Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fireman

Vraag mbt tot de muso serie, kan je daar ook een draadloze koptelefoon aan koppelen? Middels bluetooth bijvoorbeeld of ander verbinding. Even niet perse de discussie of het goed of perfect geluid is.

En is het mogelijk, al dan niet bedraad, om een sub-woofer aan te sluiten op de muso serie?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Klout10

Fireman, ik heb zelf een mu-so Qb ... dit is een 'wireless speaker' en deze heeft geen mogelijkheid om een hoofdtelefoon aan te sluiten. Bluetooth is wel aanwezig, maar dit is een ingang, dus niet om te zenden naar een ander apparaat.

Hopelijk heb je hier iets aan.
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

fireman

Quote from: Klout10 on January  5, 2022, 15:17:42
Fireman, ik heb zelf een mu-so Qb ... dit is een 'wireless speaker' en deze heeft geen mogelijkheid om een hoofdtelefoon aan te sluiten. Bluetooth is wel aanwezig, maar dit is een ingang, dus niet om te zenden naar een ander apparaat.

Hopelijk heb je hier iets aan.
Thx, uiteindelijk was ik dit ook tegengekomen op het Engelse forum.

Dank in ieder geval.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Richi

En wederom een prachtige review van de Naim Atom HE. Dit keer door Alpha Audio.

https://www.alpha-audio.nl/review/review-naim-uniti-he-atom-headphone-edition-hoofdzaken/#comment-45455

Veel leesplezier!

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Robiwan

Quote from: Richi on March 23, 2022, 19:41:57
En wederom een prachtige review van de Naim Atom HE. Dit keer door Alpha Audio.

https://www.alpha-audio.nl/review/review-naim-uniti-he-atom-headphone-edition-hoofdzaken/#comment-45455

Veel leesplezier!

Groet,
Richard

Naim doet nog steeds niks met een roomcorrectiesysteem zoals Dirac o.i.d., jammer hoor :unhappy:
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Richi

Quote from: Robiwan on March 25, 2022, 08:43:12
Naim doet nog steeds niks met een roomcorrectiesysteem zoals Dirac o.i.d., jammer hoor :unhappy:
Dat vind ik nu juist een sterk punt. Gewoon recht-toe recht-aan goede apparatuur bouwen, zonder Dirac of wat dan ook voor DSP. Dat zou voor mij juist een afknapper zijn. De enige plek waar ik zelf DSP toepas, is in de sub.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Lion of Judah

Quote from: Robiwan on March 25, 2022, 08:43:12
Naim doet nog steeds niks met een roomcorrectiesysteem zoals Dirac o.i.d., jammer hoor :unhappy:
Idd. Dan maar een streamer met dirac ervoor :)
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Robiwan

Quote from: Richi on March 25, 2022, 13:20:31
Dat vind ik nu juist een sterk punt. Gewoon recht-toe recht-aan goede apparatuur bouwen, zonder Dirac of wat dan ook voor DSP. Dat zou voor mij juist een afknapper zijn. De enige plek waar ik zelf DSP toepas, is in de sub.

Je kan altijd kiezen om bijv. Dirac niet te gebruiken, maar in bijna alle luisterkamers geeft het gebruik van roomcorrectie een verbetering van de klank ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Richi

Quote from: Robiwan on March 26, 2022, 07:22:59
Je kan altijd kiezen om bijv. Dirac niet te gebruiken, maar in bijna alle luisterkamers geeft het gebruik van roomcorrectie een verbetering van de klank ;)
Onder de 200hz ben ik het met je eens.  ;)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Robiwan

Quote from: Richi on March 26, 2022, 07:50:11
Onder de 200hz ben ik het met je eens.  ;)

boven de 200 hz geeft nog meer verbetering (sprankeling/helderheid). Hier een paar dikke versterkers op bezoek gehad van o.a. Naim (NAIT XS/UnitiQute/SuperUnity) en die leggen het vanwege het gebrek aan roomcorrectie/toonregeling vanwege de akoestiek af tegen de goedkope Marantz receiver met Audussey. Echt lachwekkend gewoon. En dan gebruik ik alleen de EQ flatcurve voor stereo verkregen uit de meting.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Kingpin

Dat is het probleem met roomcorrectie en mensen die niet weten hoe ze er mee om moeten gaan.
Er wordt dan al snel een oordeel geveld ::)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Richi

Heten, jullie kennen mij niet echt, weten niet hoeveel sets ik in mijn leven heb gehoord, wat mijn voorkeuren zijn. Dus mag ik gewoon een andere mening hebben? Ik hoef niet overtuigd te worden. Dank u.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Robiwan

Quote from: Kingpin on March 26, 2022, 12:20:14
Dat is het probleem met roomcorrectie en mensen die niet weten hoe ze er mee om moeten gaan.
Er wordt dan al snel een oordeel geveld ::)

het klinkt met roomcorrectie gewoon beter in 1 op 1 vergelijk, dus is het voor mij beter!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Lion of Judah

Quote from: Richi on March 26, 2022, 13:06:15
Heten, jullie kennen mij niet echt, weten niet hoeveel sets ik in mijn leven heb gehoord, wat mijn voorkeuren zijn. Dus mag ik gewoon een andere mening hebben? Ik hoef niet overtuigd te worden. Dank u.
Uiteraard, maar je begon er zelf over dat het niets is.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Tabcam

Quote from: Robiwan on March 26, 2022, 09:07:08
boven de 200 hz geeft nog meer verbetering (sprankeling/helderheid). Hier een paar dikke versterkers op bezoek gehad van o.a. Naim (NAIT XS/UnitiQute/SuperUnity) en die leggen het vanwege het gebrek aan roomcorrectie/toonregeling vanwege de akoestiek af tegen de goedkope Marantz receiver met Audussey. Echt lachwekkend gewoon. En dan gebruik ik alleen de EQ flatcurve voor stereo verkregen uit de meting.
Beetje rare vergelijking. In een ruimte met set waarbij ruimtecorrectie (middels Dirac/(P)EQ maakt niet uit) noodzakelijk is ga je versterkers op die manier verkeerd beoordelen. Overdaad aan bas zal met een betere versterker sneller tot nog meer problemen leiden.

Lachwekkend? De vergelijking wel, ik zou dan altijd ofwel beginnen met een aparte correctie als een miniDSP ofwel altijd versterkers met correctie in ogenschouw nemen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Hoe vaak wordt er niet gerefereerd aan den dikke versterker als een oplossing voor een akoestisch probleem ? Dus op zicht snap ik de vergelijking wel. Tenminste ik denk dat die daar vandaan komt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MarkD

Naim is en blijft een eigenwijs merk voor eigenwijze mensen. Houden er een geheel eigen filosofie op na. Love it or hate it...
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

JeroenGRT

Iemand enig idee waarom de naim uniti nova zo vaak tweedehands te koop staat? Staan er nu weer 3 te koop op marktplaats.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

bokkes

Quote from: JeroenGRT on April  1, 2022, 20:35:42
Iemand enig idee waarom de naim uniti nova zo vaak tweedehands te koop staat? Staan er nu weer 3 te koop op marktplaats.
Valt inderdaad op , en dan ook nog aantal bij verschillende dealers ingeruild.
Had ook interesse en Van Duppen audio gevraagd of er een wekfunctie op zat, maar helaas niet !!!
Hou het voorlopig maar bij Uniti 1 met Hi-Res upgrade ............... is nog steeds heerlijk wakker worden. :hehe:

Robiwan

Quote from: JeroenGRT on April  1, 2022, 20:35:42
Iemand enig idee waarom de naim uniti nova zo vaak tweedehands te koop staat? Staan er nu weer 3 te koop op marktplaats.

waarschijnlijk veel en vaak software problemen ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

oortjes

Quote from: Robiwan on April  2, 2022, 11:00:16
waarschijnlijk veel en vaak software problemen ;)
:nowink:
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken, heb de Nova nu een jaar of drie, nog nooit software problemen gehad. Overigens helemaal geen problemen.

De Nova is natuurlijk al weer een heel aantal jaren op de markt. Wellicht gewoon vernieuwingsdrang?
Ik heb zelf die neiging ook wel eens. Een SN3 proberen? Of een 250DR met mooie voorversterker? Of zelfs eens een heel andere kant op, vette Accuphase.....
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

JeroenGRT

Misschien is dat het ook wel inderdaad , ik kijk er soms wel eens naar als mogelijke upgrade voor mijn superuniti. Maar ik weet niet of het eigenlijk wel een upgrade is, en ik vind de vraagprijzen ook nog wel aan de forse kant.

Wat denken jullie een supernait 2/3 + nd5xs of nova/star.  Voordeel van een supernait en nd5xs tov nova/star lijkt mij dat je in de toekomst alleen het streaming gedeelte zou kunnen vervangen en is misschien minder kostbaar als je weer een heel nieuw alles in 1 apparaat wil kopen?

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

MarkD

#21447
Quote from: JeroenGRT on April  2, 2022, 20:34:55
Misschien is dat het ook wel inderdaad , ik kijk er soms wel eens naar als mogelijke upgrade voor mijn superuniti. Maar ik weet niet of het eigenlijk wel een upgrade is, en ik vind de vraagprijzen ook nog wel aan de forse kant.

Wat denken jullie een supernait 2/3 + nd5xs of nova/star.  Voordeel van een supernait en nd5xs tov nova/star lijkt mij dat je in de toekomst alleen het streaming gedeelte zou kunnen vervangen en is misschien minder kostbaar als je weer een heel nieuw alles in 1 apparaat wil kopen?

Zou ik zelf zeker gaan voor een Supernait 2/3 icm nd5xs2. Pas nog deze set gehoord met scanspeak zelfbouwspeakers. Klonk erg goed! Over de Nova hoor ik wisselende verhalen. Andere optie: Naim Atom HE met eindversterker.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

fireman

Quote from: MarkD on April  3, 2022, 15:40:50
Zou ik zelf zeker gaan voor een Supernait 2/3 icm nd5xs2. Pas nog deze set gehoord met....

Als je de gelegenheid hebt dan zou ik SN3 + NDX2 doen => classic

De Nait XS3 + ND5 XS => XS series

Dit zou meer in balance zijn en het beste uit de apparaten kunnen halen (denk ik :) )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

JeroenGRT

Quote from: MarkD on April  3, 2022, 15:40:50
Zou ik zelf zeker gaan voor een Supernait 2/3 icm nd5xs2. Pas nog deze set gehoord met scanspeak zelfbouwspeakers. Klonk erg goed! Over de Nova hoor ik wisselende verhalen. Andere optie: Naim Atom HE met eindversterker.

Zal eens kijken naar die Atom HE, die kende ik nog niet.

Quote from: fireman on April  3, 2022, 20:09:33
Als je de gelegenheid hebt dan zou ik SN3 + NDX2 doen => classic

De Nait XS3 + ND5 XS => XS series

Dit zou meer in balance zijn en het beste uit de apparaten kunnen halen (denk ik :) )

Bedankt!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)