Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

sebassie

Duidelijk! Hoef ik daar iig geen rekening mee te houden  ;D

@Garmt: wat raad jij voor kabel aan tussen de decade en de vv? Als ik me niet vergis, verkopen jullie beide merken... Enne het moet niet te duur worden. De HiLine is voor mij dus buiten beschouwing. Is de standaard Naim iets? En zo ja, wat kost die?
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

garmtz

Standaard Lavender zou mooi zijn, denk ik... Weet niet wat die kost, maar zou best tegen de 150 Euro kunnen zijn. Zou dat na moeten vragen. Chord Company is ook een logische keuze.

Robiwan

Quote from: garmtz on January 15, 2013, 16:39:03
Beter dan RCA --> RCA is de algemene opinie.

ben de chord cobra 2 rca-din kabel aan het vergelijken met een siltech rca-rca voor de phonoversterker. Ben er nog steeds niet uit wat ik nu overall mooier vindt. RCA-
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

fireman

Quote from: garmtz on January 15, 2013, 16:40:44
Linn Akurate/Majik DSM! :)  Of Meridian MS600...

Wordt lastig met mijn doelstellingen omdat ik ook graag nkele digitale inputs heb. Ik meen op de ND5xs 3 x digitaal in ( al dan niet met een verloop ) + dat ding via die wifi antenne. klopt dat een beetje?

Dus iRadio + muziek bibliotheek via wfi/netwerk  en 3 x digi input voor media box / TV / Apple TV  En allemaal via de app te bedienen. Enkel ik mis de volume besturing in die app.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

garmtz

Quote from: LPlover on January 15, 2013, 20:36:48
ben de chord cobra 2 rca-din kabel aan het vergelijken met een siltech rca-rca voor de phonoversterker. Ben er nog steeds niet uit wat ik nu overall mooier vindt. RCA-

Luister naar de muziek! :)  Weet je hoe de RCA ingangen bij de XS de versterker binnenkomen t.o.v. de DIN aansluitingen? Let op de ribbon cable... Waarom dan nog een mooie interlink gebruiken? De DIN-aansluitingen zijn 'hard-wired' op het board gesoldeerd.

garmtz

Quote from: Fireman on January 15, 2013, 20:50:31
Wordt lastig met mijn doelstellingen omdat ik ook graag nkele digitale inputs heb. Ik meen op de ND5xs 3 x digitaal in ( al dan niet met een verloop ) + dat ding via die wifi antenne. klopt dat een beetje?

Dus iRadio + muziek bibliotheek via wfi/netwerk  en 3 x digi input voor media box / TV / Apple TV  En allemaal via de app te bedienen. Enkel ik mis de volume besturing in die app.

Dan valt de Meridian af, maar de Linn's niet... Hebben digitale ingangen (zelfs HDMI).

fireman

Je hebt het dan over deze:

De akurate valt af omdat dat way above the budget is, die heeft idd HDMI en vele digi in's

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

BuSpu

Ik heb bij de (erg leuke) Linn avond bij Beter Beeld en Geluid en flinke Linn setup gehoord. Was dat volgens de mannen van BB&G representatief voor het Linn klankkarakter?

Lion of Judah

Ho ho, ik moet nu toch even ingrijpen. Snel je mond spoelen of verkassen naar het Linn topic :P
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

BuSpu

Quote from: Lion of Judah on January 15, 2013, 21:18:14
Ho ho, ik moet nu toch even ingrijpen. Snel je mond spoelen of verkassen naar het Linn topic :P
Nee joh moet je juist zegggen dat Naim die setup helemaal had weggespeeld, schot voor open doel toch?

Lion of Judah

Kan ik moeilijk zeggen. Heb Linn nog nooit gehoord. Dat soort teksten is sowieso niet aan mij besteed, alleen met een vette ;)
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Bas Akkerman

Quote from: BuSpu on January 15, 2013, 20:04:33
Nee hoor je hebt niks gemist. Mijn setup is een beetje slapende. Ik speel nu met Avalon monitors op een Lexicon RV8. Bron een Meridian 508.24.

Verder staan in de slaapkamer in dozen  :blush: een Spectral DMC-12  pre en een DMA-90 poweramp en een MIT 350 shotgun interlink  :blush: .

Heeft een beetje met het gezinsleven te maken. De Lexicon doet alles, muziek en film met remote, best goed eigenlijk en vooral gemakkelijk. Langzaam kom ik echter weer een beetje in wat rustiger vaarwater en zijn de kinderhandjes wat getrained. Ondertussen heb ik natuurlijk wel braaf deelgenomen aan het forum om nog iets te doen. Daarnaast werk ik met muziek dus was ik al die tijd niet geheel verstoken.
Het streamen lijkt me wel geweldig vooral omdat ik denk ik weer lekker door m'n CD verzameling kan struinen wat nu eigenlijk nooit gebeurt omdat ik dan niet kan vinden wat ik zoek etc etc. Hires lijkt me erg leuk omdat ik uit ervaring weet wat het kan maar ben ook een beetje sceptisch want de artiest gaat toch wel voor de bitstream zogezegd. Ofwel ik wil niets draaien alleen omdathet Hires is, eerst moet ik het mooie muziek vinden.

Zo dus en beetje.
Mooie spullen! Wanneer je graag wacht tot je kinderen voldoende verantwoordelijkheid kunnen dragen voor het omgaan met die spullen (zeg vanaf hun achttiende) wil ik best op je spullen letten hoor! ;D

Quote from: BuSpu on January 15, 2013, 21:04:06
Ik heb bij de (erg leuke) Linn avond bij Beter Beeld en Geluid en flinke Linn setup gehoord. Was dat volgens de mannen van BB&G representatief voor het Linn klankkarakter?
Als dat afgelopen zomer was, dan was ik daar ook. Ze speelden toen wel met de top van Linn en die vind ik wat meer drive en autoriteit hebben dan de series eronder. Maar nog steeds met de verfijning en klankkleur die typisch Linn is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Quote from: Fireman on January 15, 2013, 20:56:36
Je hebt het dan over deze:

De akurate valt af omdat dat way above the budget is, die heeft idd HDMI en vele digi in's

Als je het allemaal wilt weten, misschien even in het Linn topic verder. Je haalt nu in ieder geval wat modellen door elkaar... :)  Er bestaan DS modellen - puur streaming met dig. out en 'digitale' volumeregeling en je hebt DSM modellen, met dig. in/out en 'echte' analoge volumeregeling.

BuSpu

Quote from: Bas Akkerman on January 15, 2013, 21:55:47
Mooie spullen! Wanneer je graag wacht tot je kinderen voldoende verantwoordelijkheid kunnen dragen voor het omgaan met die spullen (zeg vanaf hun achttiende) wil ik best op je spullen letten hoor! ;D
Kijk daar heb je nou een forum voor, wat een hulpvaardigheid  ;D

Quote from: Bas Akkerman on January 15, 2013, 21:55:47
Als dat afgelopen zomer was, dan was ik daar ook. Ze speelden toen wel met de top van Linn en die vind ik wat meer drive en autoriteit hebben dan de series eronder. Maar nog steeds met de verfijning en klankkleur die typisch Linn is.
Dan kennen we elkaar dus, soort van. Kwa klank is Linn dan dus mogelijk niet mijn ding, maar Naim misschien weer wel?

garmtz

Quote from: BuSpu on January 15, 2013, 22:12:01
Dan kennen we elkaar dus, soort van. Kwa klank is Linn dan dus mogelijk niet mijn ding, maar Naim misschien weer wel?

Nee, Linn ligt veel dichter bij Spectral wat betreft klank dan Naim....

Jumping Jack

Linn klinkt wat cleaner, wat gepolijster terwijl Naim dan weer meer ballen heeft (natuurlijk afhankelijk van welke toestellen je beoogt, Akurate klinkt natuurlijk anders dan Majik, net zoals een Uniti-toestel anders klinkt dan een 500-set)... Lekker gaan luisteren dus, forumleden genoeg met Naim of Linn...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Allemaal aardig, maar BuSpu moet gewoon lekker Spectral houden! Er gaat gewoon niet veel anders mooier op een Avalon.

Martin!!!

Quote from: BuSpu on January 15, 2013, 20:04:33
Nee hoor je hebt niks gemist. Mijn setup is een beetje slapende. Ik speel nu met Avalon monitors op een Lexicon RV8. Bron een Meridian 508.24.

Verder staan in de slaapkamer in dozen  :blush: een Spectral DMC-12  pre en een DMA-90 poweramp en een MIT 350 shotgun interlink  :blush: .

Hup die spullen uit de dozen en weer aansluiten zou je denken........ maar NAIM lijkt te lonken!  :sleepy:
mainly British stuff

BuSpu

Quote from: Martin!!! on January 15, 2013, 22:25:12
Hup die spullen uit de dozen en weer aansluiten zou je denken........ maar NAIM lijkt te lonken!  :sleepy:
jij hebt het door maar ja luisteren zal inderdaad de doorslag moeten geven. Eerst maar eens die dozen uitpakken, zucht  ;D

Bas Akkerman

Quote from: BuSpu on January 15, 2013, 22:39:51
jij hebt het door maar ja luisteren zal inderdaad de doorslag moeten geven. Eerst maar eens die dozen uitpakken, zucht  ;D
Ben je op zoek naar de Naim-klank dan wel een andere klank dan je nu hebt? Of gaat het je om de streamingmogelijkheden?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

BuSpu

Quote from: Bas Akkerman on January 15, 2013, 22:45:17
Ben je op zoek naar de Naim-klank dan wel een andere klank dan je nu hebt? Of gaat het je om de streamingmogelijkheden?
Eigenlijk het laatste.

sebassie

Quote from: LPlover on January 15, 2013, 20:36:48
ben de chord cobra 2 rca-din kabel aan het vergelijken met een siltech rca-rca voor de phonoversterker. Ben er nog steeds niet uit wat ik nu overall mooier vindt. RCA-

Gisterenavond op ebay een nieuwe CobraPlus Vee rca > din gekocht. Was niet te duur en ik had het bedrag nog net op m'n paypal account staan. Ben benieuwd!
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Dr.Bedlo

#8097
Zo,

Allereerst mijn dank voor de geboden hulp. Dat waardeer ik zeer. Maar het is al netjes en handig opgelost. Een collega van mij maakt een tweetal stevige planken met wieltjes waar de stands en de Harige harrys op kunnen staan en dan maakt hij ook nog een motortje eronder met ab. Dan kan ik vanuit mijn luisterpositie alle kanten opschuiven. Handig.

Ik heb de luisterruimte in de slaapkamer allereerst aangepakt en de Rega spullen de deur uit gedonderd en daarna een Unity 2 aangeschaft. De speakers bevallen mij prima dus die houd ik vast, maar het is nog in de bestelling dus ik weet niet hoe de Totems zullen bevallen i.c.m. met Naim. Maar dat horen wij snel genoeg.En anders daar ook een stel p3esr tjes.Of the Neatd die vind ik kwa design schitterend maar kwa geluid dan weer wat minder als ik die vergelijk met de harbeths.

De woonkamer is een heel ander chapitter. Ik vind het van de gekke dat dat streaming gedoe bij mij zoveel weerstand oproept. Vandaar dat ik bij de audiohandel om de hoek een audientie heb aangevraagd. Dat word mijn startpunt en als deze demo goed bevalt mag Dhr l. te G bij mij op de knietjes.Dan zal het allemaal wel loslopen.
Quad vintage.

Martin!!!

Of de huidige Harbeth's p3esr'tjes naar de slaapkamer en in de woonkamer een setje Harbeth M30.1 ook mooi!

Succes met je verdere zoektocht enne je houdt ons op hoogte hier hé  :pompom:
mainly British stuff

Alco

QuoteAllereerst mijn dank voor de geboden hulp. Dat waardeer ik zeer. Maar het is al netjes en handig opgelost. Een collega van mij maakt een tweetal stevige planken met wieltjes waar de stands en de Harige harrys op kunnen staan en dan maakt hij ook nog een motortje eronder met ab. Dan kan ik vanuit mijn luisterpositie alle kanten opschuiven. Handig.
O ? serieus ?  :blink: Ben benieuwd hoe dat er uit komt te zien.. :sigh:

Goh,...dus de Brio-R en je RP3 heb je ook niet meer ? (wou je nog vragen of/hoe de RP3 bevalt, maar die kan ik dus van mijn things-to-do-lijstje schrappen) ;)

Quotehet is nog in de bestelling dus ik weet niet hoe de Totems zullen bevallen i.c.m. met Naim
Je hebt je Totem's nog nooit op je Naim set aangesloten ? (niet nieuwsgierig naar geweest?)  Totem schijnt wel goed te combineren met Naim, dus dat komt vast wel goed. :)

Ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor dat streaming weerstand oproept. Ik heb 't ook wel.
Het feit dat je (grotendeels) afhankelijk bent van een ander om muziek uit een nieuw apparaat te krijgen staat mij soms ook tegen.
Een CD-speler kan iedereen installeren, maar bij een streamer komt toch wel wat meer kijken. (wel eenmalig als 't goed is)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)