Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Chielhierpuntnl

Quote from: Robiwan on August 30, 2022, 21:19:41
ben ik er weer ingetrapt ;)

Naim en Revel is dat goede combi?
Misschien Proac? Revel geen idee.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk


Dr.Bedlo

Is toch een kwestie van je eigen smaak..luisteren is toch het enigste zinvolle advies.
Quad vintage.

Chielhierpuntnl

Quote from: Dr.Bedlo on September 12, 2022, 20:18:34
Is toch een kwestie van je eigen smaak..luisteren is toch het enigste zinvolle advies.
Zeker. Liefst ook thuis, maar dat is niet altijd mogelijk.
Hoe bevalt uw nieuwe platenspeler?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk


Alco

#21603
QuoteAlco was er nogal een fan van.
Uhmm, ik denk dat je me verward met iemand anders Dr. Bedlo. Ik ben niet bekend met 't merk Revel.
(of...misschien bedoelde je (Penaudio) Rebel ? Mijn laatste speaker i.c.m. Naim was een Penaudio Rebel)

QuoteWaar is die trouwens gebleven?
I'm still alive. 8) Ik dacht vandaag... ach, laat ik na lange tijd 'ns kijken hoe 't er hier aan toe gaat. :D
Was vanaf mei 2017 t/m mei 2022 HiFi-loos. Heb in 2017 alles verkocht om meerdere redenen.
(had alleen nog m'n vertrouwde Sonos Connect streamertje op een Marshall Stanmore BT speaker)

Begin dit jaar begon 't toch weer te kriebelen... ik wilde echter geen kapitaal uitgeven.
Heb nu een zeer bescheiden/betaalbaar setje bestaande uit m'n Sonos Connect als bron (nog nooit issues mee gehad) een Rega IO (bevalt boven verwachting goed en beter dan de Brio-r die ik een jaar of 8/9 geleden had) en een setje Dali Oberon 1 op Solidsteel SS-6 stands.

De huidige Naim versterkers zijn voor mij helaas geen optie meer, door de grote ringkerntrafo's die bij mij nogal brommen.  :unhappy:

Heb enkele DC-blockers thuis kunnen proberen. (AH! DC-offset killer, Supra en Audiolab) Die verhielpen meteen het brommen, maar helaas hielpen die ook de geliefde Naim klank om zeep. Het gekke is dat ik vrijwel nergens negatieve ervaringen lees over die DC-blockers, ook niet op 't UK Naim forum. Sommigen ervaren 't zelfs als een klankmatige verbetering.

Gisteren kon ik nog een (olive) Nait 2 overnemen van iemand. Het was verleidelijk, maar met de kosten van een recap door Latham erbij zou ik dan zo'n € 1200,- kwijt zijn. :unsure: Dat werd me toch iets te gortig om een oude liefde weer terug in huis te halen.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

musfed

Dan wordt een Nait2 wel heel duur.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dutch & Dutch 8c's

Dr.Bedlo

Dat kan volgens ikke wel een stuk goedkoper.info eens bij aa in vries. Meen dat ik een stuk goedkoper uit was.
Quad vintage.

Alco

#21606
QuoteDat kan volgens ikke wel een stuk goedkoper
Dat denk ik ook wel hoor Dr.Bedlo dat het bij AA goedkoper kan. Maar de grootste hap van die € 1200,- was toch de prijs van de Nait-2 an sich. De prijzen voor de oude shoebox Naitjes zijn in de afgelopen 10/15 jaar behoorlijk gestegen. Ik denk dat ik 't er maar bij laat.

Ik had liever gezien dat ik gewoon een huidige Nait 5si of e.v.t. XS zou kunnen aanschaffen zonder die brommende trafo issues.
(elke versterker met een vermogen van >50watt geeft bij mij problemen)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Tsja...dan heb je een probleem. Zelf heb ik er gelukkig geen last van. Nou ja...vorige week een gillend geluid. Maar dat denk ik had meer te maken dat er een versterker op de staart van mijn kat donderde🙂
Quad vintage.

Alco

#21608
Quotevorige week een gillend geluid. Maar dat denk ik had meer te maken dat er een versterker op de staart van mijn kat donderde
Oeps! :o Gelukkig was dat maar eenmalig en kwam 't niet uit de versterker. ;D ;)

Op het UK Naim forum ontdekte ik één iemand die exact dezelfde ervaring had met DC-blockers als ik: "It stopped the humming but also took the life out of music!", maar het merendeel lijkt geen (of een voor hen positieve) klankverandering waar te nemen. Ik woon in een appartement en wellicht dat dat ook meespeelt. (meer vervuiling op het lichtnet dan bij gewone woning ?)

Het is uiteraard ook geen probleem wat Naim te verwijten valt, en wie weet komt er tzt nog 'ns een oplossing voor.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Was er hier niet een hifi amateur, die er van overtuigd van was dat een door hen ontwikkelde dc blocker het walhalla zou zien, en je probleem meteen zou oplossen?
Quad vintage.

Alco

QuoteWas er hier niet een hifi amateur, die er van overtuigd van was dat een door hen ontwikkelde dc blocker het walhalla zou zijn, en je probleem meteen zou oplossen ?
O ? Ik heb echt geen idee. Kan ik me niet herinneren, maar na 4 pogingen heb ik daar ook niet zoveel vertrouwen meer in, om eerlijk te zijn.

Ben wel nieuwsgierig waar Naim in 2023 nog mee gaat komen. (maar vooralsnog ben ik erg happy met m'n Regaatje)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Ene jossie...zo een selfmade guru....weet het leuk te brengen, maar dat is het m.i. Dan ook wel.
Quad vintage.

bokkes

Iemand wel eens een display laten vervangen door een Hifi Chirurg ?
Vind eigenlijk de prijs bij Latham van € 350,- iets te hoog voor mijn Uniti 1 (wekker radio)

https://www.lcdandmore.de/p/ersatz-display-modul-geeignet-fuer-audioplayer-all-in-one-naim-uniti-1-und-2

bokkes

mikeclauw

#21613
Heb vd week een scherm besteld voor mijn uniti v1 in Frankrijk(ebay) komt met een instructie pdf om hem zelf te vervangen.Vond het zelf ook een beetje teveel voor een uniti v1.Voor nieuwere units zou ik het wel door Latham laten uitvoeren.

https://www.ebay.nl/itm/304619054803

bokkes

Quote from: mikeclauw on December 10, 2022, 13:29:15
Heb vd week een scherm besteld voor mijn uniti v1 in Frankrijk(ebay) komt met een instructie pdf om hem zelf te vervangen.Vond het zelf ook een beetje teveel voor een uniti v1.Voor nieuwere units zou ik het wel door Latham laten uitvoeren.

https://www.ebay.nl/itm/304619054803

Ben benieuwd naar je ervaring met het zelf wisselen van het display !!!

mikeclauw

Zal deze week wel binnen komen.Laat wel even iets weten als ik hem heb geïnstalleerd.

mikeclauw

#21616
Scherm is geïnstalleerd en werkt perfect :headbanging:.Het is ongeveer een half uurtje werk en je hoeft niks te solderen.Zie pdf file voor installatie

bokkes

Appeltje eitje dus !!!
Nou dan ga ik er ook een bestellen !!!!
Bedankt voor het delen.

HuubF

Ik heb van een man in een donkere regenjas (kuch) gehoord dat de opvolger van de geweldige NAC-N 272 binnenkort wordt aangekondigd en snel daarna leverbaar is.  :worship:
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Beer

Hallo Huub en andere Naim topic lezers,
zal mij even voorstellen.Ik ben Ronald,mijn setje bestaat uit een Naim nap250dr met een nac n272 en een Uniti Core.Alles met powerlines,Chord Signature tuned aray din/xlr met WitchHad Phantom ls.Dit alles op de Harbeth c7es-xd.
Huub ik heb ook gehoord van de man met de zwarte jas dat de opvolger van de 272 niet meer lang op zich laat wachten.Schijnt zelfs heel aan het begin van de volgende maand te zijn.
Spannend,ben benieuwd.

Beer

Ik zag op pagina 863 van dit topic de vraag over het in fase aansluiten van je componenten.Bij Naim is dat heel gemakkelijk.
Op de stekker van de originele bijgeleverde voedingskabel,daar zitten aan een kant 6 puntjes.Die voel je ook als je stekker vast hebt.Op de pen aan de kant van die puntjes,daarop moet fase/plus.

HuubF

Hey Beer welkom! Jij wil de 272 vervangen? Ik heb de 272 ooit ook gehad en heb nu tijdelijk een Atom HE in afwachting van De Opvolger. Waar hoop jij op mbt klank en/of functionaliteit?
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Beer

Hallo Huub,
tja dat is een goeie.Wat de geluidskwaliteit betreft zou ik het zo niet weten.Je hoopt altijd op beter natuurlijk.Ik ben bang dat de 272 uiteindelijk niet meer ondersteund gaat worden.Graag zou ik het nieuwe streamingplatform hebben,met zijn automatische updates.Verder zou ik kleurenscherm leuk vinden,maar hoeft niet perse.
Ik heb met iemand van Naim gesproken op het DAE en gezegd dat als de 272 opvolger nog lang op zich laat wachten ik een Atom HE zou kopen.Hij vertelde mij nog even geduld te hebben en dat de opvolger een veel betere voorversterker zou hebben.
Het zal mij benieuwen.
Gr. Ronald.

Jumping Jack

Tja, alles zal wel weer "beter" zijn natuurlijk. Het prijskaartje wss ook  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Beer

Helaas duurder zoals alles.😩.Schijnt dat de prijs ongeveer hetzelfde zal zijn als die van de ndx 2 op dit moment.