Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Rob46

Sinds vorige week staat hier een set AudioVector S3 Signatur te spelen. Een fantastische combi met de NOVA! ;D
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

twani

#20826
Een vraag dit keer.....

Mijn Naim UniQute 2 laat de laatste tijd méér en méér zenders niet meer horen....

Steeds meer zenders die ik voorgeprogrammeerd heb staan kun je gewoon nog aanklikken, geeft ook 100% signaal maar geen geluid.

Andere zenders spelen gewoon.  Zijn deze zenders gewoon uit de lucht? Moet ik mijn Qute updaten wellicht?

Of moet ik iets van een abonnementsvorm hebben......

Kingpin

Geef eens voorbeelden van zenders?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

#20828
Quote from: Kdingpin on September 15, 2019, 23:45:00
Geef eens voorbeelden van zenders?

Oa

-Zero Beat Zone
-Dark Ambient Radio

Maar nog wel meer......

Thx alvast for checking :)

fireman

#20829
Kan ze beide sowieso niet vinden.

Wellicht oude stations die nog in je "pre settings" staan?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Kingpin

Idem hiero.
Lijken betaalzenders te zijn geworden en alleen afspeelbaar via app.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

#20831
Quote from: Kingpin on September 16, 2019, 23:58:06
Idem hiero.
Lijken betaalzenders te zijn geworden en alleen afspeelbaar via app.

Precies. Ik was er al bang voor😢

Ik kan ze nog gewoon opzoeken en ze zelfs aantikken. Hij selecteert de bewuste zender, de stream bouwt zich (in zichtbare percentage) op maar geeft geen geluid....



Hoe krijg je zoiets terug op je Naïm dan. (Mocht ik van plan zijn te betalen....)

Thx again.

Kingpin

Ik had al geprobeerd om een stream handmatig toe te voegen in vtuner maar ook daar werkt het niet.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

ZeRoo

Ik heb even terug gebladerd op het forum hier, het zal vast al ter sprake zijn geweest, maar ik kan het niet vinden.
Is Naim niet aanwezig op de X-Fi beurs volgende week?  Ze staan in ieder geval niet in de merken lijst, wellicht is de lijst niet compleet.
Het zou anders wel jammer zijn indien ze niet aanwezig zijn.

dre73

Ze zijn er altijd toch?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

ZeRoo

Ja zal wel foutje op de site zijn dan

Torch

De merkenlijst op de XFI show is mogelijk niet up to date.
Zie bijvoorbeeld Kudos Audio staan, dat merk heeft al geruime tijd geen importeur meer in Nederland.

Zou jammer zijn als Latham ontbreekt, geven altijd leuke demo's.

Dr.Bedlo

Wat denken jullie van de geluidskwaliteit van Spotify?
Quad vintage.

chansig

Van uitstekend tot ruk. En dan alles wat er tussen zit. Kan dus nog wel eens wisselen, net als cd's, platen etc.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mikeclauw

#20839
Quote from: fred19633 on September 24, 2019, 09:00:45
Wat denken jullie van de geluidskwaliteit van Spotify?

Heb nu 3 maanden tidal voor weinig. Moet zeggen dat ik wel tevreden ben

Roger Black

Quote from: fred19633 on September 24, 2019, 09:00:45
Wat denken jullie van de geluidskwaliteit van Spotify?

Niet zo goed. Tidal is inderdaad een heel stuk beter. Zelfs niet de hoogste kwaliteit is al beter dan Spotify vind ik.

Lion of Judah

Flac vanaf harde schijf klinkt beter maar ik vind Spotify meer dan goed genoeg. Bij mij gaat het primair om de muziek en minder om de hardware/software.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

mikeclauw

#20842
 :threadclosed:

mikeclauw

En Fred hoe bevalt de n272 en nap 300

fireman

Ik wil graag een pre-out signal van mijn SN2 gebruiken om het mid-high van mijn speakers aan te sturen. Daarentegen wil ik de poweramp van mijn SN2 blijven gebruiken op mijn woofer.

Nu heb ik op de achterzijde van mijn SN2 een sub-out. Als ik de manual erop nasla dan zou hier een pre-out signal uit moeten komen. Echter ik krijg er helemaal geen signaal uit. Moet er iets geactiveerd worden in de SN2 om zowel de power-amp van de SN2 te gebruiken en het pre-out signaal te krijgen zodat ik deze op een aparte (non-naim, klasse A) power-amp kan gebruiken voor mijn mid-high?

Momenteel probeer ik signaal uit de sub-out te krijgen (die is 2 x RCA). Ik heb geen kabel met 4 pin naar 2 x RCA. Heeft iemand (in de buurt van Rotterdam) liggen om eens te testen? Wie weet staat er wel een signaal op die 4 pin omdat daar ook specifiek bi-amp bij staat. (maar vreemd omdat de manual zegt dat het sub-out een "duplicate" is)

thx voor de info.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Iver

Vermoedelijk is de snelste weg om even naar de support-lijn van Naim te bellen en de vraag te stellen. Dan hebt u ook zekerheid dat je niet per ongeluk iets verkeerd doet en schade maakt. Groet Iver
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

fireman

#20846
Uiteraard neem ik contact op met Latham als ik er niet uit kom. Maar wellicht dat iemand het hier zou weten.

Is er iemand in de buurt van Rotterdam die een 4-pin din => 2 x RCA heeft liggen? En dat ik die even mag lenen om uit te proberen.

Het gaat dan om deze 4-pin DIN:

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Iemand al uitgebreid de SN3 beluisterd?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Richi

Nee, maar op het Naim forum is men erg enthousiast in vergelijking met de SN2.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dr.Bedlo

Quote from: mikeclauw on October 12, 2019, 17:18:47
En Fred hoe bevalt de n272 en nap 300

Mike,

Dacht op een gegeven moment " ben ook net gek" en haalde mij van alles door het hoofd.heb er uiteindelijk niet mee doorgezet. Ben wel tevree zo. Overigens als iemand nog een Naïm olive 3 serie tuner weet. Zoek er nog ee voor mijn vintage set.
Quad vintage.