Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Alco

De kosten voor een goede, nieuwe router vallen reuze mee. Voor enkele tientjes ben je klaar.
Dat zou de pret niet mogen drukken als je toch al enkele duizenden euri's hebt uitgegeven voor het apparaat dat er op aangesloten wordt. Ik heb eentje van zo'n € 40,- en loopt al tijden als een naaimachientje. :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Die waarschijnlijk te wijten zijn aan een instellingsfoutje. Geld overboord voor nop. Advies van niks dus.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

#18177
Quote from: Alco on July 16, 2016, 16:49:50
De kosten voor een goede, nieuwe router vallen reuze mee. Voor enkele tientjes ben je klaar.
Dat zou de pret niet mogen drukken als je toch al enkele duizenden euri's hebt uitgegeven voor het apparaat dat er op aangesloten wordt. Ik heb eentje van zo'n € 40,- en loopt al tijden als een naaimachientje. :)

Heb er een voor nop want die levert ziggo standaard. Upnp geen probleem.
Quad vintage.

twani

Quote from: Achiel on July 16, 2016, 16:35:25
Het advies van Bjorn is gewoon perfect. Koop een mooie Netgear of nog beter Asus router. Zet de router in je modem in bridge mode en zo zijn veel problemen opgelost.

Precies zoals het hier thuis ook is geregeld. Tóp.

Dr.Bedlo

#18179
Tsjonge wat moeten jullie een hoop knutselen en friemelen om het goed te krijgen. geklungel in het vierkant. En dan noemen ze mij een digibeet. Een eenvoudige router krijgen ze niet aan de praat zonder een andere router erbij te zetten. Lachwekkend.
Quad vintage.

BuSpu

Quote from: fred19633 on July 16, 2016, 18:30:11
Tsjonge wat moeten jullie een hoop knutselen en friemelen om het goed te krijgen. geklungel in het vierkant. En dan noemen ze mij een digibeet. Een eenvoudige router krijgen ze niet aan de praat zonder een andere router erbij te zetten. Lachwekkend.

Het zit je wel hoog he?  :dozingoff:

Dr.Bedlo

och...dat duurt nooit zo lang bij mij.
Quad vintage.

Siddartha

Maak anders ff een howto Fred, kunnen we allemaal van leren!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Dr.Bedlo

#18183
Een how to vind je altijd wel op de website van je router fabrikant of provider.

https://forum.zeelandnet.nl/hardware-computervragen-21/nas-printer-niet-meer-benaderen-1069
Quad vintage.

Klout10

#18184
Inmiddels ben ik weer iets verder gekomen: nog eens een poging ondernomen en zonder verklaring is de NAS nu wel zichtbaar in het netwerk...  :wacko:

Ook via het frontpaneel van de SuperUniti is de muziek af te spelen. Echter als ik het via de Naim app doe krijg ik onderin beeld de melding: "UPnP - Geen Mzk. Track skipped"

Iemand enig idee??
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Dr.Bedlo

Had je de app al gereload. Wil nog wel eens helpen. Zie je nou wel dat je geen tweede router hoeft aan te schaffen. Scheelt weer een slok op een borrel.
Quad vintage.

Klout10

#18186
Inderdaad Fred, nergens voor nodig... Heb alleen geen idee hoe het komt 😁

Ik heb wel al eens de cache gewist, maar hoe moet ik de app reloaden?
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Kingpin

Quote from: Klout10 on July 21, 2016, 20:12:34
... Echter als ik het via de Naim app doe krijg ik onderin beeld de melding: "UPnP - Geen Mzk. Track skipped"

Iemand enig idee??
Verrek, dat heb ik sinds vorige week ook. Kan geen flac files meer afspelen. Terwijl dezelfde files oo de Touch wel goed gaan.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Dr.Bedlo

Komt van de Brexit!
Quad vintage.

Klout10

Geweldige service van AA: vanaf afstand ingelogd op de NAS en MinimServer geïnstalleerd in plaats van Asset en nu werkt alles als een zonnetje  :clapping:
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Dr.Bedlo

#18190
Goed te vernemen. En ook nog zonder xtra router. :pompom:
Quad vintage.

VlisChris

Quote from: fred19633 on July 16, 2016, 16:52:38
Advies van niks dus.

Wat ben je af en toe toch een heerlijke regelrechte rasoptimist Fred :D :D :D :D ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Klout10

Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Klout10

Quote from: fred19633 on July  2, 2016, 18:08:35
Ja hoor kan wel. Zal ff kijken hoe je dat doet. Moment

Hebbes. Als je een album aanklikt en de tracklist voor je hebt dan staat er rechtsboven een boek symbooltje. Daar tik je op. En als je de juiste metagegevens hebt opgeslagen kun je daar het hele boekje swipen.

En ik heb die ceedee boekjes nu ook  :clapping:
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Jeriko

#18194
Beste naim gebruikers ik heb een probleempje waar ik niet aan uit kom, ik vind het geluidsbeeld naar links trekken sinds ik een nd5xs heb. Nu heb ik dit gemeld bij mijn huidige audio dealer en het eerste wat er gemeld werd is dat ik maar naar de dokter moest om mijn oren uit te laten spuiten en dat advies heb ik ook opgevolgd (tot 2 keer toe zelfs) en wat blijkt niks mijn oren te vinden en de audicien zij dat er niks was veranderd en dat mijn oren uitstekend zijn.
Ik dit ook bij mijn audio dealer gemeld en hij is langs geweest en hij zei dat het geluidsbeeld juist meer naar links trok. Nu heeft hij dit getest met een db meter en ik heb het zelf gezien dat alles klopte qua db's, alleen wat ik zag is dat er een verschil zat in dat de db meter dicht bij de luidspreker geen verschil gaf en dat de db meter wat verder er vanaf stond zeg maar zo'n 60cm wel een verschil in db's gaf (zo'n 0,5 tot 1db).
En wat ook frustreerd is dat met name de stemmen meer naar links trekt vooral op lage volume's.
Sindsdien geniet ook echt minder van mijn muziek.

Groet Jeroen
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

oortjes

#18195
Ik herken het wel. Bij mij was het zou dat veel albums een geluidsbeeld hadden die vooral links georiënteerd waren. Ik stoorde me daar ook aan en ik dacht dat het aan mijn kamer zou liggen omdat deze niet symmetrisch is waardoor ik de luidsprekers niet helemaal gelijk kan opstellen. Ik corrigeerde dat iets met balansknop maar vond het niet fijn.
Ik heb het ook wat kunnen verbeteren door de opstelling (driehoek) wat te verkleinen. Ik heb de luidsprekers wat meer naar voren gezet en mijn luisterplek ook wat dichter naar de speakers toe.
Nu ik van bron ben veranderd is mijn geluidsbeeld ook veranderd! Nu is er eigenlijk weinig meer over van het standaard links georiënteerd zijn. Ik heb het zojuist nog ff gecontroleerd met een paar albums waarbij me dat in eerste instantie opviel.
Oplossing heb ik niet voor je maar kan het alleen maar bevestigen. :(
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

bokkes

Herkenbaar maar bij mij zat het in de Supernait 1 en deze uiteindelijk weg gedaan.
En inderdaad erg storend bij lage en wisselende volume waardoor de balansknop het steeds moet recht zetten.

Heb toen mail contact gehad met http://www.theaudioclinic.nl en die vond het géén vreemd verhaal.
Deze zou zelfs ook een oplossing hebben maar ben daar toen niet op ingegaan.

Nu een Uniti op de Wilson Benesch Square 2 en geen probleem bij lage volume.


Dr.Bedlo

Probleen ken ik. Paardenmiddel,maar werkt wel. De linker luidspreker iets naar achteren zetten. Zo een vijf centimer. Heeft met mijn akoestiek gewerkt. Verder zou je eens kijken of de akoestiek aan de linker kant misschien anders is tov van de recherkant.
Quad vintage.

Staaled

Quote from: Jeriko on July 26, 2016, 22:09:09
Beste naim gebruikers ik heb een probleempje waar ik niet aan uit kom, ik vind het geluidsbeeld naar links trekken sinds ik een nd5xs heb. Nu heb ik dit gemeld bij mijn huidige audio dealer en het eerste wat er gemeld werd is dat ik maar naar de dokter moest om mijn oren uit te laten spuiten en dat advies heb ik ook opgevolgd (tot 2 keer toe zelfs) en wat blijkt niks mijn oren te vinden en de audicien zij dat er niks was veranderd en dat mijn oren uitstekend zijn.
Ik dit ook bij mijn audio dealer gemeld en hij is langs geweest en hij zei dat het geluidsbeeld juist meer naar links trok. Nu heeft hij dit getest met een db meter en ik heb het zelf gezien dat alles klopte qua db's, alleen wat ik zag is dat er een verschil zat in dat de db meter dicht bij de luidspreker geen verschil gaf en dat de db meter wat verder er vanaf stond zeg maar zo'n 60cm wel een verschil in db's gaf (zo'n 0,5 tot 1db).
En wat ook frustreerd is dat met name de stemmen meer naar links trekt vooral op lage volume's.
Sindsdien geniet ook echt minder van mijn muziek.

Groet Jeroen
Dat lijkt mij echt een akoestiek probleem.
Probeer eens iets dempends ( dikke deken oid) naast de linker speaker te plaatsen en dan te luisteren.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Jeriko

#18199
Misschien vergeten bij te vermelden dat de ruimte helemaal akoestisch is aangepast en de ruimte links is identiek aan de ruimte rechts dus daar kan het echt niet aan liggen. Voorheen speelde ik met een logitech squeezebox digitaal op de supernait en toen stond het geluidsbeeld recht in het midden alleen ik miste nogal wat laag, daardoor de nd5xs aangeschaft wat veel meer lag gaf.
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.