Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

niels1962

Quote from: jossie on January 30, 2021, 11:21:38
Heb je een link naar deze 'theorie' ?
er zijn vele theorieën Jos. Ik heb de in drieën theorie bv van ps audio. De helft is misschien onzin, de andere helft niet. Ik heb wat dingen geprobeerd en ben verbaasd van her resultaat.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

RexManning

Ik kan niet anders positioneren dan een driehoek (afstand tussen speakers = afstand zitpositie naar midden speakers). Dat geeft mij zonder toe in een gevoel dat ik er te dicht op zit. Mét een beetje toe in; beter beeld. Ruimte is zeker bepalend hierin voor mij.
Naim nd5xs2/252/Supercapdr/250dr | Ovator S-400 | RNHP
Shure SE535se
----------------------------

niels1962

#21277
ik kwam hem nog weer tegen Jos. https://youtu.be/RvRlpoLmTWA
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

jossie

Had 'm al gevonden [emoji6]
Omni !

Dr.Bedlo

#21279
Sinds vorige week een nieuwe computer , een Mac...En nou zie ik bij server alleen maar de Core staan ( ingelogd als gast) maar de Nova en de Muso niet. Kan ik ook niet benaderen via mijn I pad. Maar met de I phone doet ie het perfect, kan ik alles benaderen> vind dat vreemd, en snap er niks van HELLUP. netwerk n aam klopt wel maar kan ie op de I pad niet vinden.Heb net de Naim app op de Mac gezet werkt, alleen de muso niet. Vervelend.
Quad vintage.

Richi

Het klinkt alsof het niet aan de Mac ligt, maar aan je netwerk. Is daar iets aan veranderd sinds vorige  week?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bmateijsen

Quote from: fred19633 on February 23, 2021, 14:19:45
Sinds vorige week een nieuwe computer , een Mac...En nou zie ik bij server alleen maar de Core staan ( ingelogd als gast) maar de Nova en de Muso niet. Kan ik ook niet benaderen via mijn I pad. Maar met de I phone doet ie het perfect, kan ik alles benaderen> vind dat vreemd, en snap er niks van HELLUP. netwerk n aam klopt wel maar kan ie op de I pad niet vinden.Heb net de Naim app op de Mac gezet werkt, alleen de muso niet. Vervelend.

- Met de Iphone en de Naim app kan je alles benaderen?
- Op de iPad heb je dezelfde apps staan en de iPad is verbonden met hetzelfde netwerk als de iPhone?
- Voor de Mac is er geen Naim app, dus je kan hem met de mac niet bedienen. (voor zover ik dat weet)
- Wel kan je de server via het ip adres bereiken. Volgens mij staat dit ook uitgelegd in de manual.

fireman

Quote from: bmateijsen on February 23, 2021, 19:01:59
- Wel kan je de server via het ip adres bereiken. Volgens mij staat dit ook uitgelegd in de manual.

Er is geen naim app voor op de Mac, hopelijk met de nieuwe iMac (m3 of a3 chip of zoiets) wel is er een server app voor op de Mac. Ik heb m ook, maar kan er niets mee. Voor diegene die m ook hebben/kennen, wat kan je ermee? Ik heb t dan specifiek voor de (i)Mac.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

bmateijsen

Quote from: fireman on February 23, 2021, 20:17:33
Er is geen naim app voor op de Mac, hopelijk met de nieuwe iMac (m3 of a3 chip of zoiets) wel is er een server app voor op de Mac. Ik heb m ook, maar kan er niets mee. Voor diegene die m ook hebben/kennen, wat kan je ermee? Ik heb t dan specifiek voor de (i)Mac.

De N-Serve is alleen voor de HDX (en aanverwanten), zie https://www.naimaudio.com/product/n-serve

fireman

Quote from: bmateijsen on February 23, 2021, 20:22:55
De N-Serve is alleen voor de HDX (en aanverwanten), zie https://www.naimaudio.com/product/n-serve

Ahh de HDX, jammer dat ie andere servers niet oppakt. Maar met de naim app kan je ook redelijk wat programmeren. Maar niet echt een vast map maken, wel een playlist. Maar die is volgens mij weer weg als je uit de 'servers'  gaat of naar een andere bron.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dr.Bedlo

Quote from: Richi on February 23, 2021, 18:44:12
Het klinkt alsof het niet aan de Mac ligt, maar aan je netwerk. Is daar iets aan veranderd sinds vorige  week?

Nee..want vorige week had ik de mac nog niet.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: fireman on February 23, 2021, 20:17:33
Er is geen naim app voor op de Mac, hopelijk met de nieuwe iMac (m3 of a3 chip of zoiets) wel is er een server app voor op de Mac. Ik heb m ook, maar kan er niets mee. Voor diegene die m ook hebben/kennen, wat kan je ermee? Ik heb t dan specifiek voor de (i)Mac.

M1 chip heet zoiets...de naim app is niet goedgekeurd, maar werkt na een herstart en reset nu wel.alles schijnt het nu te doen. Behalve op de mac zijn de muso en de Nova niet zichtbaar. Bij de windows compu kreeg ik deze wel te zien, tesamen met rrn stel telefoons die ik niet had. Maar gelukkig zijn alle instellingen en servers via de naim app op i pad en mac en i phone wel te bedienen. Maar blijf het vreemd vinden.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

#21287
Quote from: bmateijsen on February 23, 2021, 19:01:59
- Met de Iphone en de Naim app kan je alles benaderen? - Nu wel-
- Op de iPad heb je dezelfde apps staan en de iPad is verbonden met hetzelfde netwerk als de iPhone? -uiteraard-
- Voor de Mac is er geen Naim app, dus je kan hem met de mac niet bedienen. (voor zover ik dat weet)-not authorised maar het werkt wel-
- Wel kan je de server via het ip adres bereiken. Volgens mij staat dit ook uitgelegd in de manual.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

#21288
vreemd...Voor  enige tijd geleden heb ik een Muso besteld bij Bol en die was er binnen een week. Nu is  voor iemand anders een Muso besteld via Audio artistiek in Vries. wachten we nu al bijna drie maanden op. >:(
Quad vintage.

niels1962

Laatst een heel betoog gehoord dat lp's een veel betere kwaliteit geven dan cd's. Nu is daar maar 1 manier om daar achter te komen en dat is zelf luisteren. Ik kan vast iets lenen bij mijn dealer maar mocht ik besluiten een platenspeler te kopen zijn er dan merken die goed matchen bij Naim of maakt het niet uit? Mag wel een behoorlijk stuk goedkoper zijn dan mijn Naim spulletjes  ;)
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Dr.Bedlo

Anders dan om nostalgische redenen zou ik er niet aan beginnen . Het klinkt anders maar beter zeker niet, of je moet al heel slechte oren hebben. en voordat je het weet zit je weer jaren lang te klooien met naaldjes gewichtjes armpjes matjes en ga zo maar door.Het houd niet op. Gewoon vergeten die LPS ( maar dat doe je toch niet)
Quad vintage.

addesmo

#21291
Quote from: niels1962 on March  1, 2021, 11:17:31
Laatst een heel betoog gehoord dat lp's een veel betere kwaliteit geven dan cd's. Nu is daar maar 1 manier om daar achter te komen en dat is zelf luisteren. Ik kan vast iets lenen bij mijn dealer maar mocht ik besluiten een platenspeler te kopen zijn er dan merken die goed matchen bij Naim of maakt het niet uit? Mag wel een behoorlijk stuk goedkoper zijn dan mijn Naim spulletjes  ;)
Als je de kwaliteit van cd wilt overtreffen/evenaren met lp's dan kost dat een veelvoud van wat je cd speler kost. Ik spreek uit ervaring ;)
Maar.....het plezier van platen draaien is onbetaalbaar leuk ;D

niels1962

Quote from: Dr.Bedlo on March  1, 2021, 11:21:26
Anders dan om nostalgische redenen zou ik er niet aan beginnen . Het klinkt anders maar beter zeker niet, of je moet al heel slechte oren hebben. en voordat je het weet zit je weer jaren lang te klooien met naaldjes gewichtjes armpjes matjes en ga zo maar door.Het houd niet op. Gewoon vergeten die LPS ( maar dat doe je toch niet)
aan de manier van praten (dat doe je toch niet) zou ik bijna denken dat je een broer van de steenrijke fred1963829374 bent 😂😉
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

niels1962

Quote from: addesmo on March  1, 2021, 12:39:11
Als je de kwaliteit van cd wilt overtreffen/evenaren met lp's dan kost dat een veelvoud van wat je cd speler kost. Ik spreek uit ervaring ;)
Maar.....het plezier van platen draaien is onbetaalbaar leuk ;D
bedankt Adesmo. Ik heb een filmpje gezien van een man die helemaal lyrisch was over lp's. Zal even kijken of ik die kan posten. Is ook wel lachwekkend hoe enthousiast hij is. Hij had trouwens idd een platenspeler staan die redelijk onbetaalbaar is voor de meeste mensen.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

niels1962

TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

niels1962

Aha. Zag vanmiddag al dat hij er dubbel op stond. Dit zou hem moeten zijn. https://youtu.be/u2i86qEpC7A
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Jumping Jack

Haha fred heeft dus een nieuwe nickname.  :colgate:

Vinyl vind ik zelf ook heel leuk, maar het kan wel een behoorlijke moneypit zijn. Al moet mijn huidige bescheiden analoge set-up zich echt niet schamen tegenover de high end die ik heb gehad, noch tegenover het moderne, digitale geweld hoor.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

addesmo

Quote from: Jumping Jack on March  1, 2021, 20:55:05
Haha fred heeft dus een nieuwe nickname.  :colgate:

Vinyl vind ik zelf ook heel leuk, maar het kan wel een behoorlijke moneypit zijn. Al moet mijn huidige bescheiden analoge set-up zich echt niet schamen tegenover de high end die ik heb gehad, noch tegenover het moderne, digitale geweld hoor.
Inderdaad, als je zorgvuldig je analoge spullen uitzoekt zoals jij, kom je klankmatig een heel eind met een redelijk budget! Vereist toch wel enige kennis😉

niels1962

Quote from: Jumping Jack on March  1, 2021, 20:55:05
Haha fred heeft dus een nieuwe nickname.  :colgate:
Kan natuurlijk ook zijn twee eiige eenlingbroer zijn, zelfde profielfoto, zelfde spullen in huis.  ;D
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4