Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Richi

Quote from: Jumping Jack on December 21, 2020, 09:57:15
Hey Fred, je hoeft zelfs niet meer te sparen:

http://www.highendaudio.nl/apparatuur/naim-statement-nac-s1-nap-s1-export-price-possible/
Ja, fraai hè? Samen met de Magico's die ook worden aangeboden, dan ben je wel klaar.  :inlove:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Jumping Jack

Nou, je hebt wel nog een bron nodig natuurlijk  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Richi

#21227
Dat wordt dan de Naim ND555 als er nog geld over is...

Of mijn huidige Atom als het geld op is.  :hehe:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fireman

Output Hot and Cold ??   :blush: Was dahhh??
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dr.Bedlo

#21229
Volgens mij is dit geen set, maar word  maar 1 eindbak geleverd.super mono dus.

Ha 2de hands...vandaar...nee dat moet maar niet.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: Richi on December 21, 2020, 10:18:29
Ja, fraai hè? Samen met de Magico's die ook worden aangeboden, dan ben je wel klaar.  :inlove:

Behalve als je geen magicos wilt uiteraard. Harbeth m 40. Zal dan mijn 1ste keus zijn.
Quad vintage.

Richi

Quote from: fred19633 on December 21, 2020, 21:15:01
Behalve als je geen magicos wilt uiteraard. Harbeth m 40. Zal dan mijn 1ste keus zijn.
Oef, hier verschillen onze smaken aanzienlijk!  >:D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dr.Bedlo

Quote from: Richi on December 22, 2020, 00:53:48
Oef, hier verschillen onze smaken aanzienlijk!  >:D

Ach anders word het zo een eenheidsworst toch. Maar wat bedoel je kwa uiterlijk of  kwa geluid? Of beide,  Kwa uiterlijk moet ik je gelijk geven. Die Harbeth speakers zijn oerlelijk, maar daar heb ik mij nooit om bekommerd.
Quad vintage.

Richi

Quote from: fred19633 on December 22, 2020, 10:17:22
Ach anders word het zo een eenheidsworst toch. Maar wat bedoel je kwa uiterlijk of  kwa geluid? Of beide,  Kwa uiterlijk moet ik je gelijk geven. Die Harbeth speakers zijn oerlelijk, maar daar heb ik mij nooit om bekommerd.
Vooral qua uiterlijk. En waarschijnlijk ben ik daardoor zo bevooroordeeld over Harbeth dat ik ze nog nooit echt lekker heb horen klinken.  :eh:  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dr.Bedlo

Dat kan..de menselijke psycho steekt wat dat aangaat vreemd in elkaar.
Quad vintage.

Tabcam

Quote from: fred19633 on December 22, 2020, 12:28:34
Dat kan..de menselijke psycho steekt wat dat aangaat vreemd in elkaar.
Ik snap wat je bedoeld, maar volgens mij steekt elke psycho vreemd in elkaar :tongue2:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Dr.Bedlo

ik bedoelde psyche...maar dat had je wel door, en anders geven wij de Brexit wel de schuld. Ben er mee opgegroeid met die audio vooroordelen. Duits klinkt hard. Engels veels te warm/ Japans elektronisch en onecht. Onzin uiteraard maar krijg het maar eens uit je kop. Valt niet mee.
Quad vintage.

Tabcam

House sounds veranderen door de jaren heen, maar er zit natuurlijk een kern van waarheid in. Dan nog zou ik elk apparaat proberen op zijn merites te beoordelen. Eenvoudig is dat zeker niet, heb ik bv. met B&W en is het zo kwalijk? Het beperkt het zoeken naar de juiste componenten flink!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Dr.Bedlo

#21238
Je hebt volkomen gelijk. Zo heb ik BenW en een mêlee van overige merken,  juist vanwege de in mijn kop vastgebakken vooroordelen niet in consideratie genomen. Aan de andere kant heb ik veel merken wel  beluisterd en als niet interessant ( voor mij) kunnen wegzetten.
K moet altijd weer denken aan mijn tweede serieuze audio zoektocht. Kwam bij Soundgallery in Groningen terecht. Vele merken en combis beluisterd ( Epos-Arcam-Cyrus-Linn) maar het pakte mij , en mijn toenmalige vriendin niet. Enigszins teleurgesteld weer op huis aan. Komen wij langs een uithangbord "Naim Audio"" dat bevestigd was aan een zaakje genaamd audio artistiek...Nu had ik nog nooit gehoord van Naim. Maar goed , wij naar binnen. En tsjakka..hooked forever. Dit was he,wat een impact had het op ons beiden.

In de tussentijd ook wel van alles beluisterd , temeer daar een goede vrind van mij in Duitsland een audiozaak had, en daar leende ik wel vrij veel van. Het heeft, wat ik ook verder maar leende nooit meer de impact gehad van destijds. Hoewel Mcintosh en Anthem dat wel dicht benaderde. Hoef mij financieel ook weinig zorgen meer te maken,- en dat besef ik mij soms te weinig- en als je woning  en inrichting autos, uiterlijkheden enz je verder totaal niet interesseren kun je je voorzichtig eens gaan denken aan  het summum de Naim''Statement"".
Quad vintage.

musfed

Ben benieuwd Fred!! Dat is wel heel erg ultiem!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dutch & Dutch 8c's

Piebas

Met de Naim Supernait 3 & Naim ND5 XS2 & Sonus faber Minima Amator 2 komen we de lockdown voorlopig wel door....   ;)
Muzikale kerstdagen toegewenst!

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Robiwan

Hier staat een Unitiqute 2 om te proberen. De 1e klanken zijn veelbelovend maar dat zei ik wel vaker de afgelopen jaren met Naim :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

#21243
Met een paar speakers die een beetje hoog in het rendement zitten komt dat vast wel goed. (Hoewel bij jouw weet je het maar nooit]

Mijn ex heeft haar uniqute en nap 100 en harbeth speakers ingeruild voor een Naim muso. Dat ging in een grote kale kamer niet goed. Met mijn muso die ik haar leende  ging het wel een stuk beter.

De ex set staat binnenkort denk ik wel bij AA in vries te koop.
Quad vintage.

Robiwan

Grote kale kamer is een ander soort forum Fred :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Quad vintage.

niels1962

Quote from: Piebas on December 24, 2020, 11:34:22
Met de Naim Supernait 3 & Naim ND5 XS2 & Sonus faber Minima Amator 2 komen we de lockdown voorlopig wel door....   ;)
Muzikale kerstdagen toegewenst!
mooie set Piebas. Veel plezier er mee. Gaat zeker lukken! Mis jij veel bas met deze speakers? Heb zelf eigenlijk altijd alleen grote vloerstaanders gehad.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Robiwan

#21247
De klank van de UQute2 z'n analoge inputs is een fractie minder "sprakling" dan het digitale geweld (bedraad aangesloten). Zal aan mij liggen maar de front analoge/digitale 3,5 mm jack ingang klinkt beter dan de standaard RCA ingang aan de achterzijde. Het per ingang kunnen aanpassen van het volume is erg handig om zo vinyl even luid te laten klinken als de digitale bronnen. De behuizing wordt handwarm met de Kefs Q550 8 ohm speakers. De loudness functie is handig voor lage volumes en is werkzaam tot volumestand 55. Het geeft op hogere volumes meer oohmp maar uit vind ik fraaier. Verder geen enkele storing met iRadio zenders. De Naim app is effe wennen en de stabiliteit daarvan kan beter. Stereobeeld is wel wat tussen de speakers maar daardoor juist meer pin point en ik hou wel van een compacte kernachtige klank Kortom ben best tevreden tot nu toe.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Piebas

Hoi Niels1962, het laag vind ik prima bij deze monitoren. Ik ben nogal allergisch voor een teveel aan bas in onze relatief compacte woonkamer. Had eerder vloerstaanders, maar monitoren zijn veel beter plaatsbaar. Een degelijke aansturing, goede plaatsing en een basstrap zorgen voor een rijk, kwalitatief en gecontroleerd laag.

Dr.Bedlo

Ben nog steeds aan het klooien met de bassen, wel beter met de 30.1 maar droog? Nee...moet mij er maar bij neerleggen.
Quad vintage.