Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dre73

#20725
Zit er op een NAC 202 een pre-out?
Ik kan er niets over vinden........
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kingpin

Heeft er iemand ervaring met een aparte eindversterker op de UQ2?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Richi

Quote from: dre73 on August  9, 2019, 19:53:49
Zit er op een NAC 202 een pre-out?
Ik kan er niets over vinden........
Een NAC202 is een voorversterker. Zal weinig doen zonder een pre-out.  :tounge:  Of mis ik iets?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

dre73

Quote from: Richi on August  9, 2019, 23:06:51
Een NAC202 is een voorversterker. Zal weinig doen zonder een pre-out.  :tounge:  Of mis ik iets?

:D
Je hebt een punt....
Een extra set pre-outs voor mijn subs. :angel:
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

dre73

Als ik het zo lees heb je dus een Hi-cap nodig voor een extra pre-out?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Richi

Quote from: dre73 on August 10, 2019, 13:28:41
:D
Je hebt een punt....
Een extra set pre-outs voor mijn subs. :angel:
Aha, nu snap ik je!  >:D

Een antwoord heb ik helaas niet voor je...  :nopompom:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Dr.Bedlo

Quote from: Kingpin on August  9, 2019, 21:45:33
Heeft er iemand ervaring met een aparte eindversterker op de UQ2?

Ligt eraan  wat voor een eindbak dit zou moeten zijn?
Quad vintage.

Kingpin

Quote from: fred19633 on August 11, 2019, 12:14:35
Ligt eraan  wat voor een eindbak dit zou moeten zijn?
Daar ben ik nog niet over uit, in ieder geval in class-a mode.
Zit nog te twijfelen tussen single ended vs pushpull en tor vs fet ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Dr.Bedlo

Interessant. Tubes en transistors...kon wel eens verrassend  uitpakken. Ervaringen kan ik je niet aan helpen.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Er is een duits merk met rode knoppen , dat ook wel het Duitse Naim wordt genoemd maar kan niet op de naam komen van dit merk...hellup...
Quad vintage.

Kingpin

Nee wordt in eerste instantie voor m'n tweede set, dus op de Naim, die dan als streamer/dac/pre gaat fungeren. De 'zolder set' is prima zo.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Dr.Bedlo

#20737
And now for something :headbanging: completly different.

De Bespoke audio is het niet geworden, dat ziet er mooi uit maar deze firma maakt alleen maar voorversterkers en dan ben je er niet mee, en dat vergt een hoop gedoe om er een passende eindversterker bij te zoeken. Heb ik geen zin in. Het is dus ff anders gelopen.

De Nova bevalt prima maar ga ik toch inzetten als een tweede systeem . Heb in Duitsland veel naar Naim geluisterd en ook thuis mogen uitproberen. En ja ik ben er uit: Nac 272 en een Nap 300 DR. de controle die ik zocht en die de Nova onvoldoende heeft is hiermee opgelost. ben wel op zoek naar Speakers maar ook daar ben ik denk ik wel uit. maar vergt nog enige luistersessies.

Het merk dat ik zocht met de rode knoppen is Phonosophie, prachtig maar de website is heel karig en is volgens windows unsafe. Denk dat die failliet zijn of binnenkort failliet gaan?
Quad vintage.

Kingpin

Quote from: fred19633 on August 12, 2019, 09:32:57
Het merk dat ik zocht met de rode knoppen is Phonosophie, prachtig maar de website is heel karig en is volgens windows unsafe. Denk dat die failliet zijn of binnenkort failliet gaan?
Niet zo raar met die prijzen voor een tor bakkie.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Dr.Bedlo

Dat is bij lampies bakken niet anders
Quad vintage.

Kingpin

#20740
Quote from: fred19633 on August 12, 2019, 13:48:10
Dat is bij lampies bakken niet anders
Precies ... daarom draai ik ook met een Cayin, is nog redelijk betaalbaar (al is dat subjectief) en qua opbouw erg goed over nagedacht.
Op dat laatste doelde ik eigenlijk als ik zie welke prints zij gebruiken ...
Maar goed we dwalen af.
Ben me nu vooral aan het inlezen en wat schemaatjes vergelijken ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Dr.Bedlo

Wat ben je aan het vergelijken en welke schemas bekijk je...
Quad vintage.

Kingpin

Quote from: fred19633 on August 12, 2019, 15:18:10
Wat ben je aan het vergelijken en welke schemas bekijk je...
Voornamelijk Single Ended vs PushPull ... ben er eigenlijk wel over uit dat het een FET als eindtrap wordt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Klout10

#20743
Quote from: fred19633 on August 12, 2019, 09:32:57
And now for something :headbanging: completly different.

De Nova bevalt prima maar ga ik toch inzetten als een tweede systeem . Heb in Duitsland veel naar Naim geluisterd en ook thuis mogen uitproberen. En ja ik ben er uit: Nac 272 en een Nap 300 DR. de controle die ik zocht en die de Nova onvoldoende heeft is hiermee opgelost. ben wel op zoek naar Speakers maar ook daar ben ik denk ik wel uit. maar vergt nog enige luistersessies.

Erg mooi Fred! Proficiat!

Gaat bij mij ook weer kriebelen moet ik toegeven ...  ;)
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Dr.Bedlo

Merci...had ik het goed gezien in een ander topic of het Britse naim forum  dat jij ook met iets in die richting bezig bent?
Quad vintage.

Klout10

Goed gezien ... NAC-N 272 met een NAP200 ... een 300 is voor mij wat te hoog gegrepen  ;)
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Dr.Bedlo

En nu maar stiekem hopen dat er geen 272 mark II wordt uitgebracht want dan zit je meteen met een verouderd apparaat.
Quad vintage.

Klout10

#20747
Ach; het is een ex-demo model met een sterk gereduceerde prijs, enne: mocht er een opvolger komen; dan blijft hij even goed klinken toch?
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

BJF

Eergisteren in Vries de tweede generatie Mu-so gehoord. Indrukwekkend wat dat ding doet.
Als soundbar wel behoorlijk aan de prijs én moeilijk te plaatsen volgens mij. Hij moet voor de beste luisterervaring wat hoger staan waardoor voor mij de tv te hoog zou komen. Maar blijft verbazingwekkend wat er uit een zo'n kast(je?) komt!
NAD M10 V2
Elac FS247

Dr.Bedlo

Quote from: BJF on August 15, 2019, 12:33:47
Eergisteren in Vries de tweede generatie Mu-so gehoord. Indrukwekkend wat dat ding doet.
Als soundbar wel behoorlijk aan de prijs én moeilijk te plaatsen volgens mij. Hij moet voor de beste luisterervaring wat hoger staan waardoor voor mij de tv te hoog zou komen. Maar blijft verbazingwekkend wat er uit een zo'n kast(je?) komt!

Zat er aan te denken om deze eveneens als soundbar in te zetten. Maar kom er kwa ruimte ook niet mee weg. Zit er nu ook een hdmi aansluiting op de Muso ?
Quad vintage.