van Highresaudio dot com erg goed, maar zoals gezegd de financiel afronding is een soep daar.

Hebben jullie tips of adviezen?

Ik koop alleen 2e hands lp's en cd's (Plaatboef) en verder is het spotify premium of FM.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Heb je Qobuz al eens geprobeerd Iver? Daar kocht ik vroeger al behoorlijk wat albums...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Quote from: Jumping Jack on January 14, 2018, 16:27:40
Heb je Qobuz al eens geprobeerd Iver? Daar kocht ik vroeger al behoorlijk wat albums...

Wegwezen uit het Naim forum nu je geen Naim meer hebt staan :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Er staat nog een superline in de garage hoor  :D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Maximus_Aurelius

#19612
Misschien heeft hij wel albums van het Naim label  ;). Dan kun je gewoon in het Naim topic (blijven) komen  :D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

twani

Die koopt ooit wel weer Naim terug :)

Robiwan

Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Quote from: twani on January 14, 2018, 17:04:55
Die koopt ooit wel weer Naim terug :)

;D. Ik mis enkel de app, die was toch wel erg goed vergeleken met die van Avm.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Iver

Quote from: Jumping Jack on January 14, 2018, 16:27:40
Heb je Qobuz al eens geprobeerd Iver? Daar kocht ik vroeger al behoorlijk wat albums...

Ja, ik heb een collega die Qobuz heeft. Ook mooi. Voordeel is dat de aankoop van muziek voordeliger is als je een subscription hebt
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Robiwan

Quote from: Jumping Jack on January 14, 2018, 17:15:38
;D. Ik mis enkel de app, die was toch wel erg goed vergeleken met die van Avm.

Avm??? Nooit van gehoord kan nooit wat zijn :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Ze hebben een nog grotere en verwarrendere line-up dan Naim  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

Quote from: Jumping Jack on January 14, 2018, 20:19:40
Ze hebben een nog grotere en verwarrendere line-up dan Naim  ;)
onmogelijk!  :sneaky:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

solitaire

Quote from: Jumping Jack on January 14, 2018, 20:19:40
Ze hebben een nog grotere en verwarrendere line-up dan Naim  ;)

Meer screw-up dan line-up dus ... ;)

Wat mijzelf altijd weer treft is dat ondanks dat het Naim geluid niet mijn type geluid is, ik toch een zwak voor het merk heb. Er komt een dag dat ik een Naim koop gewoon voor de heb, om te etaleren en toch ook om zo af en toe eens naar te luisteren ... specifieke modellen amps zijn erg fraai en de CDI heeft me vaak positief verrast (heb meermaals Naim in huis gehad, maar telkens toch weer besloten niet toe te happen). Het zal wel een ouder model worden, want, hoewel ik ze zeker niet lelijk vind, de nieuwe modellen hebben 'het' gewoon niet voor mij ...



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Dr.Bedlo

wat is er mis met de nieuwe line up dan? Vind het aardig overzichtelijk. Vergeet niet dat dit jaar er weer een heleboel gaat verdwijnen en meer richting uniti design gaat.
Quad vintage.

jpmoree

Quote from: fred19633 on January 15, 2018, 10:57:30
wat is er mis met de nieuwe line up dan? Vind het aardig overzichtelijk. Vergeet niet dat dit jaar er weer een heleboel gaat verdwijnen en meer richting uniti design gaat.
Vertel! Wat gaat er allemaal verdwijnen? En wat voor nieuws komt er?

solitaire

Quote from: fred19633 on January 15, 2018, 10:57:30
wat is er mis met de nieuwe line up dan? Vind het aardig overzichtelijk. Vergeet niet dat dit jaar er weer een heleboel gaat verdwijnen en meer richting uniti design gaat.

Met de Naim line-up niets (reactie sloeg op AVM ...), maar de vormgeving en in mindere mate de mogelijkheden van de nieuwe serie is dusdanig dat ik me daar niet meer door aangesproken voel (de nieuwe Naims die ik heb kunnen beluisteren waren zonder meer OK weergavetechnisch).

Maar goed, sign of the time / je-wordt-ouder-papa ... kijk naar een merk als McIntosh, rijk aan historie en een uitgesproken vormgeving / klankkarakter / uitrusting, en in die zin de US tegenhanger van Naim, en zie de richting die zij opgaan met bv. de MA 252 ... bbrrrr :( het zal dus zo zijn dat ik niet tot hun doelgroep behoor ;)



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Dr.Bedlo

#19624
Quote from: jpmoree on January 15, 2018, 11:16:31
Vertel! Wat gaat er allemaal verdwijnen? En wat voor nieuws komt er?

Het is een kwestie van logisch nadenken en dan ontdek je veel. Maar eerst eens zien wat er allemaal in 2017 is verdwenen:

SuperUniti
NaimUniti 2
UnitiLite
UnitiQute 2
CD5 XS
CD555UnitiServe
UnitiServe-SSD
NAC 152 XS
NAC 172 XS

En dan laat ik de speakers nog buiten beschouwing. Naim is dus hard bezig om ook de green series te vervangen.Ook de seperate voeding voor de nd5xs streamer is weg, en dan denk ik dat zal het ook wel snel zijn dat alle green streamers zijn verdwenen. Spannend want wat er voor in de plaats kom weet ik uiteraard ook niet.wat mij opvalt dat vooral  het streaming platform veranderd en die zal dan wel gebaseerd gaan worden op datgene dat makkelijk is te implementeren in een nieuwe range. en dan gok ik op het Nova platform en de3 daarop gebeseerde spul.





Quad vintage.