Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

addesmo

Quote from: Dr.Bedlo on June 21, 2021, 18:32:31
Word Linn nu eindelijk verslagen met zijn Lp12?
Om het even bij de Britse spelers te houden: is al lang gebeurd. Door Roksan met deXerxes😉

Dr.Bedlo

Quote from: garmtz on June 17, 2021, 15:27:35
HiCap is logischer. Maar het geluid van de Supernait word er wel analytischer van.

Valt mij op dat hoe hoger je komt in de range hoe anylistischer the sound wordt.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

#21377
3172 met dsp (onbevestigd gerucht] (blijkt onzin te zijn achteraf)
Quad vintage.

Richi

Hier nog niet vermeld, maar ik heb een Naim Atom Headphone Edition besteld als vervanging van mijn 'gewone' Atom. Die bevalt al zo ontzettend goed als voorversterker, maar omdat de Atom HR 'voorversterker technologie uit de Statement bevat', de reviews erg goed zijn en diverse mensen op het Naim forum hem al hebben en zeer tevreden zijn, heb ik er ook een besteld. Ik ben erg benieuwd wat het gaat brengen. Nog even wachten tot eind deze maand of uiterlijk begin september (volgens de dealer) en dan weten we het.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Robbie2410

Ben sinds kort in het bezit van een Supernait 3 icm een HiCap DR en daarnaast een Auralic Altair G1 streamer. Van de marantz cd-speler ga ik afscheid nemen. Streamen doe ik volledig via Qobuz.
Maar ik heb nog een aantal cd's die niet via streamingdiensten te luisteren zijn. Wat is het beste (Naim?)alternatief om deze cd's te rippen en op te slaan?
Naim Supernait 3 | Naim HicapDR | Auralic Altair G1 | Roon Nucleus | Monitor Audio GX300 | Audioquest Rocket 44 | Audioquest Cinnamon | audioquest Mckenzie

Dr.Bedlo

Ligt een beetje aan je financiële mogelijkheden, Maar zelf gebruik ik Naim zijn eigen oplossing de ""Naim core"". Cd erin en klaar. geen omkijken meer naar.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: Richi on August  3, 2021, 15:03:40
Hier nog niet vermeld, maar ik heb een Naim Atom Headphone Edition besteld als vervanging van mijn 'gewone' Atom. Die bevalt al zo ontzettend goed als voorversterker, maar omdat de Atom HR 'voorversterker technologie uit de Statement bevat', de reviews erg goed zijn en diverse mensen op het Naim forum hem al hebben en zeer tevreden zijn, heb ik er ook een besteld. Ik ben erg benieuwd wat het gaat brengen. Nog even wachten tot eind deze maand of uiterlijk begin september (volgens de dealer) en dan weten we het.
Meen  dat de gewone atom ook statementtechnologie  bevat? Zegt overigens weinig.
Quad vintage.

Robbie2410

Quote from: Dr.Bedlo on August  8, 2021, 10:12:16
Ligt een beetje aan je financiële mogelijkheden, Maar zelf gebruik ik Naim zijn eigen oplossing de ""Naim core"". Cd erin en klaar. geen omkijken meer naar.
Voor het restant aan cd's vind ik dat een te prijzige oplossing. Maar geloof meteen dar die Core een pracht oplossing is[emoji3]
Naim Supernait 3 | Naim HicapDR | Auralic Altair G1 | Roon Nucleus | Monitor Audio GX300 | Audioquest Rocket 44 | Audioquest Cinnamon | audioquest Mckenzie

scoc

Quote from: Robbie2410 on August  8, 2021, 11:31:05
Voor het restant aan cd's vind ik dat een te prijzige oplossing. Maar geloof meteen dar die Core een pracht oplossing is[emoji3]

Of zoek een 2de hands Innuos Zen Mini mk2 oid of een dealer exemplaar. Heb je ook in 1 keer een mooie muziek server met opslag.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

ebi@

Je kan gewoon een usb stick plaatsen in de Auralic. Ik zou de cd's (laten) rippen en gewoon de usb stick permanent in de Auralic plaatsen, deze kan je dan gewoon via de Lightning app benaderen.
Lyngdorf TDAI-1120 • Sonus Faber Cremona Auditor M

Dr.Bedlo

Dat is misschien nog de meest zinvolle oplossing. Gewoon via de computer rechtstreeks rippen naar een USB stick. Klinkt in het algemeen nog mooier ook.
Quad vintage.

Iver

#21386
Quote from: Richi on August  3, 2021, 15:03:40
Hier nog niet vermeld, maar ik heb een Naim Atom Headphone Edition besteld als vervanging van mijn 'gewone' Atom. Die bevalt al zo ontzettend goed als voorversterker, maar omdat de Atom HR 'voorversterker technologie uit de Statement bevat', de reviews erg goed zijn en diverse mensen op het Naim forum hem al hebben en zeer tevreden zijn, heb ik er ook een besteld. Ik ben erg benieuwd wat het gaat brengen. Nog even wachten tot eind deze maand of uiterlijk begin september (volgens de dealer) en dan weten we het.

Hi Richi, erg benieuwd naar uw bevindingen met de nieuwe Atom. Hebt u hem al? Met welke hoofdtelefoon ga je hem gebruiken?
Groet, Iver
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Richi

Quote from: Iver on August 11, 2021, 21:04:16
Hi Richi, erg benieuwd naar uw bevindingen met de nieuwe Atom. Hebt u hem al? Met welke hoofdtelefoon ga je hem gebruiken?
Groet, Iver
Beste Iver,

Helaas heb ik hem nog niet. Mijn dealer had er nog één in backorder staan en die verwacht ik eind deze maand. Ik ga hem voornamelijk gebruiken als voorversterker in combinatie met een Purifi EVAL1 eindversterker en Dynaudio Contour S 3.4 LE luidsprekers en een Dynaudio Sub 6. Maar ik heb ook een AKG K702 hoofdtelefoon die ik nu nauwelijks gebruik, omdat ik die via de Atom niet geweldig vind klinken. Het volume moet >80 om er wat volume uit te krijgen. Dus ook daarvoor heb ik hoge verwachtingen van de Atom HE.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Iver

Spannend !! Ben erg benieuws. Ik overweeg er ook een om geheel apart van de bestaande set te gebruiken

Mooi trouwens, die Purifi !!

Iver
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

niels1962

Quote from: niels1962 on June  8, 2021, 22:05:01
De monitors doen het perfect op de supernait! Maar ik had het zuiver over de upgrade met de 200 DR, niet over de speakers.
een paar weken terug Focal Kanta's 2 mogen beluisteren. Weliswaar op een andere versterker maar whow! Thuis gekomen moest ik constateren dat de monitor audio maar dunnetjes klinkt, het was echt weer even wennen. Dus besloten om te gaan onderzoeken wat een goeie match kan zijn. De Kantas klinken erg mooi maar moet ik nog luisteren op de SN3. Zijn er in de prijsklasse van de focal Kanta 2 nog andere aanraders die ik mee kan nemen?
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Richi

Dan zou ik ook de Dynaudio Contour 30i gaan beluisteren. Ik vond de Focal Kanta 2 mooi klinken, maar de Dynaudio's klinken wat mij betreft net wat warmer, wat ik persoonlijk wel fijn vind.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

frank2

#21391
Quote from: niels1962 on August 18, 2021, 15:19:44
een paar weken terug Focal Kanta's 2 mogen beluisteren. Weliswaar op een andere versterker maar whow! Thuis gekomen moest ik constateren dat de monitor audio maar dunnetjes klinkt, het was echt weer even wennen. Dus besloten om te gaan onderzoeken wat een goeie match kan zijn. De Kantas klinken erg mooi maar moet ik nog luisteren op de SN3. Zijn er in de prijsklasse van de focal Kanta 2 nog andere aanraders die ik mee kan nemen?
Ja de Focal spectral 40 th anniversary. Klinken zelfs beter dan de kanta vind ik, zijn wat opener.
Prijs rond de 5500 soms zelfs lager ( per paar)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

niels1962

Hallo Richi en Frank. Bedankt! Van Frank had ik in een ander topic al gelezen dat de Spectral een goeie match kan zijn maar de dynaudio ga ik dan zeker ook meenemen. Andere suggesties zijn uiteraard welkom.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Dr.Bedlo

Harbeth...nooit meer iets anders gewild. Kwa design vind je lelijk of niet.
Quad vintage.

niels1962

Quote from: Dr.Bedlo on August 18, 2021, 20:48:40
Harbeth...nooit meer iets anders gewild. Kwa design vind je lelijk of niet.
staan erg goed aangeschreven. Ga ik ook zeker even naar luisteren want mijn dealer heeft ze staan.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Robiwan

Kef en Naim is ook goede combi.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

CP010

Naim en Sonus Faber is voor mij perfect. De Kantas zijn voor mij na een tijdje luisteren vermoeiend. De Sonus Fabers zijn meer laid back. Goed voor vocal en jazz.
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

Iver

Quote from: niels1962 on August 18, 2021, 16:18:01
Hallo Richi en Frank. Bedankt! Van Frank had ik in een ander topic al gelezen dat de Spectral een goeie match kan zijn maar de dynaudio ga ik dan zeker ook meenemen. Andere suggesties zijn uiteraard welkom.

Hey Niels, ik heb de Kanta 2 gehad en ze zijn inderdaad erg goed. Afhankelijk van uw smaak, kan ik met voorstellen dat je ook Spendor, Q Acoustic Concept 500 en eventueel Sonus Faber beluistert. Kanta's zijn fantastisch maar erg "in the face". Dat kan natuurlijk uw voorkeur zijn.
Iver
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

niels1962

Quote from: Iver on August 22, 2021, 19:39:19
Hey Niels, ik heb de Kanta 2 gehad en ze zijn inderdaad erg goed. Afhankelijk van uw smaak, kan ik met voorstellen dat je ook Spendor, Q Acoustic Concept 500 en eventueel Sonus Faber beluistert. Kanta's zijn fantastisch maar erg "in the face". Dat kan natuurlijk uw voorkeur zijn.
Iver
Bedankt allen en Iver. In your face is niet echt mijn ding eerlijk gezegd. Ik zie al een paar keer Sonus Faber meenemen en zal die zeker meenemen.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

fireman

Ik heb al een tijdje niets nieuws aangeschaft van naim, zal ik dan toch mijn ideale combi hebben gevonden :)
Dit geldt tevens voor mijn zelf gebouwde speakers. Brengen alles op elk niveau :)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17