Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

fireman

Ook een retrosetje ernaast? Altijd leuk. Verbazingwekkend goed...

Is naim DAC heb ik inmiddels niet meer :)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dr.Bedlo

#20851
Quote from: Fireman on January 16, 2020, 22:42:01
Ook een retrosetje ernaast? Altijd leuk. Verbazingwekkend goed...

Is naim DAC heb ik inmiddels niet meer :)

Mooi man...

Ja Naïm 3.5  cd speler met flatcap en versterker. Heb ook nog Quad 33 en 44.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Precies dat gene dat al werd gedacht. Linn was het dus ook niet.
Quad vintage.

Rob46

Het is hier nog steeds rustig voor wat betreft de audio nervosa. Sinds ik de Naim Uniti Nova met de Audiovector SR3 Signature luidsprekers als set heb staan, is er geenszins van enige onrust sprake. Wel nog een tweakje toegepast. Zo heb ik hier de Gaia iii ontkoppelers van IsoAcoustics onder de AudioVectors geschroefd. Eerste indrukken zijn positief....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

BJF

Heeft de Naim Uniti Atom een auto-on functie waarbij bijv. bij inschakelen van de tv de Atom ook automatisch aangaat? De online handleiding zegt hier niks over namelijk.
NAD M10 V2
Elac FS247

Richi

Quote from: BJF on February  9, 2020, 13:54:47
Heeft de Naim Uniti Atom een auto-on functie waarbij bijv. bij inschakelen van de tv de Atom ook automatisch aangaat? De online handleiding zegt hier niks over namelijk.
Wij hebben de versie zonder HDMI, maar als ik de Atom als AirPlay uitvoer kies, dan gaat ie automatisch aan. Zal bij HDMI aansluiting ook wel zijn toch?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

BJF

Dank je, maar dit is niet wat ik bedoel.
Ik wil het geluid van de tv via de Atom laten gaan, via de optische ingang. De Bluesound Powernode ging automatisch aan zodra ik de tv inschakelde. Vraag is dus of dit bij de Atom ook zo werkt.
NAD M10 V2
Elac FS247

Klout10

Ik vermoed dat dit enkel werkt als je de TV aansluit via de HDMI ARC poort ...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Richi

Quote from: Klout10 on February  9, 2020, 17:02:46
Ik vermoed dat dit enkel werkt als je de TV aansluit via de HDMI ARC poort ...
Dat denk ik ook ja. Ik heb even gezocht in de Naim app, maar kan het inderdaad niet vinden.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dr.Bedlo

Heb mijn Nova ook via d HDMI arc lopen maar dat doet hij bij mij niet.
Quad vintage.

BJF

Hmm, dat is wat mij betreft een dealbreaker. Ik blijf me erover verbazen hoe instappers als Bluesound en Sonos dit soort zaken beter voor elkaar lijken te hebben dan de 'high-enders'. Hoewel, volgens mij kan een Majik DSM dit weer wel...
NAD M10 V2
Elac FS247

Spijkie

Blijf mij verbazen bij Naïm dat de streamers geen usb out hebben, alleen coax.


Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Dr.Bedlo

Quote from: fred19633 on February  9, 2020, 19:15:08
Heb mijn Nova ook via d HDMI arc lopen maar dat doet hij bij mij niet.

Na de recente update doet hij dit wel. Misschien geld de update ook wel voor de Atom.
Quad vintage.


Klout10

Bedankt voor de link!
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Henri275

Ik heb een Naim Uniti Nova plus een Core aangeschaft. In de Core heb ik een HDD geplaatst. Ik heb vanaf een usb (NTFS) harddisk muziek geïmporteerd. Dit is probleemloos gelukt, net als het rippen van een aantal cd's naar WAV-bestanden. Voor het maken van een back-up heb ik een soortgelijk usb (NTFS) harddisk gebruikt. Toch gaf de Naim app aan dat de schijf eerst geformatteerd moest worden. Dit heb ik gedaan (als NTFS). Daarna werd er een geslaagde back-up gemaakt. De inhoud van de back-up schijf kan daarna niet worden gelezen door mijn Windows 10 laptop. Als ik hem aan de Nova koppel, geeft deze aan dat er geen USB opslag aanwezig is. Kan ik de bestanden op de back-up schijf toch op 1 of andere manier benaderen? Of zijn de door de Core geripte bestanden alleen door de Core te lezen/af te spelen en heb je niks meer aan de bestanden zodra je vroeger of later op een ander merk overstapt?

Dr.Bedlo

Hmm...ik heb een back up gemaakt usb stick. Maar als je een grote verzameling hebt isdat eigenlijk geen doen. Overigens welke spaekers heb je erbij. Gewoon nieuwsgierig, heb zelf ook de Nova/Core.
Quad vintage.

Henri275

#20867
Ik heb mijn reeds meer dan tien jaar oude Avalanche Audiostone 6.5 er op aangesloten en een nieuwe Dali SUB E-12 F subwoofer. Ik moet deze nog inregelen. Welke speakers gebruik jij?

Als jij die back-up hebt gemaakt op je usb-stick, is deze dan te openen op een computer/laptop? En als je hem in de Nova stopt, ziet deze hem dan?

Dr.Bedlo

Op de computer is het een ramp, hij  Geeft een read error...op de nOva geen enkele en zpeelt feilloos.. Ik heb harbeth speakers. De ps3 en twee rel subwoofers. Klinkt prima.
Quad vintage.

fireman

Zijn hier inmiddels al NDX2 bezitters? (mag ook PM sturen)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Iver

Ja, ik gebruik een NDX2 samen met een 555Dr voeding. Erg tevreden mee !
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Robiwan

stiekem toch weer een Naim Nait XS uit 2012 aangeschaft. Ondanks de in mijn nieuwe huis akoestisch vrij beroerde maar super praktische speakeropstelling, is er tot mijn verbazing niet of nauwelijks sprake van bonkend laag :clapping: Gelukkig maar want de XS heeft natuurlijk geen toonregeling ter compensatie. Het klinkt, na poosje opwarmen want koud klonk het helemaal ruk, nu heerlijk levendig, strak en erg duidelijk ook op hele lage volumes. Daarnaast is zo'n Nait XS erg plat dus valt nauwelijks op. En dat op Mission M34 speakers die me 100 euro hebben gekost :D 
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Lion of Judah

Quote from: Robiwan on May 20, 2020, 15:40:11
stiekem toch weer een Naim Nait XS uit 2012 aangeschaft. Ondanks de in mijn nieuwe huis akoestisch vrij beroerde maar super praktische speakeropstelling, is er tot mijn verbazing niet of nauwelijks sprake van bonkend laag :clapping: Gelukkig maar want de XS heeft natuurlijk geen toonregeling ter compensatie. Het klinkt, na poosje opwarmen want koud klonk het helemaal ruk, nu heerlijk levendig, strak en erg duidelijk ook op hele lage volumes. Daarnaast is zo'n Nait XS erg plat dus valt nauwelijks op. En dat op Mission M34 speakers die me 100 euro hebben gekost :D
Welcome back!
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Jumping Jack

Quote from: Iver on May 17, 2020, 18:31:00
Ja, ik gebruik een NDX2 samen met een 555Dr voeding. Erg tevreden mee !

Mijn oude set heeft het ook niet lang uitgezongen bij jou  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

fireman

Heeft iemand op een naim set (en in de naim app) ook de muziekdienst Tidal?

Ik vraag mij af hoe ik alle nummers in de naim app bij Tidal kan krijgen. Het lijkt nu iet wat beperkt.

Bij de aparte app van Tidal staat volgens mij alles, echter dit krijg ik niet direct afgespeeld in de naim app, en zo ook niet op mijn NDX.

Wie weet raad?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17